2015-02-01, 21:30
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Varför inte?
Vilket syftade du på? Varför SNRI-preparat inte ska blandas med tjack?
Ptja, av den enkla anledningen att SNRI-preps påverkar noradrenalinet, vilket tjack också gör. Därför är det ingen idé att blanda substanser som påverkar samma signalsubstans. Antingen gör man bara mer skada än nytta eller så får man ingen bra effekt.
Citera
2015-02-02, 05:01
Medlem
Är meta mkt värre än vanligt tjo? Inte så insatt alls men tyckte metat jag haffa hade mindre bieffekter än det mesta annat på senaste..fortsätta med det eller är det då faces of meth som gäller? Hade även behövt tips om vad man kan få för näring i sig på ett smidigt vis.. Blir rätt hungrig och orkeslös efter dag 2 men får inte i mig en banan ens Peace!
Citera
2015-02-02, 06:57
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahel
Är meta mkt värre än vanligt tjo? Inte så insatt alls men tyckte metat jag haffa hade mindre bieffekter än det mesta annat på senaste..fortsätta med det eller är det då faces of meth som gäller? Hade även behövt tips om vad man kan få för näring i sig på ett smidigt vis.. Blir rätt hungrig och orkeslös efter dag 2 men får inte i mig en banan ens Peace!

Det som jag har upplevt med Meta är att det är svårare att sova samt att jag får ett mera hetsigt rus på ett obehagligt sätt och ångest under rusets gång, något jag aldrig har fått på vanligt tjack.
Kommer inte köra någon mer Meta efter att ha varit med om detta..
Citera
2015-02-02, 19:21
Medlem
jonness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Ptja, av den enkla anledningen att SNRI-preps påverkar noradrenalinet, vilket tjack också gör. Därför är det ingen idé att blanda substanser som påverkar samma signalsubstans. Antingen gör man bara mer skada än nytta eller så får man ingen bra effekt.

jag gör det, märker inget "negativt" eller nått speciellt på noradrenalinet? Tar ifs substanserna på olika tider.

Men varför kan det inte vara tvärtom, att Tjack förbättrar SNRI-ets verkan?
Finns många med ADHD som får utskrivet ADHD-mediciner och även tar SNRi eller TCA mot ångest tex.
Vilka negativa effekter borde man isf få? Ökad nervositet o stress?
Citera
2015-02-03, 08:44
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus

Det var så jag menade. Låg på 300mg venlafaxin/dag och märkte ingen skillnad, men visst, då går jag också utredning för ADD så om jag har det kanske det är det som spökar (att mitt amfetaminrus ändå är annorlunda jämfört med, well, icke-bokstavsbarn). Men det är klart att det låter illa när du säger att det gör mer skada än nytta.
Citera
2015-02-03, 10:06
Medlem
En dålig ide att blanda ner lite 6-mapb i min tjackpåse?

tror jag läst man inte ska blanda MDMA med tjack.
Citera
2015-02-03, 10:41
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelika
En dålig ide att blanda ner lite 6-mapb i min tjackpåse?

tror jag läst man inte ska blanda MDMA med tjack.

Dålig idé
Citera
2015-02-03, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Dålig idé
Tack.
Citera
2015-02-03, 11:06
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelika
Tack.

Man ska alltid ta det säkra före det osäkra
Citera
2015-02-04, 15:16
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnes
jag gör det, märker inget "negativt" eller nått speciellt på noradrenalinet? Tar ifs substanserna på olika tider.

Men varför kan det inte vara tvärtom, att Tjack förbättrar SNRI-ets verkan?
Finns många med ADHD som får utskrivet ADHD-mediciner och även tar SNRi eller TCA mot ångest tex.
Vilka negativa effekter borde man isf få? Ökad nervositet o stress?
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Det var så jag menade. Låg på 300mg venlafaxin/dag och märkte ingen skillnad, men visst, då går jag också utredning för ADD så om jag har det kanske det är det som spökar (att mitt amfetaminrus ändå är annorlunda jämfört med, well, icke-bokstavsbarn). Men det är klart att det låter illa när du säger att det gör mer skada än nytta.
Svarar för båda här nu då.

Alltså SSRI och SNRI-preparat ska ju göra dig stabil och håller därför kvar signalsubstansen mellan synapserna längre än vanligt, så att du inte pendlar som en borderlinemotherfucker. Tar du då en substans (läs:tjack) som utsöndrar mycket mer noradrenalin än du normalt gör så skulle jag vilja säga att det inte är så nyttigt för dig eftersom SNRI-preparatet då jobbar för att hålla kvar signalsubstansen som du precis tagit tjack för att egentligen bara spruta ut.
SNRI-preparat kan också öka din hjärtfrekvens, vilket amfetamin såklart också gör. Hjärtat får jobba på ganska bra på enbart tjack och om du då har högre hjärtfrekvens redan sedan innan så ja.. Sen är man ju aldrig 100% säker på vad man får i påsen så att säga. Skulle ditt tjack vara utblandat med något som är serotonergt, någon RC-skitpissdrog eller så, så kommer vi ju till det mycket omtalade serotonerga syndromet.
Citera
2015-02-05, 08:48
Medlem
Låt oss säga att man tar ungefär 0,3 g per dag, allt i en lina. Hur länge skulle det ta för att en rejäl tolerans skulle byggas upp? Är det märkbart redan efter en vecka?
Citera
2015-02-05, 08:59
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Låt oss säga att man tar ungefär 0,3 g per dag, allt i en lina. Hur länge skulle det ta för att en rejäl tolerans skulle byggas upp? Är det märkbart redan efter en vecka?

Nä knappast efter en vecka, men efter några veckor kanske toleransen har höjts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in