Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-28, 17:44
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montanabanana
Aldrig varit förtjust i surkrämens eviga närvaro i nästan alla (nya) smaker. Vi som vill vara utan får vara glada om det lanseras någon variant som inte innehåller smörjan i alla dessa drajvar.
Det värsta är att det oftast blir något annat konstigt alternativ när det inte är sourcream, t.ex. cheeseburgare, bearnaise eller något annat som inte hör hemma i chips. Finns massa goda örtkryddor de kunde kryddat med. Behöver inte vara mer avancerat än så.
Citera
2015-01-28, 17:52
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Blev du inte irriterad på att det inte var "riktigt tunna chips", utan dubbelvikta chips?

/Alplandskap

Nej..Jag tycker de är goda i den formen också, iallafall när de är så tunna..det konstiga är att jag i vanliga fall inte direkt är ett fan av rödlök..
Citera
2015-01-29, 19:43
Medlem
HannaLees avatar
Mumsar på Big Cut Jalapeño och ranch, väldigt goda! Hade önskat lite mer kryddning, men i övrigt tyckte jag hettan var ok. Rätt så snäll, men god.
Citera
2015-01-31, 23:20
Medlem
DIEXELs avatar
De nya chipsen (rödlök & grön paprika) från Estrella var faktiskt goda!

Det lär bli fler framtida köp av de två om de blir kvar på hyllorna.
Citera
2015-02-01, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
De nya chipsen (rödlök & grön paprika) från Estrella var faktiskt goda!

Det lär bli fler framtida köp av de två om de blir kvar på hyllorna.

Fint, då köper man den imörn
Citera
2015-02-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HannaLee
Mumsar på Big Cut Jalapeño och ranch, väldigt goda! Hade önskat lite mer kryddning, men i övrigt tyckte jag hettan var ok. Rätt så snäll, men god.

Hur gillar du de extra stora räfflorna? Gimmick eller en smakförstärkare? Jag lutar åt att det faktiskt funkar!
Citera
2015-02-03, 16:11
Medlem
.Sensejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Kom precis hem från lokala ghettobutiken med en påse "OLW BIG CUT JALAPENO & RANCH". Ytterligare en nyhet i chipshyllan alltså. Påminner ju väldigt mycket om Estrellas senaste skapelse (jalapeño är ju typ grön paprika fast starkare och ranch är väl en antydan till sourcream/gräddfil). Industrispionage? Vem var först? OLW eller Estrella? Efter en snabbsmak kan jag konstatera att OLW:s version är godare, medan Estrella har bättre konsistens på sina. OLW:s blir lite "degiga" när man tuggat dem, medan Estrellas höll sig spröda hela tiden i munnen.

http://www.olw.se/produkter/big-cut-jalapeno-ranch

Såg även att de har en variant med rödlök och sourcream (låter det bekant?):
http://www.olw.se/produkter/big-cut-red-onion-sourcream

Båda har "spionerat" på Lay's i så fall, några som kan göra riktiga chips.. [ http://www.worldofsweets.de/out/pictures/master/product/1/lays--039-s-deep-ridged-american-bbq.jpg ]

Provade OLW's Big Cut Ranch and jalapeno, och måste säga att jag är glatt överraskad, godaste chipsen (som inte är Lay's) på länge!
Citera
2015-02-03, 23:02
Medlem
Gårdschips med Lime och Svartpeppar. Goda, men smakar knappt lime?
Citera
2015-02-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Sensej
Båda har "spionerat" på Lay's i så fall, några som kan göra riktiga chips.. [ http://www.worldofsweets.de/out/pictures/master/product/1/lays--039-s-deep-ridged-american-bbq.jpg ]

Provade OLW's Big Cut Ranch and jalapeno, och måste säga att jag är glatt överraskad, godaste chipsen (som inte är Lay's) på länge!

Yes, big cut med jalapeno, geniala chips!
Citera
2015-02-05, 09:19
Medlem
Ree81s avatar
Testat dom flesta nya chips nu. OLWs tunna var skräp. Åt bara några stycken innan jag slängde påsen.

Estrellas tjocka var bäst, och de jag kommer återkomma till. OLWs tjocka var okej, men inte riktigt lika krispiga som Estrellas.
Citera
2015-02-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Testat dom flesta nya chips nu. OLWs tunna var skräp. Åt bara några stycken innan jag slängde påsen.

Estrellas tjocka var bäst, och de jag kommer återkomma till. OLWs tjocka var okej, men inte riktigt lika krispiga som Estrellas.

Slängde påsen? Var chipsen så dåliga eller överdriver du för att göra en poäng?
Citera
2015-02-06, 06:50
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dre
Slängde påsen? Var chipsen så dåliga eller överdriver du för att göra en poäng?
Jag slänger också ibland chipspåsar av den anledningen att chips är onyttigt, och njuter man inte av dem så är det lika bra att slänga dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in