2015-02-05, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Nä knappast efter en vecka, men efter några veckor kanske toleransen har höjts

Ok. Folk har ju pratat om en "permanent tolerans". Finns den? Ett uppehåll på 2-4 veckor borde väl få tolerans tillbaka till ursprungsläget isåfall?
Citera
2015-02-05, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Ok. Folk har ju pratat om en "permanent tolerans". Finns den? Ett uppehåll på 2-4 veckor borde väl få tolerans tillbaka till ursprungsläget isåfall?
Ja man kan säga att det finns en permanent tolerans. Delvis är man alltid lite tolerantare samt börjar du bruka efter ett uppehåll så kommer toleransen snabbare än tex när man började med droger. Kroppen har en tendens att vänja sig.
Citera
2015-02-05, 15:50
Medlem
Avtändning efter endast en rejäl dos?

Hej alla hjärtliga pundare!

Jag har tagit dos ett fåtal gånger. Sist jag körde så pajjade jag migsjälv helt efter ett dygn på 2g varav ett av dem var inom sista 3-4 timmarna av racet. Fick mardrömsavtändning med hallucinationer av röster när vänner satt och konspirerade polisrazzia och att jag skulle bli vräkt från lägenheten.

Men väl till saken. Jag tänkte testa köra endast en rejäl bomb och en lina samtidigt. Sen inte fylla på något mer. Hur blir avtändningen då? Är det "peaken" som avgör hur hårt man kraschar, eller är det skitsamma om man inte fyller på?

Tack på förhud! /fragbag
Citera
2015-02-05, 16:00
Medlem
esants avatar
Vilken drog?
Citera
2015-02-05, 16:41
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imfrondly
Ja man kan säga att det finns en permanent tolerans. Delvis är man alltid lite tolerantare samt börjar du bruka efter ett uppehåll så kommer toleransen snabbare än tex när man började med droger. Kroppen har en tendens att vänja sig.

Instämmer. Dock finns vissa som hävdar att en lätt NMDA-antagonist (som typ Ebixa) kan hjälpa till att nolla toleransen. Har personligen testat, dock utan resultat (körde 14 dagars kur med Ebixa) Hittar inte länken nu men det skulle ha något med glutamatstormar att göra, alltså inte bara att dina receptorer i hjärnan vant sig utan att glutamatstormar dödade vissa celler som Ebixa o dylika preparat skulle hjälpa till att förhindra.
Citera
2015-02-05, 16:43
Medlem
Så denna tolerans är något alla utvecklar? Även om man t.ex. skulle ta en tjackhelg en gång i månaden?
Citera
2015-02-05, 16:45
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragbag
Hej alla hjärtliga pundare!

Jag har tagit dos ett fåtal gånger. Sist jag körde så pajjade jag migsjälv helt efter ett dygn på 2g varav ett av dem var inom sista 3-4 timmarna av racet. Fick mardrömsavtändning med hallucinationer av röster när vänner satt och konspirerade polisrazzia och att jag skulle bli vräkt från lägenheten.

Men väl till saken. Jag tänkte testa köra endast en rejäl bomb och en lina samtidigt. Sen inte fylla på något mer. Hur blir avtändningen då? Är det "peaken" som avgör hur hårt man kraschar, eller är det skitsamma om man inte fyller på?

Tack på förhud! /fragbag

Antar du syftar på amfetamin?
Avtändning kan du få på en enda lina OM du missköter din kropp, brukar betrakta det som vid alkohol, för mig är AT som en bakfylla. Kroppen säger ifrån för att den varit maxad för länge utan vila, näring och vätska. Tar tjack dagligen men eftersom jag både äter, dricker och sover (några timmar) varje dag så klarar jag mig.

Tänk på att tvinga i dig nåt i "peaken", prova typ Gainomax eller liknande om du verkligen inte kan äta vanlig mat
Citera
2015-02-05, 17:43
Medlem
Leahnas avatar
Som CredFrost skrev är det viktigt med vätska och näring.
Och jag hoppas att du inte tar allt du har i den där linan och bomben, för när det väl börjar gå ut kommer du förbanna dig själv om du inte sparat undan några smulor till senare. Inte så att du bara fortsätter att fylla på men spara till typ en minilina.
Bättre försöka plana ut det lite istället för att kraschlanda, om du fattar vad jag menar. Även om effekten av den där sista linan mest sitter i psyket.
Citera
2015-02-05, 21:32
Medlem
Dos = tjack för mig iaf. (:

Jag tänkte dra i mig en liten middag innan jag kör på. Tänkte väl köra 0,3 lina och 0,3 bomb för att bli maxxad. Är euforikänslan jag är ute efter och har märkt att jag måste få i mig ganska rejält för det. Hjälper det om man röker en riktigt fet innan?

Självklart kommer jag spara lite när at'n börja slå till så man inte störtar ner!
Citera
2015-02-05, 22:21
Medlem
jonness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragbag
Dos = tjack för mig iaf. (:

Jag tänkte dra i mig en liten middag innan jag kör på. Tänkte väl köra 0,3 lina och 0,3 bomb för att bli maxxad. Är euforikänslan jag är ute efter och har märkt att jag måste få i mig ganska rejält för det. Hjälper det om man röker en riktigt fet innan?

Självklart kommer jag spara lite när at'n börja slå till så man inte störtar ner!

en fet hjälper mot ATn oxå
Citera
2015-02-06, 02:09
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Så denna tolerans är något alla utvecklar? Även om man t.ex. skulle ta en tjackhelg en gång i månaden?

Du kommer inte besväras av någon toleransökning om du tar tjack en gång i månaden. Däremot är chansen för att du håller dig till en enda gång i månaden över tid närmast obefintlig, om vi ska vara ärliga.
Citera
2015-02-06, 19:20
Medlem
Jag har länge funderat över hur det skulle kännas att slå i sig en panna medans man sover och nu tänkte jag ge det ett försök. Ska helt enkelt försöka somna med en grön nål i armen och sedan låta en polare panga i mig dosen när jag somnat.

Jag misstänker dock att nålen kommer stocka igen långt innan jag har somnat så har precis ätit lite trombyl som är blodförtunnande och hoppas att det hjälper.

Det kan nog bli svårt att somna när jag vet vad som väntar och om det är helt omöjligt så känns det ändå lite kul att helt oförberedd få i mig dosen med en djävla fart då en grön nål används

Tänkte ta cirka 0,7g i lösningen, då det inte är något dundertjack så brukar jag annars slå i mig 1or för att bli sådär skönt trött men ändå klara ändå att hålla mig vaken. Tror en 0,7a blir perfekt för "sovpannan"!

Skriver senare och berättar hur det gick!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in