Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-09-27, 03:29
Medlem
Elementarts avatar
OLW Hot Sweet Peppers är ganska goda faktiskt, men passar bäst utan dipp.
Citera
2015-01-24, 11:35
Medlem
irrblosss avatar
Estrellas nya "Riktigt grova chips med gräddfil och grön paprika" var en positiv överraskning. Trots att de har den där gräddfil/sourcream-smaken så tillför grön paprika något nytt som gör att det blir gott i slutändan. Bra krispighet också. De har även släppt några som heter "Riktigt tunna" som ska ha smak av sourcream och rödlök om jag minns rätt. De har jag inte hunnit testa än. Någon annan som testat?
Citera
2015-01-24, 12:02
Medlem
Ree81s avatar
^ Mm, de där "riktigt grova" var helt okej faktiskt. Gillar tjocka chips med mycket smak, även om solrosoljan fortfarande inte gör dom lika goda som de kan bli. Blev faktiskt lite öm i munnen av dom, på ett bra sätt. Påminde om den gamla skolans chips.

Inte testat de tunna. Smakkombinationen såg suspekt ut.
Citera
2015-01-25, 10:45
Medlem
irrblosss avatar
Kom precis hem från lokala ghettobutiken med en påse "OLW BIG CUT JALAPENO & RANCH". Ytterligare en nyhet i chipshyllan alltså. Påminner ju väldigt mycket om Estrellas senaste skapelse (jalapeño är ju typ grön paprika fast starkare och ranch är väl en antydan till sourcream/gräddfil). Industrispionage? Vem var först? OLW eller Estrella? Efter en snabbsmak kan jag konstatera att OLW:s version är godare, medan Estrella har bättre konsistens på sina. OLW:s blir lite "degiga" när man tuggat dem, medan Estrellas höll sig spröda hela tiden i munnen.

http://www.olw.se/produkter/big-cut-jalapeno-ranch

Såg även att de har en variant med rödlök och sourcream (låter det bekant?):
http://www.olw.se/produkter/big-cut-red-onion-sourcream
Citera
2015-01-25, 19:13
Medlem
montanabananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Kom precis hem från lokala ghettobutiken med en påse "OLW BIG CUT JALAPENO & RANCH". Ytterligare en nyhet i chipshyllan alltså. Påminner ju väldigt mycket om Estrellas senaste skapelse (jalapeño är ju typ grön paprika fast starkare och ranch är väl en antydan till sourcream/gräddfil). Industrispionage? Vem var först? OLW eller Estrella? Efter en snabbsmak kan jag konstatera att OLW:s version är godare, medan Estrella har bättre konsistens på sina. OLW:s blir lite "degiga" när man tuggat dem, medan Estrellas höll sig spröda hela tiden i munnen.

Olws Big Cut Jalapeno & Ranch var en av de bättre varianterna som kommit de senaste åren. Lagom mycket sting och "big cut" var ett schysst sätt att göra chips.
Citera
2015-01-26, 09:35
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss

http://www.olw.se/produkter/big-cut-jalapeno-ranch

Såg även att de har en variant med rödlök och sourcream (låter det bekant?):
http://www.olw.se/produkter/big-cut-red-onion-sourcream
Jag testade rödlök och sourcream. Fick en direkt flashback till det första chipset jag någonsin smakade (troligtvis Estrella vickningschips). Redig chipssmak, ett redigt chips. Känns dock varken tjocka, eller med maxad smak. Men känns just nu som det enda chips jag kommer att bry mig om att köpa.

Har läst på om begreppet "big cut". Det ska tydligen inte vara extra tjocka, utan med extra stora/djupa räfflor. Detta ska medföra att kryddan fastnar bättre/i större mängder. Märkte inget av detta. Intrycket vara bara: ett redigt chips.

/Alplandskap
Citera
2015-01-26, 09:43
Medlem
Alplandskaps avatar
Har även provat dessa:

http://www.estrella.se/produkter/riktigt-tunna-chips-graddfil-rodlok/

Inget ni behöver bry er om att prova. Så tunna att de inte pallat att friteras, utan vikt sig dubbla och förvandlats till små smulor. Bara fnas i hela påsen. Ganska skarp, men ordinär, sourcreamsmak. 30% mindre fett märks inte av, utan de känns ganska flottiga.

Fick ganska exakt samma utlåtande av en polare som testade samtidigt.

/Alplandskap
Citera
2015-01-26, 10:09
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Har även provat dessa:

http://www.estrella.se/produkter/riktigt-tunna-chips-graddfil-rodlok/

Inget ni behöver bry er om att prova. Så tunna att de inte pallat att friteras, utan vikt sig dubbla och förvandlats till små smulor. Bara fnas i hela påsen. Ganska skarp, men ordinär, sourcreamsmak. 30% mindre fett märks inte av, utan de känns ganska flottiga.

Fick ganska exakt samma utlåtande av en polare som testade samtidigt.

/Alplandskap

Jag tycker de var jättegoda!
Citera
2015-01-26, 11:07
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Jag tycker de var jättegoda!
Blev du inte irriterad på att det inte var "riktigt tunna chips", utan dubbelvikta chips?

/Alplandskap
Citera
2015-01-28, 13:48
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montanabanana
Olws Big Cut Jalapeno & Ranch var en av de bättre varianterna som kommit de senaste åren. Lagom mycket sting och "big cut" var ett schysst sätt att göra chips.

Jupp dom var rätt bra alltså.

Även Estrellas big cut chips var riktigt bra, snäppet vassare i och med att dom var större och knaprigare. Men hade önskat att dom dissat denna eviga sourcream hysteri. Allt måste inte ha ett inslag av gräddfil.
Citera
2015-01-28, 15:50
Medlem
Halloween2s avatar
dom nya big cut är riktigt goda! även paprika gräddfil
Citera
2015-01-28, 17:39
Medlem
montanabananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Jupp dom var rätt bra alltså.

Även Estrellas big cut chips var riktigt bra, snäppet vassare i och med att dom var större och knaprigare. Men hade önskat att dom dissat denna eviga sourcream hysteri. Allt måste inte ha ett inslag av gräddfil.

Aldrig varit förtjust i surkrämens eviga närvaro i nästan alla (nya) smaker. Vi som vill vara utan får vara glada om det lanseras någon variant som inte innehåller smörjan i alla dessa drajvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in