2014-12-31, 16:34
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRelax
Blev inget köpt. Anade som sagt ugglor i mossen. Snubben sålde också 4st nya gopro 4 kameror Vissa auktioner hann gå ut och jag antar att folk betalade sen kom nya ut och nu är kontot nedstängt.. Stackars satar som betalade dyrt för sina jackor och kameror....
Redan ditt första inlägg hade för många varningsklockor.
I bästa fall så är det en liga duktiga tjyvar alt. smash n' grab pågar,
Men förmodligen så lägger en eller 2 pers upp flertalet dyra produkter till helt orimliga priser vilket tyder på att ingen kommer få någonting.
Att detta uttjatade tillvägagångssätt fortfarande fungerar är helt otroligt.
Har era päron inte lärt er att när något verkar vara för bra för att vara sant, så är det alltid det.
Iaf när det gäller personer man inte känner väldigt väl.
Som barn vill man ha allt, allt bara allt. Men som vuxen bör man dra öronen åt sig när något låter lite väl bra. Man bör kontrollera allt man köper så gott det går,
iaf om det handlar om en för personen väsentlig summa. Nu undvek du ju som tur att behöva offra dessa "läropengar".
Har svårt att förstå mig på folk som gpår på Nigeriabrev och allt liknande, speciellt eftersom de vet om det men gör det ändå.
Vad driver dem, girighet, drömmen om det stora klippet eller vad?
Citera
2015-01-03, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
1 kontakta blocket
2 sök på flashback, du är knappast unik med att bli "blåst".

Har gjort båda ovanstående..
Citera
2015-01-06, 17:06
Medlem
jhon bickles avatar
La ut en mobiltelefon på tradera nu utan reservationspris och fick detta mejl. Försöker bara komma på hur hen försöker lura mig, någon som har en aning?
Citat:
Hej, Jag kommer att vilja köpa telefonen till min brorson som bodde i Västafrika Nigeria för en ceremoni gåva, och jag kommer att betala dig ett belopp på 1500Kr plus frakt via Posten rekommenderat brev till min brorson i Nigeria och jag kommer att göra betalning via banköverföring, om det är ok för dig, komma tillbaka till mig snabbt så att du kan ge mig dina betalningsuppgifter och jag kommer göra betalningen så snart jag kan. Väntar på att höra från dig snart och vänligt berätta om det är i gott skick. Tack.
Citera
2015-01-06, 17:13
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhon bickle
La ut en mobiltelefon på tradera nu utan reservationspris och fick detta mejl. Försöker bara komma på hur hen försöker lura mig, någon som har en aning?

De för över pengar till ditt bankkonto, du skickar varan till dem. När de mottagit varan avbryter de transaktionen/drar tillbaka den etc. De kan skicka falska "kvitton" från banken och använda olika ursäkter för att skynda på överföringen, föra över extra pengar för att täcka fraktkostnaden (skapar falskt tillit), allt för att förvirra och skynda på leveransen.
Senast redigerad av _RHCP_ 2015-01-06 kl. 17:15.
Citera
2015-01-11, 16:51
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhon bickle

Spam har sålt flera saker och fått de mejlet
Citera
2015-01-14, 12:12
Medlem
Lurad på blocket (bilder finns)

Jag har blivit lurad när jag skulle köpa en mobil på blocket.se. Personen kallas sig själv för Lisa-marie Pettersson och säger att hon bor i Västerås. Jag bad om att få mobilen skickad via "blocketpaketet", men personen ville ha pengarna direkt, och (dum som jag är) gick jag med på att swisha halva summan direkt, och halva när varan skulle kommit fram.

Mobilen har nu en vecka senare såklart inte kommit, och personen har gått under jorden, och svarar varken på mobil eller mail. Polisanmälan är gjord.

Mobilnumret jag smsade med innan varan skickades; 072 266 85 79
Swishade till detta nummer; 0737315805 (detta nummer är kopplat till någon helt annan som inte verkar ha en aning om vem Lisa-marie är. Hon sade att det är flera som ringt och uppgett att de blivit lurade)

Jag var ju lite misstänksam innan jag förde över pengarna, och bad om bild på kvittot och mobilen, vilket jag även fick.

http://www.ladda-upp.se/bilder/eypjqaetuaqgfv/

http://www.ladda-upp.se/bilder/kfjjyphffhgjfb/

Där finns ju en hel del info som borde kunna gå att koppla till denna bedragare. Vore ju härligt om någon flashback-detektiv kunde hjälpa mig att sätta dit denna olustiga människa.
Citera
2015-01-14, 12:28
Medlem
GulligaGullans avatar
Personen som har det numret du swishade till borde ju ha fått dina pengar...
Citera
2015-01-14, 12:33
Medlem
Nu är det lite suddigt men det ser ut att finnas ett mobilnr på kvittot som du inte listade i trådstarten.

072 388 74 96

Testa med det numret.
Citera
2015-01-14, 12:34
Medlem
Är det något jag missat?
Självklart säger hen med det numret du ringer att de inte har någon aning. Personen har ju pengarna? Inte skulle en bedragare lura dig till att skicka pengar till någon helt främmande?
Citera
2015-01-14, 12:35
Medlem
hp-sauces avatar
Varför inte be 0737315805 att swisha tillbaka pengarna?
Citera
2015-01-14, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GulligaGullan
Personen som har det numret du swishade till borde ju ha fått dina pengar...

Jo det är på detta vis blocketsvindlare ofta jobbar, TS har skickat pengar till en person som "svindlaren" köpt något av.
Citera
2015-01-14, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hp-sauce
Varför inte be 0737315805 att swisha tillbaka pengarna?

Därför att mottagaren anser detta vara en betalning från "svindlaren" som köpt något av mottagaren.

Ja de äro kluriga de små gossarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in