2014-01-12, 11:57
Medlem
irrblosss avatar
Vet att det finns ett antal trådar här om nya chipssmaker, men varför inte ha en stor tråd som inte är dedikerad till någon specifik smak/märke?

Hur som helst, nu har Estrella släppt två nya smaker.

Estrella Grill & Vitlök
Citat:
Estrella lanserar en ny chipssmak, Grill & Vitlökschips, räfflade potatischips med lök- och vitlökssmak.

Estrella lanserade de klassiska Grillchipsen redan 1967. Idag är de en av snacksmarknadens absolut största smaker, endast Sourcream & Onion är större.

”Nu är det dags för en ny twist på denna historiska smak. Alla som älskar lök kommer bli överlyckliga över den nya varianten. Äntligen får Grillchips en bror!”, säger Lisa Müller, Senior Brand Manager på Estrella.

Vitlök på chips i kombinationen lök och vitlök tillför något nytt. Vitlök har blivit stapelvara i svenska kök och är en av våra mest älskade och använda kryddor.
Källa: http://www.mynewsdesk.com/se/estrell...kschips-943101

samt...

Estrella Double Beef & Onion
Citat:
Estrella lanserar en ny chipssmak, Double Beef & Onionchips, räfflade potatischips med biff-och löksmak.

Estrellas Doublekoncept tar ut svängarna med mer vågade smaker för att tillfredsställa målgruppens behov av variation och mycket smak. Nu är det dags för en riktig köttsmak på chips. Svenskarna älskar kött. Jordbruksverkets prognos för 2013 pekar på en förbrukning på 88,5 kilo per person år, en ökning med 1,9 kilo jämfört med i fjol.

Double Beef & Onion kompletterar sortimentet som även består av Double Hot Chili & Sourcream och Double Red Onion & Sourcream.

”De nya chipsen har en fin köttbuljongssmak med lök och vitlök, som vi tror det svenska folket verkligen kommer uppskatta” säger Lisa Müller, Senior Brand Manager på Estrella.
Källa: http://www.mynewsdesk.com/se/estrell...onchips-943086

Hittade båda smaker på Netto idag, och köpte en påse Double Beef & Onion (fånigt namn, tråkig påse). Har ännu inte smakat, men förväntar mig en besvikelse som vanligt.
Citera
2014-01-12, 12:31
Medlem
Spackelackans avatar
Otroligt! Två nya smaker och ingen av dem är en sour cream-variant!!

Dock så ska man nog inte förvänta sig några smaksensationer då chipsen förmodligen är tämligen bemängda med det nuförtiden så överanvända maltodextrinet.

Vetefan varför våra chipsjättar envisas med att söta ned chipsen med detta, för gott är det inte!
Citera
2014-01-12, 13:17
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Otroligt! Två nya smaker och ingen av dem är en sour cream-variant!!

Dock så ska man nog inte förvänta sig några smaksensationer då chipsen förmodligen är tämligen bemängda med det nuförtiden så överanvända maltodextrinet.

Vetefan varför våra chipsjättar envisas med att söta ned chipsen med detta, för gott är det inte!
Ja det var mycket riktigt maltodextrin i. Vet inte hur detta smakar så jag kan inte säga om det har någon framträdande roll i smaken. Chipsen var för övrigt ganska ok. Varken bu eller bä. Skönt att slippa "sour cream"-smaken iaf. Smakar lite lätt av (bränt) kött, bränt socker, vitlök och lök. Tyvärr var de alldeles för salta, och då är jag ändå en riktig saltälskare. Man kan knappt äta en näve chips, utan får äta typ 3-4 chips åt gången och ta en paus och dricka lite vatten. Hälften så mycket salt så hade de nog varit ganska goda.
Citera
2014-01-12, 13:21
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ja det var mycket riktigt maltodextrin i. Vet inte hur detta smakar så jag kan inte säga om det har någon framträdande roll i smaken. Chipsen var för övrigt ganska ok. Varken bu eller bä. Skönt att slippa "sour cream"-smaken iaf. Smakar lite lätt av (bränt) kött, bränt socker, vitlök och lök. Tyvärr var de alldeles för salta, och då är jag ändå en riktig saltälskare. Man kan knappt äta en näve chips, utan får äta typ 3-4 chips åt gången och ta en paus och dricka lite vatten. Hälften så mycket salt så hade de nog varit ganska goda.
Maltodextrin ger en sötaktig och litet kladdig eftersmak.

Jahapp som väntat alltså. De svenska chipsen fortsätter sin kräftgång.
Citera
2014-01-12, 13:46
Medlem
kostymnisses avatar
Smart med en tråd för alla nya smaker.

Jag har dock många gånger lovat mig själv att aldrig köpa alla nya smaker då det oftast slutar med att allt smakar grillchips av olika styrka eller sourcream ändå.
Nu är förvisso meningen att en av dessa två smaker skall smaka just grillchips men likväl. Varje gång man testar nåt nytt i chipsväg känns det som man ångrar sig och istället borde ha lagt pengarna på nåt "säkert kort".
Citera
2014-01-16, 17:13
Medlem
irrblosss avatar
Ok, de där Double Beef & Onion tog ett tag att trycka i sig. Fingrarna luktade inte så gott heller efteråt, och gick inte bort av tvätt med tvål och vatten. Idag köpte jag de nya Grillchips med vitlök - de var däremot riktigt goda! De första goda "kampanjchipsen" på flera år.
Citera
2014-01-16, 18:52
Medlem
Recycles avatar
Tre Amigos så jävla goda
Citera
2014-01-23, 11:10
Medlem
Jag är en sucker för nya smaker av produkter. Spelar inte så mycket roll vad det är för något, vill alltid prova. Jag hyser väl egentligen ingen större förhoppning att dessa ska vara jättegoda, för det är sällan chips enligt mig, men prova vill jag alltid göra.
Citera
2014-01-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recycle
Tre Amigos så jävla goda

De har utgått

På tal om sourcream så kom det även från Estrella en tredje sort. Sourcream & ranch.
Citera
2014-01-24, 20:20
Medlem
Double beef riktigt läcker, brukar bli en varje lördag
Citera
2014-01-26, 17:36
Medlem
Adelaides avatar
Har testat båda smakerna nu, och tyckte inte någon av dom var god alls.
Citera
2014-01-30, 01:18
Medlem
Det är ju tre nya smaker. Ranch & Sourcream finns också. Och en ostbolls påse med gouda ost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in