2015-01-22, 12:40
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Ytterligare orättvisor för orcherna från Mordor:
24'000 kr i fordringar på Almtuna IS, vilket nu ingår i deras rekonstruktion. Inte mycket förvisso, men ska de vinna skrivbordsplaceringar i tabellen på att AIS ev. konkar så är det inga gratispoäng för AIKs ansträngda likviditet i alla fall!
Helvete. Förmodar att du tagit ut domstolshandlingen? Kan du ladda upp den för allmän åskådning eller skicka ett PM med den?
Citera
2015-01-22, 17:58
Medlem
Citat:
Ytterligare orättvisor för orcherna från Mordor:
24'000 kr i fordringar på Almtuna IS, vilket nu ingår i deras rekonstruktion. Inte mycket förvisso, men ska de vinna skrivbordsplaceringar i tabellen på att AIS ev. konkar så är det inga gratispoäng för AIKs ansträngda likviditet i alla fall!

Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Helvete. Förmodar att du tagit ut domstolshandlingen? Kan du ladda upp den för allmän åskådning eller skicka ett PM med den?

Läs här lite iaf: http://www.unt.se/uppland/uppsala/almtunas-skuler-har-ar-hela-listan-3564655.aspx
Citera
2015-01-22, 18:21
Moderator
sm910difs avatar
Bekräftar ju egentligen bara vad som står i UNT, men här är rekonstruktionsansökan + tingsrättens bifall.
10 februari hålls borgenärssammanträde.

http://www.sendspace.com/filegroup/MbStvRRc6kpZwrcJ9nmWIw

Kommunen en betydande borgenär, liksom SISU och Svenska/Stockholms/Upplands ishockeyförbund. De är väl de jag finner mest intressant hur de kommer ställa sig. Svenska Ishockeyförbundet säger i alla fall förhoppningsvis nej av principskäl, likt man gjorde till Leksand.
Senast redigerad av sm910dif 2015-01-22 kl. 18:28.
Citera
2015-01-27, 00:19
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Om man räknar sponsorpengar, arenaavtal och kommunbidrag, vilken av föreningarna Luleå och Skellefteå har det bäst ställt? Både som helhet och kategorierna var för sig?

Känns spontant inte som att de totalt sett skulle ha det bättre än Färjestads och HV71:s motsvarande förutsättningar.
Citera
2015-01-27, 01:33
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
De personerna som hanterar AIK Hockeys sportsliga administration och kanske även ekonomin måste vara grovt inkompetenta. Någon annan förklaring finns inte, man har haft alla förutsättningar för att konkurrera men inte fixat det. Och nu i år, Peter Nordström som tränare bara det lät ju som ett idiotdrag vilket numera har besannats.
Alla misstag är tråkiga för vi som vill ha gnaget med i högsta serien. För där hör dom hemma, hatlaget nr1.

Huvudet på spiken. Galotta (han kan ju diskuteras en annan gång) släppte precis en del av det granskningsgruppen arbetat med, han själv hoppade väl av den, men i alla fall.

Förre VDn Tomas Johansson får det verkligen hett om öronen när han och ett par andra ställs mot väggen, ren avrättning kallar dom det själva för.
PDF:en på 59 sidor finns länkad till höger, verkligen skrämmande läsning för en AIKare som jag men skiten måste ju upp till ytan.
http://minklubbmittansvar.se/

Han skriver också så här på ett forum, så det kommer ju mer.
"Du kommer bli varse att det finns hygglig dynamit kvar i säcken i fråga om den utredning som gjorts."
Citera
2015-01-29, 15:48
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
När kommer svaret från Skellefteå Kommun?
https://www.sendspace.com/file/wty8e7

