2014-11-18, 13:21
Medlem
Vankivas avatar
Blev blåst via blocket på småpeng 200 bagis . Polisanmälde via bank kontonummer han använde samt mejlkonversation. Framkom via undersökningen av polisen att han blåst en tjej också där han "sålt" en mobiltelefon. Det blev rättegång och han blev dömd mot sitt nekande... Han försökte med "Dööööh nån annan alltså vabba måste ju utnyttjat mitt konto vabba" Döööööörnt TORSK

Du står ansvarig om du använder ditt kontonr (av annan eller dej själv) vilket snuten spårar upp givetvis vem som står för kontot. OBS!!!! Mammor låna inte ut ert kontonr till er skitunge.

LAGFÖRD = Värd varenda krona... för att driva in slanten genom fogden kostar mer än beloppet. Hoppas killen inte är helt blåst och fortsätter i samma bana.

Sorgligt att ungarna tror dom ska kunna slippa alla påföljder bara för att dom inte "syns" därhemma bakom datorn....Dööööhhh.

Wierd säljare på Tradera försökte trötta ut oss genom att vara "bortrest" och inte kunde återbetala pengarna för felaktigt beskriven och returnerat objekt (plus fraktkostnaderna). Men lägga ut nya annonser och skicka iväg varor kunde dom under tiden Denne hade några men bara några minusbetyg men med samma beteende i tvisterna....seeeeegdraget gnällig och allmänt oförskämd. Pengar IN är QL men ut då skiter dom blod.

Mejlade några gånger med "ryggen fri" påtalanden att dom var solklart genomskådade och 10 dagars "kredit" efter dom hämtat ut den returnerade varan, därefter kunde dom vänta sej juridisk påföljd med dessa kostnader tillagda sina utgifter i ärendet Kontonr blir grundläggande även här...

Skitstövlar ska behandlas som skitstövlar, det är det enda språk dom förstår. EAT SHIT AND DIE

Så nu är allt i sin ordning, pengarna tillbaka även här.
Citera
2014-12-01, 23:29
Medlem
perVers2.1s avatar
Jag har blivit också blivit blåst, verkar som att han tom betalade en frakt för att få fatt i pengarna för prylen jag köpte.

Lars-Erik Rikard Tulin
Personnummer: 740924-3578
Tidigare telefonnummer: 072-9435827
Nuvarande: (2014-12-01) 070-9444768 -> Kopplat till Swish

nuvarande adress som ej verkar stämma:

Norra Torngatan 33, 1101
53130 LIDKÖPING

Tidigare:
Ängsvägen 6
76191 Norrtälje

Hade tänkt krossa knäskålarna på grabben men tar nog fingrarna i stället.
Senast redigerad av perVers2.1 2014-12-01 kl. 23:54. Anledning: Uppdatering
Citera
2014-12-05, 19:33
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Nu är han igång igen...

http://www.blocket.se/skaraborg/Festtool_handoverfras__kantfras_OFK500Q_57679445.h tm?ca=15&w=3
Citera
2014-12-09, 18:49
Medlem
Blåst på blocket - hur ska jag göra?

Jag skulle köpa en sak på blocket för ca en månad sen. Jag snackade med personen över mail och vi hade bra kontakt fram tills att jag hade skickat över pengarna då började hennes Outlook "klabba". Hon påstår att hon inte kan se mina mail.
Hon sa att sändningen av saken blivit fel och att hon ville skicka tillbaka pengarna till mig och bad mig skicka mitt kontonummer men påstår då att hon inte fått mina mail med mitt kontonummer och därav kan hon inte sätta över pengar. Men om man är en ärlig person så hade man ju direkt kollat upp nummer på Eniro och så fall kontaktat mig via telefon.

Nu har jag ingen kontakt med henne för hon svara inte längre.

Om där finns någon människa där ute som kan spåra mailadressen eller kanske ett kontonummer så får ni jättegärna skriva här. Jag vill ju gärna ha tillbaka mina pengar.

Andra förslag är även välkomna.
Citera
2014-12-09, 18:58
Medlem
1 kontakta blocket
2 sök på flashback, du är knappast unik med att bli "blåst".
Citera
2014-12-09, 23:11
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neeneth
Jag skulle köpa en sak på blocket för ca en månad sen. Jag snackade med personen över mail och vi hade bra kontakt fram tills att jag hade skickat över pengarna då började hennes Outlook "klabba". Hon påstår att hon inte kan se mina mail.
Hon sa att sändningen av saken blivit fel och att hon ville skicka tillbaka pengarna till mig och bad mig skicka mitt kontonummer men påstår då att hon inte fått mina mail med mitt kontonummer och därav kan hon inte sätta över pengar. Men om man är en ärlig person så hade man ju direkt kollat upp nummer på Eniro och så fall kontaktat mig via telefon.

Om där finns någon människa där ute som kan spåra mailadressen eller kanske ett kontonummer så får ni jättegärna skriva här. Jag vill ju gärna ha tillbaka mina pengar.

