2015-01-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Fast....måhända har vi varit en smula fördomsfulla mot JV! Titta vad de hittat på i Brooklyn...i o f s en inofficiell video som läckt ut, men ändå........Det är I Brooklyn och Patterson...och det rockar ganska fett. https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84503534&v=RWOU6e5VwBo&x-yt-ts=1421914688#t=136

Kul att betelitena får komma loss litet!

JAg trodde det var fejk först. Men inte!

Till TTSP, det är dina kompisar..och det är ingen "elak" film. Hoppas du tittar..och gläds!

Detta visar bara hur sjukt intresserade ni är av allt vad Jehovas vittnen säger och gör.
Citera
2015-01-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Frågan handlar fortfarande om påståendet att bara döpta Jv kan bli räddade, du själv motsäger detta påståendet, punkt.

Ja annorlunda, men var motsäger det vad jag har sagt att inte bara döpta Jv kan bli räddade?
OM vi nu talar om vuxna människor vid sina sinnens fulla bruk...är då dopet ett krav?
Citera
2015-01-25, 20:58
Medlem
Citat:
Detta visar bara hur sjukt intresserade ni är av allt vad Jehovas vittnen säger och gör.

Tittade du på filmen eller inte?

Men visst är det sympatiskt att sådana grejer händer på ställen som Brooklyn, Patterson och liknande. Det tyder på att många som är beteliter på heltid de facto vill ha litet kul, och fr a lägger ner en hel del jobb på Happy-videon. Säkerligen har man trampat litet på en och annan regel under arbetet med videon.

Nu tror jag organisationen gör mycket för att få bort videon i fråga från Youtube, annars hade det säkert varit kanske den bästa rekryteringsvideon som JV gett ut, eftersom folk har kul och beter sig normalt på den. En väldig skillnad mot domedagsprofeterandet i allmänhetens ögon!

Hoppas i a f många aktiva JV ser den.....det skulle säkert vara välgörande.
Citera
2015-01-25, 21:20
Medlem
Citat:
Frågan handlar fortfarande om påståendet att bara döpta Jv kan bli räddade, du själv motsäger detta påståendet, punkt.

Det är ett krav enligt litteraturen.

Du hävdar att dopet inte alls är ett krav, ibland. Du hävdade tom att vissa individer ur andra samfund kunde klara sig. Häromdan var dopet ett av flera krav (helt korrekt för övrigt) ibland får du det att låta som om det inte är några krav alls. Bara man har rätt hjärteinställning.

Som sagt ställ dig på podiet och berätta om dina tankar kring detta så välkomnar jag dig som en avfälling två veckor senare

Citat:
Ja annorlunda, men var motsäger det vad jag har sagt att inte bara döpta Jv kan bli räddade?

Fast du struntar ju i vad det står i litteraturen, du blundar ju ändå för vad där står.

Det blir ju ytterst svårt för en icke JV att bli dömd som ett får eftersom han eller hon troligtvis aldrig ens kommer träffa någon smord. För all del även för vanliga JV eftersom det även där är rätt många som aldrig träffat någon.

Än mindre utföra gärningar gentemot dem som skulle imponera så på Jesus att han belönar de med en får-dom!

Hur som helst så innebär inte detta att dopkravet är undanröjt.

Men här kommer det nog kompletteras med nytt ljus gissar jag.
Citera
2015-01-25, 22:00
Medlem
Är det godkänt för Jehovas Vittnen att lyssna på radio som inte kommer från Vakttornet?
Med andra ord, är det godkänt att lyssna på radiopratare och musik som är Satan-influerat?
OM det är godkänt (och det skulle inte förvåna mig det minsta), då är det riktigt illa.
Citera
2015-01-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Det är ett krav enligt litteraturen. Fast du struntar ju i vad det står i litteraturen, du blundar ju ändå för vad där står.

