2014-01-12, 11:57
Medlem
irrblosss avatar
Vet att det finns ett antal trdar hr om nya chipssmaker, men varfr inte ha en stor trd som inte r dedikerad till ngon specifik smak/mrke?

Hur som helst, nu har Estrella slppt tv nya smaker.

Estrella Grill & Vitlk
Citat:
Estrella lanserar en ny chipssmak, Grill & Vitlkschips, rfflade potatischips med lk- och vitlkssmak.

Estrella lanserade de klassiska Grillchipsen redan 1967. Idag r de en av snacksmarknadens absolut strsta smaker, endast Sourcream & Onion r strre.

Nu r det dags fr en ny twist p denna historiska smak. Alla som lskar lk kommer bli verlyckliga ver den nya varianten. ntligen fr Grillchips en bror!, sger Lisa Mller, Senior Brand Manager p Estrella.

Vitlk p chips i kombinationen lk och vitlk tillfr ngot nytt. Vitlk har blivit stapelvara i svenska kk och r en av vra mest lskade och anvnda kryddor.
Klla: http://www.mynewsdesk.com/se/estrell...kschips-943101

samt...

Estrella Double Beef & Onion
Citat:
Estrella lanserar en ny chipssmak, Double Beef & Onionchips, rfflade potatischips med biff-och lksmak.

Estrellas Doublekoncept tar ut svngarna med mer vgade smaker fr att tillfredsstlla mlgruppens behov av variation och mycket smak. Nu r det dags fr en riktig kttsmak p chips. Svenskarna lskar ktt. Jordbruksverkets prognos fr 2013 pekar p en frbrukning p 88,5 kilo per person r, en kning med 1,9 kilo jmfrt med i fjol.

Double Beef & Onion kompletterar sortimentet som ven bestr av Double Hot Chili & Sourcream och Double Red Onion & Sourcream.

De nya chipsen har en fin kttbuljongssmak med lk och vitlk, som vi tror det svenska folket verkligen kommer uppskatta sger Lisa Mller, Senior Brand Manager p Estrella.
Klla: http://www.mynewsdesk.com/se/estrell...onchips-943086

Hittade bda smaker p Netto idag, och kpte en pse Double Beef & Onion (fnigt namn, trkig pse). Har nnu inte smakat, men frvntar mig en besvikelse som vanligt.
Citera
2014-01-12, 12:31
Medlem
Spackelackans avatar
Otroligt! Tv nya smaker och ingen av dem r en sour cream-variant!!

Dock s ska man nog inte frvnta sig ngra smaksensationer d chipsen frmodligen r tmligen bemngda med det nufrtiden s veranvnda maltodextrinet.

Vetefan varfr vra chipsjttar envisas med att sta ned chipsen med detta, fr gott r det inte!
Citera
2014-01-12, 13:17
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Otroligt! Tv nya smaker och ingen av dem r en sour cream-variant!!

Dock s ska man nog inte frvnta sig ngra smaksensationer d chipsen frmodligen r tmligen bemngda med det nufrtiden s veranvnda maltodextrinet.

Vetefan varfr vra chipsjttar envisas med att sta ned chipsen med detta, fr gott r det inte!
Ja det var mycket riktigt maltodextrin i. Vet inte hur detta smakar s jag kan inte sga om det har ngon framtrdande roll i smaken. Chipsen var fr vrigt ganska ok. Varken bu eller b. Sknt att slippa "sour cream"-smaken iaf. Smakar lite ltt av (brnt) ktt, brnt socker, vitlk och lk. Tyvrr var de alldeles fr salta, och d r jag nd en riktig saltlskare. Man kan knappt ta en nve chips, utan fr ta typ 3-4 chips t gngen och ta en paus och dricka lite vatten. Hlften s mycket salt s hade de nog varit ganska goda.
Citera
2014-01-12, 13:21
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ja det var mycket riktigt maltodextrin i. Vet inte hur detta smakar s jag kan inte sga om det har ngon framtrdande roll i smaken. Chipsen var fr vrigt ganska ok. Varken bu eller b. Sknt att slippa "sour cream"-smaken iaf. Smakar lite ltt av (brnt) ktt, brnt socker, vitlk och lk. Tyvrr var de alldeles fr salta, och d r jag nd en riktig saltlskare. Man kan knappt ta en nve chips, utan fr ta typ 3-4 chips t gngen och ta en paus och dricka lite vatten. Hlften s mycket salt s hade de nog varit ganska goda.
Maltodextrin ger en staktig och litet kladdig eftersmak.

Jahapp som vntat allts. De svenska chipsen fortstter sin krftgng.
Citera
2014-01-12, 13:46
Medlem
kostymnisses avatar
Smart med en trd fr alla nya smaker.

Jag har dock mnga gnger lovat mig sjlv att aldrig kpa alla nya smaker d det oftast slutar med att allt smakar grillchips av olika styrka eller sourcream nd.
Nu r frvisso meningen att en av dessa tv smaker skall smaka just grillchips men likvl. Varje gng man testar nt nytt i chipsvg knns det som man ngrar sig och istllet borde ha lagt pengarna p nt "skert kort".
Citera
2014-01-16, 17:13
Medlem
irrblosss avatar
Ok, de dr Double Beef & Onion tog ett tag att trycka i sig. Fingrarna luktade inte s gott heller eftert, och gick inte bort av tvtt med tvl och vatten. Idag kpte jag de nya Grillchips med vitlk - de var dremot riktigt goda! De frsta goda "kampanjchipsen" p flera r.
Citera
2014-01-16, 18:52
Medlem
Recycles avatar
Tre Amigos s jvla goda
Citera
2014-01-23, 11:10
Medlem
Jag r en sucker fr nya smaker av produkter. Spelar inte s mycket roll vad det r fr ngot, vill alltid prova. Jag hyser vl egentligen ingen strre frhoppning att dessa ska vara jttegoda, fr det r sllan chips enligt mig, men prova vill jag alltid gra.
Citera
2014-01-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recycle
Tre Amigos s jvla goda

De har utgtt

P tal om sourcream s kom det ven frn Estrella en tredje sort. Sourcream & ranch.
Citera
2014-01-24, 20:20
Medlem
Double beef riktigt lcker, brukar bli en varje lrdag
Citera
2014-01-26, 17:36
Medlem
Adelaides avatar
Har testat bda smakerna nu, och tyckte inte ngon av dom var god alls.
Citera
2014-01-30, 01:18
Medlem
Det r ju tre nya smaker. Ranch & Sourcream finns ocks. Och en ostbolls pse med gouda ost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in