2015-01-15, 20:27
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
http://www1.skekraft.se/default.aspx?di=2632&nyhetsid=23560

Ingen direkt vinst nej Men det är klart, jämför man med 2012 så är ju 125 miljoner riktigt kasst.

Se där, det var rött på alla bolag så jag antog att vinsten var så där. Men det är väl avskrivningar och div trixande då kanske.

http://www.allabolag.se/5560162561/Skelleftea_Kraftaktiebolag
Citera
2015-01-15, 20:51
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Färjestad är ett luftslott,eller vad är det du säger?

Gärna källa på att HV och Skellefteå har mest medel att röra sig med tack.

Har man tillgångar som inte kan kapitaliseras så är det ju inte så kul när det tryter i kassan. Man kan inte handla nytt kaffe eller betala løner med delar av en ishall eller delar av parkeringen. Åtminstone inte normalt sett.
Citera
2015-01-15, 22:09
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Färjestad är ett luftslott,eller vad är det du säger?

Gärna källa på att HV och Skellefteå har mest medel att röra sig med tack.

Prata lite med din närmsta sportchef eller med några agenter så ska du få höra hur det ligger till. Det här är inte saker du hittar i Aftonbladet men det fattar du väl? Har du lite kontakter så är det inte svårt att få den här informationen.

När jag pratar om luftslott så säger jag att Skellefteå har bevisat att fixeringen på hög omsättning är ett luftslott. Många SHL-lag har stirrat blint på just omsättning och här kommer Skellefteå med låg omsättning men med väldigt stora medel till sporten.

Det jag nämner om Färjestad behandlar deras problematiska ekonomiska status där man har högt kapital men lite likvida medel. Det är ju rätt uppenbart när man börjar varsla folk.

Tagga ner lite, läs igenom vad folk skriver istället för att göra reflexmässiga antaganden. Det är bara dumt att bråka om missförstånd.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-01-15 kl. 22:11.
Citera
2015-01-15, 23:22
Medlem
Undrar HUR skekraft lyckats gömma undan alla förlustmiljoner ifrån Sekab
Men det är klart , ingen politiker tycker ju att Sekab var komunägt heller
Citera
2015-01-19, 19:16
Moderator
sm910difs avatar
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/djurgardens-skona-besked---miljonvinster/

Vinst är överlag kanske inte vad vi är vana vid i Djurgården - ett delårsresultat om över 5 miljoner plus är nästan så man tror det är 1:a april!
Citera
2015-01-19, 19:16
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/djurgardens-skona-besked---miljonvinster/

Vinst är överlag kanske inte vad vi är vana vid i Djurgården - ett delårsresultat om över 5 miljoner plus är nästan så man tror det är 1:a april!

När kommer svaret från Skellefteå Kommun?
Citera
2015-01-19, 19:27
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
När kommer svaret från Skellefteå Kommun?
När jag får besked från fritidskontoret. Fram tills de skaffar ett heltäckande webbdiarium kan jag inte göra mycket mer än att invänta deras ageranden.
Citera
2015-01-19, 20:42
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
När jag får besked från fritidskontoret. Fram tills de skaffar ett heltäckande webbdiarium kan jag inte göra mycket mer än att invänta deras ageranden.

Får man fråga av nyfikenhet vad du ska få veta från Skellefteå. Har inte hängt med i tråden.
Citera
2015-01-19, 21:24
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Får man fråga av nyfikenhet vad du ska få veta från Skellefteå. Har inte hängt med i tråden.
Det startade väl med att Crunchie skrev något om hur mycket stöd Luleå fick av sin kommun, och nämnde samtidigt kort om Skellefteå. I samband med det så nämnde jag att man borde kunna slå fast att Skellefteå erhåller minst 12 mkr från kommunen årligen, med hänvisning till att Elvy Söderström (kommunstyrelsens dåvarande ordförande i Örnsköldsvik) efter sin egna "utredning" i ett interpellationssvar slutet på 2013 svarar att Skellefteå kommun själva hört av sig och hävdat att deras A-lag utgör en kostnad för kommunen om 12 mkr per år. (Elvy räknade i utredning på 27 miljoner innan påpekandet, inkl Skekrafts sponsring.)

Jag utgick från att hon inte vågade ljuga om en sådan sak, och att Skellefteå skulle göra lite rabalder om hon faktiskt gjorde det. På det har jag bara kunnat pudla och konstaterat att min källkritik borde varit bättre, av tidningsartiklar och annat att döma verkar det som att hon faktiskt har ljugit (eller oavsiktligt blandat ihop Skellefteå kommuns kostnader för Skellefteå AIKs a-lag med Skellefteå kraft arenas A-hall.) Jag har därför kontaktat Skellefteå Kommun några gånger under förra veckan, för att bringa klarhet i vad som gäller och få dokument som styrker det. Deras arbetsgång verkar dessvärre lika sävlig som en del dialekter i länet ovanför, men förhoppningsvis lägger de väl sin tid på vettig kommunverksamhet istället.
Citera
2015-01-21, 11:13
Medlem
€rics avatar
Vad säger ni gott folk, ska vi kanske införa robin hood systemet i den svenska hockey också? Alla kommunala bidrag läggs i en påse och delas sedan ut! Vi kör på de, klart slut.
Citera
2015-01-21, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Vad säger ni gott folk, ska vi kanske införa robin hood systemet i den svenska hockey också? Alla kommunala bidrag läggs i en påse och delas sedan ut! Vi kör på de, klart slut.

Fy fan vad tramsig du är.
Varför skulle kommunen ge AIK hockey något? Laget berör ju inte ens närmast sörjande.
Nej se till att ni gör något själva först. NI ALLA ÄKTA SUPPORTRAR KAN JU BÖRJA MED ATT FYLLA HOVET!!!

Eller tror du att andra lag har publik pga av vissa kommuner sponsrar?
Citera
2015-01-21, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Publiken är den stora skillnaden i intäkt. Det finns inga kommunala kraftføretag eller bostadsføretag som "sponsrar" i Karlstad
KBAB sponsrar väl fortfarande FBK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in