Det är den skrivelsen som vad jag förstått sändes över till Örnsköldsvik/Söderström. Elvy blandade alltså medvetet eller omedvetet ihop kostnader för A-hallen och kostnader för Skellefteå AIKs A-lag/elitverksamhet. (om man nu vill räkna ditt juniorverksamhet eller inte.). Med tanke på att A-hallen bara verkar ha enstaka events som har behov av en sådan stor evenemangsarena, tycker jag inte det är helt irrelevant att tala om Skellefteå kommuns sponsring till SAIK som mellanskillnaden mellan kommunkostnaden för A-hallen och driftskostnaden för en tänkt spartansk ishall tillräcklig för bredd- och barnverksamhet.
Citera
2015-01-29, 15:57
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2615003-higab-gynnade-hockeyklubb-med-miljonbelopp
Göteborg fortsätter favorisera vissa elitklubbar mer än andra. Den här gången är det det kommunala bolaget Higab som köpt aktier av Frölunda till ett överpris och åker på kritik från revisionen för detta, tidigare åkte Got Event på kritik när man lånade ut 20 miljoner till klubben. Helt sinnessjukt att man säljer andelar till en klubb med en åteköpsklausul som garanterar att klubben inte kan gå med förlust på aktierna. Heja Gôtteborrsandan! Klart Indians behöver ha lite stöd.
Citera
2015-01-29, 17:53
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:

Det är den skrivelsen som vad jag förstått sändes över till Örnsköldsvik/Söderström. Elvy blandade alltså medvetet eller omedvetet ihop kostnader för A-hallen och kostnader för Skellefteå AIKs A-lag/elitverksamhet. (om man nu vill räkna ditt juniorverksamhet eller inte.). Med tanke på att A-hallen bara verkar ha enstaka events som har behov av en sådan stor evenemangsarena, tycker jag inte det är helt irrelevant att tala om Skellefteå kommuns sponsring till SAIK som mellanskillnaden mellan kommunkostnaden för A-hallen och driftskostnaden för en tänkt spartansk ishall tillräcklig för bredd- och barnverksamhet.

Jaha, och vad blir den summan då, enligt dig? Jag skulle hellre se mellanskillnaden som en kommunservice som ger möjlighet för kommunens medborgare att se Elitidrott, Melodifestivalen, konserter osv. men det är ju bara jag det.
Citera
2015-01-29, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Jaha, och vad blir den summan då, enligt dig? Jag skulle hellre se mellanskillnaden som en kommunservice som ger möjlighet för kommunens medborgare att se Elitidrott, Melodifestivalen, konserter osv. men det är ju bara jag det.

INGA kommunala pengar till annat än idrott för barn!!!
Citera
2015-01-29, 23:20
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Istället för att bygga en tomt Kulturhus som varit trenden så satsar ju Skellefteå på ett ganska säkert kort och investerar i en arena som har event på veckobasis som drar publik. Vilka andra event drar 8000-10000 besökare enskilda veckor, återkommande, i en stad i Skellefteås storlek?

Det vore ju intressant att veta vad andra kommuner med ishallar som inte har ett lag som spelar i SHL/HA har för kostnader för sin ishall. Säg Huddinge t.ex.
Citera
2015-01-29, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Istället för att bygga en tomt Kulturhus som varit trenden så satsar ju Skellefteå på ett ganska säkert kort och investerar i en arena som har event på veckobasis som drar publik. Vilka andra event drar 8000-10000 besökare enskilda veckor, återkommande, i en stad i Skellefteås storlek?

Det vore ju intressant att veta vad andra kommuner med ishallar som inte har ett lag som spelar i SHL/HA har för kostnader för sin ishall. Säg Huddinge t.ex.

Är det bara Hockeyn eller syftar då på fler evenemang?
Bara av nyfikenhet?
Citera
2015-01-30, 00:14
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Är det bara Hockeyn eller syftar då på fler evenemang?
Bara av nyfikenhet?

Hockeyn såklart. Det finns inget event som är i närheten i en stad av Skellefteås storlek. Skellefteå AIK lockar 140 000 betalande besökare under knappt sex månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in