2014-09-03, 08:53
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Jag är absolut ingen novis när det gäller opioder/Opiater men undrar bara hur lång tid det brukar ta för er att nå full effekt på Subutex eller Suboxone nasalt?

Just nu har jag tagit kombinationen Gabapentin + Sub.. Tog 2mg för 40 min sen men upplever inte att full effekt har nåtts. Tycker det borde gå snabbare. Normala pupiller och ingen opivärme än.. Visst känner jag av det, gjorde jag redan efter nån kvart men hur lång tid brukar det ta för er att nå full effekt?

Mvh

För mig brukar det ta 30 minuter innan jag känner något nasalt, 1 timma för att få ganska bra effekt och total effekt efter 2 timmar. Vet inte hur det är med gabapentin då jag aldrig prövat det men lyrica tillsammans med sub är väldigt trevligt. Mer euforiskt rus, starkare och ångestfritt (är en av de som kan få lite ångest av sub, finns t.om i fass, konstigt).
Citera
2014-09-04, 23:00
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Jag är absolut ingen novis när det gäller opioder/Opiater men undrar bara hur lång tid det brukar ta för er att nå full effekt på Subutex eller Suboxone nasalt?

Just nu har jag tagit kombinationen Gabapentin + Sub.. Tog 2mg för 40 min sen men upplever inte att full effekt har nåtts. Tycker det borde gå snabbare. Normala pupiller och ingen opivärme än.. Visst känner jag av det, gjorde jag redan efter nån kvart men hur lång tid brukar det ta för er att nå full effekt?

Mvh

Tycker det kan ta lite tid faktiskt, känner av mest efter ca 2h. Innan dess känner jag inte av så mycket. Men sen brukar jag fega med doseringarna också Kör subutex nasalt btw.

Nu säger du att du inte är någon opiatnovis, men värt att notera är att det är väldigt riskfyllt att kombinera opis med GABA-droger på det sättet. Antar dock att du vet dina gränser och är försiktig.
Senast redigerad av Findmuck 2014-09-04 kl. 23:03.
Citera
2014-09-04, 23:35
Medlem
suprorets avatar
Hur stor skillnad tycker ni det är mellan att snorta / lägga under tungan? Har faktiskt bara snortat, skulle vara skönt att kunna variera lite.
Citera
2014-09-04, 23:58
Medlem
GulCitrons avatar
Hur filtrerar man subutex/subuxone på bästa sätt?
Dom flesta säger att man inte ska koka det och ha så mycket vatten som möjligt.
Hur skjuter ni sub?
Citera
2014-09-05, 00:25
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulCitron
Hur filtrerar man subutex/subuxone på bästa sätt?
Dom flesta säger att man inte ska koka det och ha så mycket vatten som möjligt.
Hur skjuter ni sub?

vanligt vatten, helst sterilt såklart, men jag har alltid användt kranvatten.

Sen krossa, i med nästan så mycket vatten som din pump fylls av, så att du kan dra svar alltså..

Mixa, röra och sen i med ett filter, helst fina från utbytet, annars tex bomullen från tops.

Lätt som en plätt. Men troligtvis orsak till mina pianosträngar till vener..
Citera
2014-09-05, 02:05
Medlem
GulCitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
vanligt vatten, helst sterilt såklart, men jag har alltid användt kranvatten.

Sen krossa, i med nästan så mycket vatten som din pump fylls av, så att du kan dra svar alltså..

Mixa, röra och sen i med ett filter, helst fina från utbytet, annars tex bomullen från tops.

Lätt som en plätt. Men troligtvis orsak till mina pianosträngar till vener..

Är väldigt rädd för sprutor därför vill jag göra det rätt så det blir enklare.
Så jag behöver inte koka. Sen så har jag pytte små vener dom Syns inte alls.
Anledningen till att jag vill skjuta skiten är att jag är så trött på Snorta hela tiden
Ändå har jag hört många säga att det är mycket bättre att Snorta än skjuta men har kommit till en gräns där det inte spelar så stor roll om jag skjuter det ist. Hoppas bara jag träffar rätt.
Citera
2014-09-05, 07:37
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suproret
Hur stor skillnad tycker ni det är mellan att snorta / lägga under tungan? Har faktiskt bara snortat, skulle vara skönt att kunna variera lite.

Det är helt bortkastade sub samt pengar att lägga under tungan eller svälja det. Biotillgängligheten är så mycket högre nasalt än oralt. Så om du inte vill ta väldigt höga doser för liten effekt så tar du nasalt.
Citera
2014-09-05, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Det är helt bortkastade sub samt pengar att lägga under tungan eller svälja det. Biotillgängligheten är så mycket högre nasalt än oralt. Så om du inte vill ta väldigt höga doser för liten effekt så tar du nasalt.

Fast det är ju klart att man även måste känna effekter om man tar det oralt?
Har inte snorting negativa effekter på näsan också eller?
Citera
2014-09-05, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck

nä under tungan har bra biotillgänglighet, men svälja ska man inte göra
men bäst är att snorta
Citera
2014-09-05, 14:19
Medlem
views avatar
Nu fick jag inget svar på frågan men tänkte i alla fall medela er som inte vet - om det nu finns någon, att theralen fungerar utmärkt mot illamående. Har inte känt någonting alls.
Citera
2014-09-05, 15:28
Medlem
GulCitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av view
Nu fick jag inget svar på frågan men tänkte i alla fall medela er som inte vet - om det nu finns någon, att theralen fungerar utmärkt mot illamående. Har inte känt någonting alls.

Mot illamående? De va nått nytt
Vet att theralen fick mig att sova över 15h och dagen efter var man helt förstörd, orkade knappt stå på mina ben. ...
Citera
2014-09-05, 17:11
Medlem
views avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulCitron
Mot illamående? De va nått nytt
Vet att theralen fick mig att sova över 15h och dagen efter var man helt förstörd, orkade knappt stå på mina ben. ...

Japp theralen fungerar som en antihistamin. Man behöver inte ta så mycket , jag tog 0,25 bara vilket är det första sträcket på röret. Motverkar också klåda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in