2015-01-29, 09:24
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltgalentok
Tog sub fram till i söndags, har tagit varje dag i ca ett halvår (1-4mg om dagen). Så drack jag 110mg metta i måndags. Sedan dess har jag inte tagit något alls.

Kommer mitt metadonintag för fyra dagar sedan göra att mitt H rus blir sämre? Jag snortar det om det spelar roll..
Ja, fyfan, metta sitter ju kvar i evigheter, så på den dosen hade jag väntat i typ över två veckor.
Citera
2015-02-01, 15:59
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Heroin har kort halveringstid så frågan är hur länge du väntade innan suben?

Nu har det gått 24 timmar sedan jag tog heroin sist (väldigt liten dos). Jag är sjuk och vill skjuta lite sub för att bli frisk, men jag vågar helt enkelt inte på grund av vad som hände de förra två gångerna.

Första gången var det minst 8 timmar, andra gången kanske 12. Blev våldsamt sjuk båda gångerna.
Citera
2015-02-01, 16:13
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Nu har det gått 24 timmar sedan jag tog heroin sist (väldigt liten dos). Jag är sjuk och vill skjuta lite sub för att bli frisk, men jag vågar helt enkelt inte på grund av vad som hände de förra två gångerna.

Första gången var det minst 8 timmar, andra gången kanske 12. Blev våldsamt sjuk båda gångerna.
Nu vet jag inte vilka doser du kör på men jag hade väntat typ 3 dagar. Förstår att du vill bli frisk men tror väntan är värd. Går du på h dagligen så är det jobbigt läge. Är du van vid sub annars då?

PS. Snorta hellre suben, tänk på venerna
Citera
2015-02-01, 16:18
Medlem
mqas avatar
Jag gav upp och sköt lite mindre än 4 mg sub. Jag mår inte sämre än vad jag gjorde innan, så det är ju alltid något. Kan dock inte riktigt säga att jag blev frisk. Känns som att det långsamt blir lite bättre. Med andra ord verkar 24 timmar vara tillräckligt lång tid att vänta efter senaste dosen heroin.
Citera
2015-02-01, 16:21
Medlem
mqas avatar
Citat:
Nu vet jag inte vilka doser du kör på men jag hade väntat typ 3 dagar. Förstår att du vill bli frisk men tror väntan är värd. Går du på h dagligen så är det jobbigt läge. Är du van vid sub annars då?

PS. Snorta hellre suben, tänk på venerna

Jag har gått på sub dagligen de senaste två åren (och längre tillbaka, men det är irrelevant), förutom de senaste två månaderna som jag har spenderat på heroin.

Är förvånad över att det här inte har tagits upp tidigare (sökte ganska ordentligt), tänker att många ändå är sjuka på heroin och vill bli friska med sub.

Hur som helst mår jag definitivt bättre nu, annars hade jag aldrig orkat skriva det här inlägget.
Citera
2015-02-01, 16:28
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Jag har gått på sub dagligen de senaste två åren (och längre tillbaka, men det är irrelevant), förutom de senaste två månaderna som jag har spenderat på heroin.

Är förvånad över att det här inte har tagits upp tidigare (sökte ganska ordentligt), tänker att många ändå är sjuka på heroin och vill bli friska med sub.

Hur som helst mår jag definitivt bättre nu, annars hade jag aldrig orkat skriva det här inlägget.
Ok, skönt att du slapp må röv av suben i alla fall.

Men ta nu hand om dig!
Citera
2015-02-01, 20:21
Medlem
Aerosol-s avatar
Hur länge måste jag vara ifrån subutex om jag ska få full effekt av heroin?

Mvh
Citera
2015-02-01, 20:59
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-
Hur länge måste jag vara ifrån subutex om jag ska få full effekt av heroin?

Mvh
Tror jag skrev om detta bara nå sida bakåt.

Men länge, tvärsom där ju. Sub sitter i skitlänge och h går ut snabbt.
Citera
2015-02-01, 21:15
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Tror jag skrev om detta bara nå sida bakåt.

Men länge, tvärsom där ju. Sub sitter i skitlänge och h går ut snabbt.

Måste jag kliva av subutexen typ 1 vecka innan jag får full effekt av heroinet ?
Citera
2015-02-01, 21:16
Medlem
Aerosol-s avatar
Och vad är en bra startdos för en nybörjare med heroin? Tar det nasalt.
Citera
2015-02-01, 21:17
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Måste jag kliva av subutexen typ 1 vecka innan jag får full effekt av heroinet ?
Beror på dos och sådär men jag kör alltid det säkra före det osäkra.
Citera
2015-02-01, 21:22
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Och vad är en bra startdos för en nybörjare med heroin? Tar det nasalt.
Jag är nog inte rätt person att svara på din fråga då jag bara dragit heroin IV och då kunnat känna efter under tiden jag skjuter, men kan tänka mig att 0.05 är ok som n00biedos. Testa lite och fyll på allt eftersom.

Stay safe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in