Är det farligt att inta Metadon efter Subuxone ? 6 timmars mellanrum..
Nej, inte alls. Däremot borde du vänta ett tag, för att få full effekt av metadonet.
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
tagit ca 2 mg sub, en lina tjack kan jag ta en öl 4,6% ? borde vara lungt eller hur?
Ja, självklart. Håll koll på pulsen bara, och gå inte och lägg dig direkt efter. Börjar pulsen bli onaturligt låg: ring du-vet-vilka. (Det senare skriver jag bara för att jag vill vara 100 % säker på att ingen far illa av mina rekommendationer).
Har tagit sub låg dos (0.5-1mg) 5-6 dagar i rad nu. När kan jag ta benso nästa gång? Har en period med mycket skit som händer samtidigt och skulle behöva stesolid för att kunna somna på nätterna. Tog senast kl 19.30 igår/idag (30e) lite mindre än 1 mg.
Mitt stash är alltså slut nu. Antar att det inte är safe att ta imorgon? Söndag borde vara lugnt dock väl?
bra skit detta ju tog mig nyss en liten snok har ingen aning om mängd men är skapligt sänkt redan nu
är färsk på sub men funtar på att ta mig en liten snok till har en naturlig tolerans mot de flesta opis verkar det som.
Om ditt mål är eufori: håll dig till relativt låga doser; norbuprenorfin, som kroppen "tillverkar" av buprenorfin, ger en högre eufori än buprenorfin eftersom det - till skillnad från buprenorfin - är en riktig opiatagonist och inte bara delvis opiatagonist som buprenorfin är. Buprenorfin binder dock till opiatreceptorerna med en betydligt högre affinitet än vad norbuprenorfin gör, vilket innebär att om du får i dig tillräckligt mycket buprenorfin, så kommer norbuprenorfinet inte att kunna ge sin fulla agonist-effekt utan tas över av buprenorfin.
Ovanstående har jag ej belägg för utan det är min hypotes, som jag baserar på min kunskap om hur buprenorfin fungerar i kroppen, information jag inhämtatt från diverse studieabstrakt o s v. Många håller dock med mig. Testa du också!
Det är klart att ruset blir starkare om du tar mer, me blir euforin starkare? Jag tvekar på det.
Du drar upp det i näsan, altså? Kör i röven i stället. Bättre på alla sätt, förutom att du behöver en pump, lite mer vatten och sedan lite kladd/slem/fettom du inte vill ha ont.
Har tagit sub låg dos (0.5-1mg) 5-6 dagar i rad nu. När kan jag ta benso nästa gång? Har en period med mycket skit som händer samtidigt och skulle behöva stesolid för att kunna somna på nätterna. Tog senast kl 19.30 igår/idag (30e) lite mindre än 1 mg.
Mitt stash är alltså slut nu. Antar att det inte är safe att ta imorgon? Söndag borde vara lugnt dock väl?
Fridens.
Snälla, rara, söta vän. Du kan ta dina stesolid nu. Risken för aningsdepression på dina doser finns inte om du inte är ett litet barn.
EDIT: Häromdagen tog jag 20 mg subutex och 10 mg Iktorivil utan benso-tolerans. Gissa vad som inte ens var i närheten av att hända? Sedan tror jag i och för sig att det inte riktigt var 2-mg:are
Senast redigerad av Kreh 2015-01-31 kl. 04:30.
Snälla, rara, söta vän. Du kan ta dina stesolid nu. Risken för aningsdepression på dina doser finns inte om du inte är ett litet barn.
EDIT: Häromdagen tog jag 20 mg subutex och 10 mg Iktorivil utan benso-tolerans. Gissa vad som inte ens var i närheten av att hända? Sedan tror jag i och för sig att det inte riktigt var 2-mg:are
Nä ett litet barn är jag inte.. En fullvuxen kar på 100 stadiga kilon. Jag kanske är väldigt överförsiktig när det gäller opioider/opiater och benso, men har bilder som satt sig i huvudet. Nära vänner som avlidit pga denna kombo.
Däremot kan nog dom flesta här hålla med om att 20 mg subutex och 10 mg iktorivil är att leka med döden utan tolerans. Bara för att det går bra 9 gånger av 10 så en dag kan det gå åt helvete. Jaja tack för ditt svar i alla fall! Väntar nog tills imorgon, känns bäst!
Fortsatt trevlig helg på dig snälla, rara, söta vän!
Blandade lite sub kanske 3mg med 1mg xanor vid kanske 23 tiden idag. Känner inte av något längre och vill nodda, tror ni lite tramadol skulle kunna förstärka/ kicka igång ruset igen? Har ingen tillgång till mer sub eller xanor.
