Citat:
Ursprungligen postat av
Hero.
När det börjar rinna i näsan och man vill gå ut o gå t.ex. hur undviker ni detta?
mvh
"Förbannade pollenallergi!" "Förbannade förkylning som inte ger sig..." Beroende på årstid!
Fattade nog frågan fel. Men där har du 2 bra ursäkter om någon undrar i alla fall!
Jag brukar bara låta det rinna? Går och "snorar" en stund så det stannar i näsan så länge som möjligt sen har jag alltid tuggummi eller halstablett när jag snortar för att få bort lite av smaken.
Efter ett tag rinner det ju ner och då brukar jag bara låta det rinna ner. Tror det mesta har absorberats av slemhinnorna i näsan vid det laget. Om inte annat så tas ju tjack upp oralt också.
Ett tips (no homo) är att köra rektalt, Med en 3 ml pump känns det knappt, febertermometern som man fick i häcken som valp är mycket värre!
Inget rinn i näsan, diskret som fasen om man gjort det några gånger och en extra skjuts!
Näsan och luktsinnet är jag rädd om och snortar därför så lite som möjligt.
Visst inte nyttigt att få starka mediciner i rumpan heller men det är ju ändå förhållandevis vanligt inom sjukvården.
Både suppar (tabletter som ser ut som tamponger) och stesolid/iktorivil ges ju i rumpan via spruta också om jag inte minns fel!
Ooooj va tjackigt detta inlägget blev haha. Vaknade kl 5 och startade morgonen med en fin dos bums i kaffet!
Ha en trevlig dag gott folk!