2012-10-31, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknown08
Killen har ju skrivit "lång leveranstid" och att om du inte pallar vänta så finns grejerna i affären.

Tills dess att det visar sig vara ett bedrägeri kan du gått gå o köpa dina varor i butiken..
För det första hade han inte skrivit lång leveranstid på min annons och för det andra så är lång leveranstid typ en vecka nu mera. Man säljer väl inte grejer om man inte har det hemma!? Och hur svårt är det att svara på mail och förklara??
Citera
2012-11-01, 01:14
Medlem
Japp, lyckades bli blåst via eniro.se. Mailade och pratade i telefon ett antal gånger innan...och han verkade såklart väldigt seriöst och då jag aldrig blivit blåst tidigare var jag väl extra lättlurad.
Betalade 3000 för en iphone 4 (+99 kr i frakt). Fick hans namn, adress och kontonummer (ja och mobilnummer såklart). Detta skedde ca maj 2011. När den inte kom fram hävdade han att den kommit bort på posten trots att han skulle skicka försäkrat. Ringde mig en massa och höll på. Visste inte vad jag skulle tro...varför inte bara lägga ner all kontakt om han nu skulle blåsa mig? Hade kontakt med honom sista gången i typ augusti iår. HERREGUD. Vilken jävla jubelidiot fy i helvete. Och telefonnumret fungerar fortfarande. Han använder whatsapp och hela köret. Men med tanke på hur extremt hjälpsamma polisen är så har han ju verkligen ingenting att oroa sig för. Fy fan så jävla surt. Suuuuck.

Ja, jag inser att jag är en idiot som lät mig luras och förde över pengarna men ja. Han verkar vara en total, fullblown psykopat. Han höll inte heller så bra koll på sin story..haha.
Jo*an Flodin,
Liljebergsgatan 29. 50639 Borås (adressuppg är säkert fake)
Mail: it_konsult@spray.se (han verkar kalla sig Johan i alla fall)

Swedbank clearing nummer: 81562 kontonummer: 9148987812
Tele: 070 881 81 54

Någon som känner till kräket?
Ja, annonsen hade självklart bild på både mobil och kvitto men det hjälpte ju föga.
Varför lägga ner så mycket jobb på en sådan struntsumma? För mig är det ju mycket pengar...men att bedra någon på 3099 kr och hålla på och smsa och ringa i över ett års tid....jeez!
Senast redigerad av Sophfia 2012-11-01 kl. 01:17. Anledning: Tillägg
Citera
2012-11-01, 12:50
Medlem
Hjälp med Tradera bedragare

Hej, osäker på om detta är rätt tråd, men provar. Annars får mod gärna byta.

Har en tjejkompis som nyligen blivit utsatt för bedragare på Tradera. Hon betalade in pengar till angivet konto, men inte fått någon vara. När vi kontrollera användarens namn och adress visar det sig att det inte finns en sådan person på överhuvudtaget i aktuell stad. Konto nr visar sig gå till en helt annan person, en kvinna i Handen. När vi kontrollerar e-postadressen går den till en kille som bor 2 dörrar bort från aktuell kvinna. Vi ringer upp killen och han vet inget. Han säger sig ha blivit uppringd från andra också angående andra annonser på andra ställen än just Tradera. Han verkar trovärdig.

Som vi vet tar polisen god tid på sig. Fråga är alltså, hur får vi tag i den aktuella kvinnan? Har hennes personnr och adress men hur får vi tag i hennes telenr ect? Tips och råd mottages!
Citera
2012-11-01, 12:59
Medlem
Killen som är kopplad till mailadressen han borde väl veta var h*n bor? Du sa ju 2 dörrar bort! Är det mycket pengar och polisen inte är ikopplad är nog basebollträ bäst... Annars får du nog vänta på polisen.

Var kreativ!
Citera
2012-11-01, 13:01
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2012-11-01, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skmupp
Killen som är kopplad till mailadressen han borde väl veta var h*n bor? Du sa ju 2 dörrar bort! Är det mycket pengar och polisen inte är ikopplad är nog basebollträ bäst... Annars får du nog vänta på polisen.

Var kreativ!

Nja, han vet inget om någon säger han. Han har precis flyttat in!
Citera
2012-11-02, 00:20
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube

Har en tjejkompis som nyligen blivit utsatt för bedragare på Tradera. Hon betalade in pengar till angivet konto, men inte fått någon vara. När vi kontrollera användarens namn och adress visar det sig att det inte finns en sådan person på överhuvudtaget i aktuell stad. Konto nr visar sig gå till en helt annan person, en kvinna i Handen. När vi kontrollerar e-postadressen går den till en kille som bor 2 dörrar bort från aktuell kvinna. Vi ringer upp killen och han vet inget. Han säger sig ha blivit uppringd från andra också angående andra annonser på andra ställen än just Tradera. Han verkar trovärdig.

Som vi vet tar polisen god tid på sig. Fråga är alltså, hur får vi tag i den aktuella kvinnan? Har hennes personnr och adress men hur får vi tag i hennes telenr ect? Tips och råd mottages!

Hur lyckades ni få fram namn och pnr via kontonr? Bankerna lämnar ju inte ut det. Bara att polisanmäla, om ni nu inte vill ta lagen i egna händer och åka till Handen. Att ringa är nog inte lönt.
Citera
2012-11-02, 08:46
Medlem
Citat:

Bedragare är alltid trovärdiga,
Citera
2012-11-02, 13:14
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:

Det där bör man göra innan man betalar/överför
Citera
2012-11-02, 22:08
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknown08
Jag har också handlat av Glaks,

Än så länge väntar jag på ev svar eller paket i brevlådan..

Killen har ju trotts allt tidigare positiva feedbacks.

Tradera avslutar kontot om de är många som ger negativ feedback..

Killen i fråga upplyser om låång leveranstid.

Håller tummarna för att något kommer i lådan snart samtidigt som jag inte utesluter en blåsning men det låter inte hundra, snarare så att killen är på semester en vecka och inte svarar pga av det..

Förövrigt så suger Tradera pung när det gäller att skydda sina användare mot bedragare..

Kräv att få betala via Paysongaranti eller PayPal.
Citera
2012-11-04, 18:47
Medlem
janssonkarls avatar
Tjena

har en annons ute nu och fick precis detta mailet!

Jag kommer att betala dig 3500kr för objektet + 1200kr för
fraktkostnaden via EMS Hastighet inlägg till London, så vänligen
skicka mig dina fullständiga bankuppgifter så att jag kan göra din
betalning så snart som möjligt, såsom:

Bankens namn:
Bank-kod:
Kontonamn:
IBAN-nummer:
Swift Code:
land:

Jag kommer att vara mycket glad om du kan skicka mig dina fullständiga
bankuppgifter för ditt paypal e-postadress så att jag kan överföra
pengar till ditt konto på OK.?

Name : Cythia Lowe
Address : No 24 tinto road
City : London
Zip Code : E16 4BB
Country : United Kingdom

blåsning va?

MVH JK
Citera
2012-11-04, 18:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
blåsning va?
fråga dig själv, varför vill nån köpa det jag säljer och pröjsa 1200kr för extrasnabb frakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in