Nä ett litet barn är jag inte.. En fullvuxen kar på 100 stadiga kilon. Jag kanske är väldigt överförsiktig när det gäller opioider/opiater och benso, men har bilder som satt sig i huvudet. Nära vänner som avlidit pga denna kombo.
Det är bra att du är försiktig. Jag har själv varit nära att stryka med flertalet gånger (14 slag i minuten var jag nere på senast). Om inte för din egen skull så för dina nära och käras.
Citat:
Däremot kan nog dom flesta här hålla med om att 20 mg subutex och 10 mg iktorivil är att leka med döden utan tolerans. Bara för att det går bra 9 gånger av 10 så en dag kan det gå åt helvete.
Jo, jag vet. Jag skulle gärna dö, dock. Problemet är väl flickvännen som skulle gå under och även mina föräldrar.
Däremot "hoppas" jag, att om jag överdoserar och hamnar i andningsdepression med hjärtstillstånd under flera minuter, så att hjärnan blir utan syre under nästan lika många minuter, och jag vaknar upp som en så kallad "grönsak", så kommer någon av mina vänner att "ta hand om mig" (d v s göra slut på mitt elände genom en ordentlig heroinöverdos, och gärna i kombination med bensodiazepiner). Det kan inte finnas något värre öde än det.
Apropå liksom ingenting alls
.
Citat:
Jaja tack för ditt svar i alla fall! Väntar nog tills imorgon, känns bäst!
Snälla: tro mig. Ta din stesolid i röven och vänta i en halvtimme. Är din puls då inte farligt låg, kan du med väldigt gott samvete gå och lägga dig.
Mitt enda motiv till detta är att jag vill att du ska må bra.
Citat:
Fortsatt trevlig helg på dig snälla, rara, söta vän!
Detsamma. Själv har jag bara drygt 400 mg heroin (relativt mycket mer, hoppas jag) och 1,5 Ecstay-tabletter (superman) att röra mig med, så så jävla trevligt blir det nog inte. Det är dock första gången jag kör E eller något serotonergt överhuvudtaget, så det ska bli spännande, om inte annat.
Nåväl ... om allt annat tar slut, så är ju en flaska spolarvätska inte särskilt dyr, och inte smakar det särskilt illa heller.
PS. Jag menade inget nedvärderande eller illa med snälla, rara och söta. Jag blir vara väldigt mysig när jag rider den vita ponnyn, och din fråga var ganska söt och du kändes väldigt rar, även om du säkert är en farlig jävel "irl".
Blandade lite sub kanske 3mg med 1mg xanor vid kanske 23 tiden idag. Känner inte av något längre och vill nodda, tror ni lite tramadol skulle kunna förstärka/ kicka igång ruset igen? Har ingen tillgång till mer sub eller xanor.
Nej, det tror jag inte, men just den kombinationen har jag heller aldrig testat. Tramadol är ju en av få opioider man kan kombinera med subutex, men resultatet blir oftast att tramadolen - som ju i sig är centralstimulerande - gör subutexens uppiggande egenskaper ännu starkare. Jag tror inte att 1 mg xanor vid 23-tiden gör någon större skillnad.
Om du vill nodda skulle jag råda dig att hälla i dig alkohol, men var för guds skull försiktig och ta regelbundet puls och be gärna en vän räkna ut din andningsfrekvens innan och efter. Jag tror dock bara att du kommer somna.
Nej, det tror jag inte, men just den kombinationen har jag heller aldrig testat. Tramadol är ju en av få opioider man kan kombinera med subutex, men resultatet blir oftast att tramadolen - som ju i sig är centralstimulerande - gör subutexens uppiggande egenskaper ännu starkare. Jag tror inte att 1 mg xanor vid 23-tiden gör någon större skillnad.
Om du vill nodda skulle jag råda dig att hälla i dig alkohol, men var för guds skull försiktig och ta regelbundet puls och be gärna en vän räkna ut din andningsfrekvens innan och efter. Jag tror dock bara att du kommer somna.
Så lite alkohol hade boostat mig till att nodda efter 1mg xanor, 3-3mg Sub och 300mg tramadol?
Så lite alkohol hade boostat mig till att nodda efter 1mg xanor, 3-3mg Sub och 300mg tramadol?
Nej, det tror jag inte, men du kommer att komma närmare noddning med alkohol än med tramadol. Det krävs nog en hel del alkohol, särskilt med tanke på att din xanor om 6 timmar har halverats till 0,5 mg.
Testa! Annars får du aldrig veta. För visst fan noddar man lättare om man lägger till alkohol, enligt min - ganska icke-ringa - erfarenhet. Förvänta dig dock inga morfindrömmar; riktigt så kul får man det inte på halvopioider och "töckendroger" som (N)Arkomann kallade dem.