Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-10, 22:17
Medlem
snillet_1s avatar
Chipsen med påstått skal på är inte lika goda i mitt tycke. Blir någon bismak jag inte gillar.
Citera
2016-04-11, 14:58
Medlem
Tre ''nya'' chips från OLW.

Creamy Bearnaise - Vanliga Bearnaise chips.

Sorliga Örter - Persilja, timjan och vitlök.

Gröna och Skörda - Gräddfil, gräslök och gurka.
Citera
2016-04-11, 15:18
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conzz
Tre ''nya'' chips från OLW.

Creamy Bearnaise - Vanliga Bearnaise chips.

Sorliga Örter - Persilja, timjan och vitlök.

Gröna och Skörda - Gräddfil, gräslök och gurka.
Menar du Soliga örter? Eller Sorgliga örter?

Har länge efterlyst just chips med rena naturliga smaker. Får hoppas på dessa då. Finns de i butik än?
Citera
2016-04-11, 16:10
Medlem
Hahaha, jo, jag menade sorliga örter
Citera
2016-04-12, 15:16
Medlem
Nya Västkustchips från Estrella. Havssalt och vinäger! Mer vinägersmak än de vanliga chipsen, och härligt krispiga. Jag lär köpa fler av dessa, helt klart!
Citera
2016-04-12, 16:22
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tydligen gör man Estrellas dill och gräslök numera med skalet på... tänkte testa men så såg jag att man i denna påse gjort en OLW och minskat innehållet till 275 gram. Fiffigt att låta folk betala samma pris för mindre mängd och samtidigt ta betalt för potatisskal.

Till jag ser en sån här text på påsen "Nu mindre mängd, samma pris" bojkottar jag.
Tycker för övrigt att både Estrella och OLW har blivit väldigt träiga numera så det är ingen större förlust.

Estrella har ändrat hela sortimentet. Nu har alla sorter skalet kvar.

http://mittkok.expressen.se/artikel/estrella-gor-om-alla-sina-chips/
Citera
2016-04-12, 22:14
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Estrella har ändrat hela sortimentet. Nu har alla sorter skalet kvar.

http://mittkok.expressen.se/artikel/estrella-gor-om-alla-sina-chips/

Där ser man.

"Den nya tekniken och skalet kvar ger magiska egenskaper och det är slående vilken skillnad det blir för kvaliteten och smakupplevelsen, säger Carina Hanson, vd på Estrella."

Tror ändå att man i första hand är ute efter att spara pengar i tillverkningen.

Någon som testat dessa chips med "magiska egenskaper"?
Citera
2016-04-12, 23:00
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratokopter
Nya Västkustchips från Estrella. Havssalt och vinäger! Mer vinägersmak än de vanliga chipsen, och härligt krispiga. Jag lär köpa fler av dessa, helt klart!

Så synd att västkustchips är äckligt. De är knapriga och oljiga. Som att de är helt fyllde med olja men ändå stenhårda. Jag gillar mer frasiga/krispiga. Jaja jag får väl testa dem. Ica har ju sina gourmet chips med via vinäger smak eller ostsmak men de är ofta extremt salta, nästintill oärliga ifall man har oturen att få en sån påse.

Vilket märke hade bea chips för ett par år sen?
Citera
2016-04-13, 00:39
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Där ser man.

"Den nya tekniken och skalet kvar ger magiska egenskaper och det är slående vilken skillnad det blir för kvaliteten och smakupplevelsen, säger Carina Hanson, vd på Estrella."

Tror ändå att man i första hand är ute efter att spara pengar i tillverkningen.

Någon som testat dessa chips med "magiska egenskaper"?

Det är ovanligt med så stora förändringar. CocaCola ändrade ju smak en gång i världen, och det slutade illa.
Citera
2016-04-13, 00:46
Medlem
whadeewhoos avatar
Jag minns OLWs Xtra Sourcream and onion, och det är någonting som jag saknar... Det var chips som dom visste hur man skulle krydda
Citera
2016-04-13, 00:56
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det är ovanligt med så stora förändringar. CocaCola ändrade ju smak en gång i världen, och det slutade illa.

Med 100% risk för att gå OT (ledsen för det, Mod), så: när då?
Nu må jag bara vara 92:a och har inte druckit överdrivet mycket coca-cola i mina dagar heller, men nog har det smakat likadant de senaste 15 åren iallafall?
Citera
2016-04-13, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Så synd att västkustchips är äckligt. De är knapriga och oljiga. Som att de är helt fyllde med olja men ändå stenhårda. Jag gillar mer frasiga/krispiga. Jaja jag får väl testa dem.?

Gillar du inte de andra Västkustchipsen så gillar du nog inte dessa heller. Men jag personligen älskar dem, och jag är ett oerhört stort fan av vinägerchips så det här är julafton för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in