Nya Västkustchips från Estrella. Havssalt och vinäger! Mer vinägersmak än de vanliga chipsen, och härligt krispiga. Jag lär köpa fler av dessa, helt klart!
Tydligen gör man Estrellas dill och gräslök numera med skalet på... tänkte testa men så såg jag att man i denna påse gjort en OLW och minskat innehållet till 275 gram. Fiffigt att låta folk betala samma pris för mindre mängd och samtidigt ta betalt för potatisskal.
Till jag ser en sån här text på påsen "Nu mindre mängd, samma pris" bojkottar jag.
Tycker för övrigt att både Estrella och OLW har blivit väldigt träiga numera så det är ingen större förlust.
Estrella har ändrat hela sortimentet. Nu har alla sorter skalet kvar.
"Den nya tekniken och skalet kvar ger magiska egenskaper och det är slående vilken skillnad det blir för kvaliteten och smakupplevelsen, säger Carina Hanson, vd på Estrella."
Tror ändå att man i första hand är ute efter att spara pengar i tillverkningen.
Någon som testat dessa chips med "magiska egenskaper"?
Nya Västkustchips från Estrella. Havssalt och vinäger! Mer vinägersmak än de vanliga chipsen, och härligt krispiga. Jag lär köpa fler av dessa, helt klart!
Så synd att västkustchips är äckligt. De är knapriga och oljiga. Som att de är helt fyllde med olja men ändå stenhårda. Jag gillar mer frasiga/krispiga. Jaja jag får väl testa dem. Ica har ju sina gourmet chips med via vinäger smak eller ostsmak men de är ofta extremt salta, nästintill oärliga ifall man har oturen att få en sån påse.
"Den nya tekniken och skalet kvar ger magiska egenskaper och det är slående vilken skillnad det blir för kvaliteten och smakupplevelsen, säger Carina Hanson, vd på Estrella."
Tror ändå att man i första hand är ute efter att spara pengar i tillverkningen.
Någon som testat dessa chips med "magiska egenskaper"?
Det är ovanligt med så stora förändringar. CocaCola ändrade ju smak en gång i världen, och det slutade illa.
Det är ovanligt med så stora förändringar. CocaCola ändrade ju smak en gång i världen, och det slutade illa.
Med 100% risk för att gå OT (ledsen för det, Mod), så: när då?
Nu må jag bara vara 92:a och har inte druckit överdrivet mycket coca-cola i mina dagar heller, men nog har det smakat likadant de senaste 15 åren iallafall?
Så synd att västkustchips är äckligt. De är knapriga och oljiga. Som att de är helt fyllde med olja men ändå stenhårda. Jag gillar mer frasiga/krispiga. Jaja jag får väl testa dem.?
Gillar du inte de andra Västkustchipsen så gillar du nog inte dessa heller. Men jag personligen älskar dem, och jag är ett oerhört stort fan av vinägerchips så det här är julafton för mig.