Hej
Vet inte om jag behöver ens bry mig, men blev sur för att utkomsten inte blev som jag blev lovad.
Jag bjöd på en oöppnad Ipad Air 2 128GB "värstingmodellen" på Tradera, mitt i budgivningen så tog säljaren bort den, så jag mailade och frågade varför. Det var något om Klarna och att auktionen lades ut igen. Säljaren hade bara 100% i köp/sälj på Tradera samt att det stod i annonsen att kvitto finns.
Ok, så efter ett tag så får jag ett mail där säljaren erbjuder mig paddan till 4000kr om jag köper den nu. Jag går med på det, den kostar 7800kr ny
http://store.apple.com/se/buy-ipad/ipad-air-2/128gb-rymdgrå-wifi-cellular, så det är rätt bra deal men inga misstanker på annat.
Jag köper den via "köp nu" av säljaren och nu "jagar" säljaren på, då han haft andra som vill ha den, han vill ha betalat via en banköverföring eller Swish. Jag ringer och talar med honom, förklarar att jag inte går med på det, men det brukar han göra, näe jag vill ha något som är säkert. Vi kör Paypal istället och inget konstigt han går med på det. Jag frågar dessutom efter kvittot över telefon, jaja det skall skickas med.
Jag betalar och paketet kommer..en oöppnad ipad men inget kvitto. Jag blir lite irriterad för kvitto skulle ändå kännas skönt att ha, men jag ringer faktiskt till Apple för säkerhetsskull och frågar om ipad:n med serienr. xxx har blivit anmält som stulen. Det har den inte, den är bara 1vecka gammal tydligen.
Jag mailar säljaren och frågar efter kvittot som annonsen samt han lovat över telefon. Han måste leta efter det. Jag mailar dagen efter och säger att jag kommer anmäla detta annars. Inget svar på mail eller telefon.
Skiter jag i det eller vad?