Anmäl kontonr till polizei direkt.
Citera
2014-12-10, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neeneth

Kolla upp namn, adress och lexbase på personen du vill göra en affär med till nästa gång.
Du kan anmäla detta till polisen men det kommer inte att hända någonting med anmälningen.
Citera
2014-12-25, 22:24
Medlem
MrRelaxs avatar
Godkväll kära vänner.
Sitter såhär på juldagens kväll och kollar på lite jaktsaker på Tradera och hittar två auktioner som ser spännande ut. Två auktioner utlagda av samma person (användare: j*nas358). Det är två st helt nya Härlika Turek jackor som med nypris på 6000st för tillfället ligger på runt 1000 som intresserade mig.
Eftersom användaren inte har några omdömen tyckte jag det verkade lite skumt med två st identiska auktioner av två så fina jackor, samma bild men varierande storlekar.
Jag valde att googla "Härlika Turek jacka tradera" och hittade då användaren: k*msoder016 som sålt en exakt likadan jacka, tro det eller ej?! med samma bild på auktionen och båda användarna är från Eskilstuna. Skumt? Jo tack. Luskade lite till och sökte såklart på det självklara namnet k*m s*der + Eskilstuna, en träff. Likaså en träff på Lexbase. Vad kan detta röra sig om? Stölder? Bedrägeri?

Ska tilläggas att användaren k*msoder016 konto på Tradera är nedstängt. Dock inga negativa omdömen men något är jävligt skumt...

Ska jag buda hem jackan??
Senast redigerad av MrRelax 2014-12-25 kl. 22:32.
Citera
2014-12-29, 15:07
Medlem
Magsjuks avatar
Hej gott folk! Tänkte bara dela med mig lite av min historia:
Jag blev blåst via blocket i somras på 800spänn, kände mig så förnedrad eftersom man inte har en aning om vem tjuven är. Så jag gick till min lokala bank och ljög ihop en ganska trolig story;

"Hej, jo det är så att jag var skyldig min bror pengar, när jag bad om hans sparkontonummer så gav han mig fel nummer, han hade tydligen två uppskriva på en lapp..., vi har kommit fram till att kontonumret jag skrev i tillhör en av hans gamla kompisar han spelade mycket med förut, men han minns inte vad han heter på riktigt, vet bara att han bor söderut {clearingnumret avslöjar det via en lätt googling}"

Somaliern i kontorsstolen påstod såklart att dom inte får ge ut namn enligt deras regler, men hon ville att jag skulle logga på hennes dator och se vilket nummer jag hade skickat till, för att sen skicka ett brev och skriva att jag helt enkelt har skickat pengar till ett felaktigt konto, och om ägaren av mina nya pengar vill ge tillbaka dom så bifogar banken mitt kontonummer, detta är det enda dom kan göra.

Jag bad henne ringa den nya ägaren av mina pengar(han som blåste mig) men nej hon hade inget nummer svarade hon, Nej, men du om någon vet ju exakt vad han heter så googla fram ett telefonnummer sen ringer du och berättar vad som har hänt. /jag började bli förbannad här/
Hon gör faktiskt som jag säger, hon går in på hitta.se och söker på svinets jävla namn, hon säger att det inte fanns något nummer, då sneglar jag snabbt över på hennes skärm och ser hela tjuvens namn och adress

Läste exakt om samma plot på flashback några timmar innan jag bestämde mig för att gå till banken, att det var någon annan som hade lyckats med detta alltså, och tro på fan, det funkade!

Så till dig som blivit blåst nu, gå till din bank och skaffa ett jävla pokerfejs och en trolig story, sen försöker du lura av hen namnet på den jäveln som blåste dig! Och säg absolut inte att hen har blåst dig på pengar, då blir väl hen på banken orolig eftersom hen inte vill bli fälld för medhjälp av misshandel

Själv tänkte jag hämnas på min tjuv först när jag har kommit på någon värd plan
Citera
2014-12-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRelax
Godkväll kära vänner.
Sitter såhär på juldagens kväll och kollar på lite jaktsaker på Tradera och hittar två auktioner som ser spännande ut. Två auktioner utlagda av samma person (användare: j*nas358). Det är två st helt nya Härlika Turek jackor som med nypris på 6000st för tillfället ligger på runt 1000 som intresserade mig.
Eftersom användaren inte har några omdömen tyckte jag det verkade lite skumt med två st identiska auktioner av två så fina jackor, samma bild men varierande storlekar.
Jag valde att googla "Härlika Turek jacka tradera" och hittade då användaren: k*msoder016 som sålt en exakt likadan jacka, tro det eller ej?! med samma bild på auktionen och båda användarna är från Eskilstuna. Skumt? Jo tack. Luskade lite till och sökte såklart på det självklara namnet k*m s*der + Eskilstuna, en träff. Likaså en träff på Lexbase. Vad kan detta röra sig om? Stölder? Bedrägeri?

Ska tilläggas att användaren k*msoder016 konto på Tradera är nedstängt. Dock inga negativa omdömen men något är jävligt skumt...

Ska jag buda hem jackan??
Lägg ett bud som du vill betala inte ett öre över,, typ 1200 ,,kan dock vara fake jackor
jag hade undvikit, kläder på Tradera är överlag fake
Citera
2014-12-29, 20:32
Medlem
Argo5s avatar
6000kr jackor för 1000kr? att varningsklockor ringer är ett för milt påstående,någon kommer bli BLÅST.
Citera
2014-12-30, 17:17
Medlem
MrRelaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argo5
6000kr jackor för 1000kr? att varningsklockor ringer är ett för milt påstående,någon kommer bli BLÅST.

Blev inget köpt. Anade som sagt ugglor i mossen. Snubben sålde också 4st nya gopro 4 kameror Vissa auktioner hann gå ut och jag antar att folk betalade sen kom nya ut och nu är kontot nedstängt.. Stackars satar som betalade dyrt för sina jackor och kameror....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in