Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-04-25, 01:16
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
tyckte det var en ganska fräsh bbq smak med lite av colaläsk.

Nja, det finns iaf mycket bättre märken iaf ang bbq chips.
Tycker dock att dessa missar på att inte ha grovräfflade tjocka BBQ chips så det finns småskavanker där ochså

Ja alltså det är ju inga chips du kan köpa i standrad butiker utan får beställa online som oftats
https://www.google.com/search?q=bbq+chips&tbm=isch&ved=2ahUKEwjpg43m_5fwA hXu4rsIHT2hABIQ2-cCegQIABAA&oq=bbq+chips&gs_lcp=CgNpbWcQAzIECAAQQzI CCAAyAggAMgQIABAeMgQIABAeMgQIABAeMgQIABAeMgQIABAeM gQIABAeMgQIABAeUPg1WKBHY KpKaABwAHgAgAGtAYgBuwqSAQMwLjmYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l 6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=36SEYKmYHu7F7_UPvcKCkAE &bih=754&biw=1536#imgrc=Kz0UmPd_DaHEeM
Senast redigerad av Sladdaren 2021-04-25 kl. 01:19.
Citera
2021-04-25, 01:24
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Nja, det finns iaf mycket bättre märken iaf ang bbq chips.
Tycker dock att dessa missar på att inte ha grovräfflade tjocka BBQ chips så det finns småskavanker där ochså

Kapprusning hos chipsföretagen (pun not intended) de bara vräcker ut nya kombinationer med smaker och då missas det nog ibland.

De gamla sorterna vet man mer av då de oftas har samma typ av form, däremot inte alltid smak, men de åren går att jämföras och de är ofta något i chipshyllan som är goda.
Citera
2021-04-25, 09:27
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Kapprusning hos chipsföretagen (pun not intended) de bara vräcker ut nya kombinationer med smaker och då missas det nog ibland.

De gamla sorterna vet man mer av då de oftas har samma typ av form, däremot inte alltid smak, men de åren går att jämföras och de är ofta något i chipshyllan som är goda.

Det finns iaf smaker ifrån andra märken som är riktigt standard goda som man kan tycka att olw eller estrella borde härma efter men som dom inte gör. Tex Lays grillad kyckling smak

https://www.google.com/search?q=chicken+taste+chips&source=lnms&tbm=isch& sa=X&ved=2ahUKEwiqhJe07pjwAhUPgf0HHd7zAo8Q_AUoAXoE CAEQAw&biw=1536&bih=754#imgrc=FTUnZX4E3YuQ3M

Undra hur grillchips gratäng smakar?
http://minlillakokvra.blogspot.com/2015/03/chipsgratang-med-fardiggrillad-kyckling.html

Lays är ju lite svåråtkomlig så
Citera
2021-04-25, 09:37
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Det finns iaf smaker ifrån andra märken som är riktigt standard goda som man kan tycka att olw eller estrella borde härma efter men som dom inte gör. Tex Lays grillad kyckling smak

https://www.google.com/search?q=chicken+taste+chips&source=lnms&tbm=isch& sa=X&ved=2ahUKEwiqhJe07pjwAhUPgf0HHd7zAo8Q_AUoAXoE CAEQAw&biw=1536&bih=754#imgrc=FTUnZX4E3YuQ3M

Undra hur grillchips gratäng smakar?
http://minlillakokvra.blogspot.com/2015/03/chipsgratang-med-fardiggrillad-kyckling.html

Lays är ju lite svåråtkomlig så

Lays BBQ chips är goda. Fast är de "nya chips" vet ej.
Citera
2021-05-09, 08:46
Medlem
Nya olw bbq & cola tycker jag de lyckats bra med. Köpte en påse nyss - smakar precis som att bbq chips med en coca cola till, fast utan att dricka nåt. (Köpte lättöl till, passar superbra)

Kolhydrater 57/100g (varav sockerarter 3g) om ngn undrade om de hade mycket eller lite andel socker... vad brukar olw chips ha?

Aja rekommenderar om man gillar coca cola dryck och bbq smak!
Citera
2021-05-09, 09:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Nya olw bbq & cola tycker jag de lyckats bra med. Köpte en påse nyss - smakar precis som att bbq chips med en coca cola till, fast utan att dricka nåt. (Köpte lättöl till, passar superbra)

Kolhydrater 57/100g (varav sockerarter 3g) om ngn undrade om de hade mycket eller lite andel socker... vad brukar olw chips ha?

Första enstaka chipsen smakar väl lite så men sedan försvinner det efter bara några chips och smakar mest svagt bbq ungefär.
Nej, det där med alla förbannade limited edition etc borde skrotas...
Citera
2021-05-09, 14:01
Medlem
Stroganovs avatar
Någon som testat Gårdschips brynt smör & dill? Som många andra chips med lite "roligare" smaker så smakar det inte mycket, men om man äter riktigt sakta så kommer smaken fram, och om man äter ännu saktare även smaken av brynt smör. När smaken väl visar sig är chipsen goda. Inga chips man häller i sig men att ta några stycken som ett tilltugg bland andra är trevligt.
Citera
2021-05-10, 07:52
Medlem
Winter-Goddesss avatar
Citat:
Nya olw bbq & cola tycker jag de lyckats bra med.

Smakade för jävligt enligt mig, har inte kunnat äta upp dem ens. Ingen Colasmak överhuvudtaget, det smakade enbart marinad.

De med pepparrot var däremot lyckade.
Citera
2021-05-10, 18:39
Medlem
Gårdschips brynt smör & dill smakade i stort sett bara dill och lite smör. Brynt smör kände jag inte av alls.
Citera
2021-05-18, 11:22
Medlem
carminaburanas avatar
bjärechips goes italian med soltorkade tomater och gul lök. riktigt fina, och tjocka! rekommenderas!
Citera
2021-05-18, 21:24
Medlem
Scamps avatar
Citat:

Hm har velat testa den men avstått pga att jag trott att det inte skulle smaka nått av colan. Men blir nog en provpåse framöver.
Citera
2021-05-19, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Hm har velat testa den men avstått pga att jag trott att det inte skulle smaka nått av colan. Men blir nog en provpåse framöver.
Var ju varierade åsikter om den, jag kanske fick ett bra exemplar, för tyckte colasmaken var bra och med hela vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in