Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-20, 02:12
  #7825
Medlem
Kallekanons avatar
Har under kvällen intagit ca 0,3 g tjack av okej kvalité. Sista bomben togs vid tiohugget ovh jag är fortfarande bra uppåt. Tänkte försöka få mig lite sömn. Tog 15 mg diazepam, dock utan nämnvärd effekt. Så min fråga är ok jag kan ta 2-3 stilnoct 10 mg för att försöka somna, ska inte försöka hålla mig vaken så det blir snurrigt men jag tänkte att jag i så fall tar dom och sen lägger mig. Eller är det lönlöst om 15 mg stesolid inte did the trick så att säga?
Citera
2014-07-20, 02:26
  #7826
Avstängd
boontings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekanon
Har under kvällen intagit ca 0,3 g tjack av okej kvalité. Sista bomben togs vid tiohugget ovh jag är fortfarande bra uppåt. Tänkte försöka få mig lite sömn. Tog 15 mg diazepam, dock utan nämnvärd effekt. Så min fråga är ok jag kan ta 2-3 stilnoct 10 mg för att försöka somna, ska inte försöka hålla mig vaken så det blir snurrigt men jag tänkte att jag i så fall tar dom och sen lägger mig. Eller är det lönlöst om 15 mg stesolid inte did the trick så att säga?
Om du är på at undeer tjack så rekomenderar jag max 1 stilnoct (de borde räcka hursom) så du slippar hallisar n shit.

edit: Tog själv 22.5 mg imovane och när jag försökte sova kände jag någon ta tag i båda mina ben, usch. Kollade bakåt och greppet och "personen" försvann.
__________________
Senast redigerad av boonting 2014-07-20 kl. 02:40.
Citera
2014-07-20, 18:05
  #7827
Medlem
Tresbs avatar
Det här med tjackballe? Ni som lider av det, for ni alltid det när ni tar tjack? Provade för några veckor sen och det var sjukt frustrerande att se sin mandom tyna bort mitt under akten
Citera
2014-07-20, 19:39
  #7828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb
Det här med tjackballe? Ni som lider av det, for ni alltid det när ni tar tjack? Provade för några veckor sen och det var sjukt frustrerande att se sin mandom tyna bort mitt under akten

Det må vara mycket vanligt men det behöver inte nödvändigt visa sig varenda gång.
Citera
2014-07-20, 19:45
  #7829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekanon
Har under kvällen intagit ca 0,3 g tjack av okej kvalité. Sista bomben togs vid tiohugget ovh jag är fortfarande bra uppåt. Tänkte försöka få mig lite sömn. Tog 15 mg diazepam, dock utan nämnvärd effekt. Så min fråga är ok jag kan ta 2-3 stilnoct 10 mg för att försöka somna, ska inte försöka hålla mig vaken så det blir snurrigt men jag tänkte att jag i så fall tar dom och sen lägger mig. Eller är det lönlöst om 15 mg stesolid inte did the trick så att säga?

15 mg diazepam är knappast mycket, och det är definitivt inte mycket när det är i samband med tjack. 2-3 stilnoct kan däremot räcka för att göra det obehagligt. Mer utav förstnämnda om det behövs, mindre utav det sistnämnda.

Det finns ingen genväg. Man kan inte bara slänga i sig tjack och helt plötsligt bestämma sig för att sova och förvänta sig att göra det på ett enkelt sätt. Det gäller att "döda" ruset, och alprazolam (xanor, xanax) är mycket effektivare än diazepam som är väldigt svag när det gäller att dämpa ett rus. Visst hjälper det med avslappning i muskler och sinne, men inte så effektivt för att döda ruset.

Z-droger som stilnoct funkar utmärkt för insomning då ruset har avtagit, men kan bli mycket fel om man tar för mycket eller för tidigt.
Citera
2014-07-20, 20:14
  #7830
Avstängd
boontings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realstarz
15 mg diazepam är knappast mycket, och det är definitivt inte mycket när det är i samband med tjack. 2-3 stilnoct kan däremot räcka för att göra det obehagligt. Mer utav förstnämnda om det behövs, mindre utav det sistnämnda.

Det finns ingen genväg. Man kan inte bara slänga i sig tjack och helt plötsligt bestämma sig för att sova och förvänta sig att göra det på ett enkelt sätt. Det gäller att "döda" ruset, och alprazolam (xanor, xanax) är mycket effektivare än diazepam som är väldigt svag när det gäller att dämpa ett rus. Visst hjälper det med avslappning i muskler och sinne, men inte så effektivt för att döda ruset.

Z-droger som stilnoct funkar utmärkt för insomning då ruset har avtagit, men kan bli mycket fel om man tar för mycket eller för tidigt.
Finns det något annat än benzo om man vill landa ruset?
Citera
2014-07-20, 20:48
  #7831
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
Finns det något annat än benzo om man vill landa ruset?
Cannabis, opiater, neuroleptika t.ex
Citera
2014-07-20, 21:13
  #7832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
Finns det något annat än benzo om man vill landa ruset?

Cannabis kan funka att landa på men precis som med z-drogerna så skall man vara försiktig då även det kan gå snett. Benzo som xanax är överlägsen. Vad gäller opiaterna som posten över nämner så skulle jag rekommendera dig att (förutsatt att du inte redan använder opiater) hålla avstånd och inte ens tänka tanken. Långt ifrån värt det.
Citera
2014-07-20, 21:28
  #7833
Medlem
cdxz11s avatar
alkohol kan funka med men inte lika bra som bens och cannabis
Citera
2014-07-20, 21:31
  #7834
Avstängd
boontings avatar
Jag använder ej cannabis eller opiater. Gick och köpte en massa folk-öl istället. Testat z-analoger och sneade ur totalt så nu kör jag endast 7.5 en timma innan läggdags.
Citera
2014-07-20, 21:37
  #7835
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
Jag använder ej cannabis eller opiater. Gick och köpte en massa folk-öl istället. Testat z-analoger och sneade ur totalt så nu kör jag endast 7.5 en timma innan läggdags.
Usch, tycker alkohol passar sig dåligt att landa på. Mår bara dåligt och blir lätt nojjigt. Japp, kör 7,5 mg (Zopiklon antar jag?) Hoppas det går bra.
Citera
2014-07-20, 21:40
  #7836
Avstängd
boontings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Usch, tycker alkohol passar sig dåligt att landa på. Mår bara dåligt och blir lätt nojjigt. Japp, kör 7,5 mg (Zopiklon antar jag?) Hoppas det går bra.
Efter 8 folk-öl och sedan 30mg zyprexa efteråt borde göra mig trött, ploppar en imovane(zopiklon) så e sömnen en baggis trots att jag bombade en fet för 2 timmar sen.

Hur kan du bli nojjig av alkohol?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback