Citat:
Ursprungligen postat av
greenbombs
Borde jag anmäla detta?
Köpte en sak på tradera i februari, för ett vrakpris kan man säga. Hade efter det sms-kontakt med säljaren och märkte då att min adress på tradera var min gamla adress. Var då tydlig och sa det till honom så att han inte skulle skicka fel. Sedan gick det typ 2 veckor utan att jag fått något paket, så då frågade jag om han hade skickat det. Då svarade han att det hade han gjort. Några dagar senare säger han att ICA hade lämnat tillbaka paketet eftersom det inte hade gått att lämna ut det. Sedan dröjer ca 2 veckor till och jag frågar om han har skickat det, men han skjuter hela tiden på det av olika anledningar. När det gått typ 2 månader ringer jag och frågar vad han håller på med, och han säger då att han har skickat det till min nya adress.
Nu har det gått 4 månader och han skyller på att någon "filur på posten har norpat paketet" och att "idioterna på ICA har läst fel" osv. Trots det har han ändå fått bra omdömen från tidigare sålda objekt.
Det du beskriver är säljarens sätt att undvika negativa omdömen, att dra ut på tiden så att omdöme inte kan lämnas (60 dagar, ej 2 månader), helt klart. Säljaren kanske inte alltid gör så här, ganska omständig metod vill jag bestämt hävda, men då och då kanske.
Anmäla, till Tradera eller Polisen? Svårt att avgöra iom att du inte nämner vad slutpris blev.
Vad heter säljaren på Tradera?