Nej, TTSP struntar inte i vad som står. Däremot har ordet "krav" en helt annan betydelse i Jehovas värld än i vår. Precis som många andra ord och fraser som tex "trovärdiga bevis", "vilseledande fakta", "funnit Sanningen", "känna Gud", "öppet sinne", "förhoppning" etc etc.
Senast redigerad av astralflygaren 2015-01-25 kl. 22:40.
Citera
2015-01-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Nej, TTSP struntar inte i vad som står. Däremot har ordet "krav" en helt annat betydelse i Jehovas värld än i vår. Precis som många andra ord och fraser som tex "trovärdiga bevis", "vilseledande fakta", "funnit Sanningen", "känna Gud", "öppet sinne", "förhoppning" etc etc.
Sant! :-D
Citera
2015-01-25, 22:17
Medlem
Citat:
Är det godkänt för Jehovas Vittnen att lyssna på radio som inte kommer från Vakttornet?
Med andra ord, är det godkänt att lyssna på radiopratare och musik som är Satan-influerat?
OM det är godkänt (och det skulle inte förvåna mig det minsta), då är det riktigt illa.

Radio är OK, men vissa musikstilar är tabu, typ hårdrock..viss rapmusik....förr var disco förbjudet p g a de sensuella rörelserna. Men nu minsann.........undrens tid är inte förbihttps://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84503534&v=RWOU6e5VwBo&x-yt-ts=1421914688#t=136

Det egendomliga är att den är äkta...och inspelad i bl a Brooklyn NY! Med 100-tals JV som är beteliter på heltid............endera måste de haft tillstånd av ledningen att göra denna(vilket jag tror är fallet).......eller också har de agerat på egen hand, och då kommer huvuden att rulla.

JAg tror man avsiktligt läckt ut videon för att få JV-medlemmar att framstå som "normala" och som folk är mest. Men jag kan absolut inte bevisa att så är fallet.
Citera
2015-01-25, 22:53
Medlem
Citat:
Radio är OK (men vissa musikstilar är tabu)

Det var inte förvånande.

Citat:
Jag tror man avsiktligt läckt ut videon för att få JV-medlemmar att framstå som "normala" och som folk är mest. Men jag kan absolut inte bevisa att så är fallet.

Inte heller förvånande. Satan sätter sina klor överallt.
Citera
2015-01-25, 23:16
Medlem
Citat:
Det var inte förvånande.

Inte heller förvånande. Satan sätter sina klor överallt.

Ska vi gissa at TTSP inte kommer att kommentera själva videon....möjligen kommentera att vi talat om den!

Eller också sitter han och förkovrar sig i nya färdigheter https://www.youtube.com/watch?v=ZJj6d5QSYaE
Citera
2015-01-26, 01:03
Medlem
Citat:
Tror de (Jehovas vittnen) att de är de enda som kommer att bli frälsta?

Nej. Miljoner som har levt under historiens gång och som inte var Jehovas vittnen skall komma tillbaka genom en uppståndelse och få möjlighet att vinna liv. Många som nu lever kan ännu ta ståndpunkt för sanning och rättfärdighet innan den ”stora vedermödan” bryter ut, och de kommer att vinna räddning. Jesus sade också att vi inte skall döma varandra. Vi ser till det yttre; Gud ser till hjärtat. Han ser oss sådana vi verkligen är och dömer barmhärtigt. Han har anförtrott åt Jesus att döma, inte åt oss. — Matteus 7:1–5; 24:21; 25:31.

http://wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z/1102000107#p17

Dom som tar ståndpunkt för sanning och rättfärdighet kommer att vinna räddning, Gud ser till hjärtat, inte till om man har blivit döpt.
Citera
2015-01-26, 01:14
Medlem
Citat:
Om alla hade resonerat som Jehovas vittnen så hade politik inte behövts, utan alla skulle leva tillsammans som bröder och systrar och följt Guds lagar.

Men skulle folk följa sitt samvete eller gå emot det?
TTSP, låt säga att jag en dag blir ett aktivt JV och jag uppfostrar mitt barn genom min övertygelse.
Låt säga att jag en gång i framtiden får veta att min personliga övertygelse och mina personliga åsikter om det som Sanningen döljer - av någon anledning är inkorrekta, då skulle min vilseledande övertygelse mot mitt barn vara en sådan allvarlig synd att det förmodligen vore bättre att jag aldrig hade blivit född. För mig är det ofattbart att någon har samvete att sätta sig i ett läge där man riskerar att begå en av de värsta synder; andligt vilseledande. TTSP, hur kan du ha samvete att ta en sådan risk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in