2015-01-08, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jo, det är de. Som du mycket väl vet och gärna föreläser om så är Frankrike "rasistiskt". Så vilka är "rasisterna"? Fransmän. Alltså vita.

What? Jag har aldrig sagt något sådant.. JAg har sagt att vissa beslut kan anses som rasistiska, inte att Frankrike är rasistiskt i helhet..

Definierar man Svenskar som vita, Tyskar som vita, men inte spanjorer och italienare, får man ju rätt svårt att argumentera för Fransmäns vithet, då dom ligger lite i mitten mellan dem..
Citera
2015-01-08, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mugsy
Jo, fransmännen överlag är VITA. Och du påstår att du har varit i Paris i stort sett varje år sedan du var rätt liten? Man kan undra i vilket hål du har befunnit dig i då.

Inte ofta man ser blonda Fransmän inte.. Är spanjorer också vita, Greker? Italienare? Menar, det går ju på en skala, ju närmare ekvatorn desto mörkare hy, så gränsen går vid fransmän just menar du alltså? Eller?

Den viktigare poängen i det jag skrev är ju att Paris ser ungefär likadant ut nu som när jag var liten för 30 år sedan, sådet är ju TS som lever i någon form av fantasivärld..
Senast redigerad av Rationalisterna 2015-01-08 kl. 21:06.
Citera
2015-01-08, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Precis, fransmän är inte vita...

Bara åtta dagar in på det nya året så leder du tävlingen om det mest korkade inlägget på flashback, grattis.

Min poäng kanske missförstods lite, jag pekade ut det komiska i att man gör skillnad på människor som inte ligger speciellt långt ifrån varandra som så fruktansvärt olika..

Se i övrigt ovanstående inlägg..
Citera
2015-01-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
What? Jag har aldrig sagt något sådant.. JAg har sagt att vissa beslut kan anses som rasistiska, inte att Frankrike är rasistiskt i helhet..

Definierar man Svenskar som vita, Tyskar som vita, men inte spanjorer och italienare, får man ju rätt svårt att argumentera för Fransmäns vithet, då dom ligger lite i mitten mellan dem..

Du har säkert många svårigheter. Frankrike är "rasistiskt" på många sätt, inklusive "strukturellt". Det är bara vita länder som är sådana; alltså är fransmän vita.
Citera
2015-01-08, 21:08
Bannlyst
Citat:
Du har säkert många svårigheter. Frankrike är "rasistiskt" på många sätt, inklusive "strukturellt". Det är bara vita länder som är sådana; alltså är fransmän vita.

Så ditt argument är att då Frankrike i din egen tolkning är rasistiskt så måste de vara vita? Och det argumentet använder du till en person som själv belyst att rasism inte är bundet till ras utan att svarta även dem kan vara rasister? Hmm, konstigt argument..
Citera
2015-01-08, 21:11
Medlem
Citat:
Så ditt argument är att då Frankrike i din egen tolkning är rasistiskt så måste de vara vita?

Min tolkning? Google frankrike+rasism och läs till ögonen blöder. Kör samma fras på franska och du kan sitta och läsa tills det är dags för ättestupan.

Citat:
Och det argumentet använder du till en person som själv belyst att rasism inte är bundet till ras utan att svarta även dem kan vara rasister? Hmm, konstigt argument..

Ja, visst. De "kan" vara det men är det aldrig någonsin.

Visa gärna dessa exempel på alla svarta "rasister" som själva av någon anledning kallar sig antirasister. Kanske för att de är det.

Ah, just det. När du googlar på frankrike + rasism så visa gärna alla de där svarta rasisterna i Frankrike du får upp i resultaten. Du sa ju att de fanns. Jag väntar med spänning.
Citera
2015-01-08, 21:26
Bannlyst
Citat:
Min tolkning? Google frankrike+rasism och läs till ögonen blöder. Kör samma fras på franska och du kan sitta och läsa tills det är dags för ättestupan.

Vad sägs om att vi går på fakta istället? Vilka lagar i Frankrike är rasistiska? Har dom särlagstiftning?

Citat:
Visa gärna dessa exempel på alla svarta "rasister" som själva av någon anledning kallar sig antirasister. Kanske för att de är det.

What? Jag förstår inte argumentet? Säger du att Svarta rasister i själva verket är emot rasism? Föjer inte med här... Alls..

Citat:
Ah, just det. När du googlar på frankrike + rasism så visa gärna alla de där svarta rasisterna i Frankrike du får upp i resultaten. Du sa ju att de fanns. Jag väntar med spänning.

Jag sa aldrig något om Franska svarta rasister.. Rasism finns i stort sett i alla grupper.. Rasism är att anse sin egen ras som bättre än andras, trådstarten visar ett exempel, i slutet av videon kommer det in en svart snubbe som direkt anser att den den andra svarta snubben har rätt baserat på hudfärg, det är rasism.
Citera
2015-01-08, 22:43
Medlem
Citat:
Vad sägs om att vi går på fakta istället? Vilka lagar i Frankrike är rasistiska? Har dom särlagstiftning?

I princip hela lagboken som omfattar brott. Araber och afrosvenskar drabbas i högre utsträckning. Exempelvis.

Som sagt, googla och du får se. Du kan inte förvänta dig att jag ska göra detsamma och klistra in varenda artikel eller åsikt.

Citat:
What? Jag förstår inte argumentet? Säger du att Svarta rasister i själva verket är emot rasism? Föjer inte med här... Alls..

Det finns inga svarta rasister. Men ok, "svarta rasister" (dessa mytiska varelser) är emot "rasism" mot svarta. Se exempelvis debatten i USA för närvarande. Obs: ingen kallar dessa svarta för "rasister".

J
Citat:
ag sa aldrig något om Franska svarta rasister.. Rasism finns i stort sett i alla grupper.. Rasism är att anse sin egen ras som bättre än andras, trådstarten visar ett exempel, i slutet av videon kommer det in en svart snubbe som direkt anser att den den andra svarta snubben har rätt baserat på hudfärg, det är rasism.

Anser vem? Du?

Nej, upp till bevis. Visa mig alla dessa "svarta rasister" i t.ex. Frankrike.
Citera
2015-01-09, 16:55
Bannlyst
(Jag antar att i detta läge så anser vi båda att vi inser vad den andre gör?)

Citat:
I princip hela lagboken som omfattar brott. Araber och afrosvenskar drabbas i högre utsträckning. Exempelvis.

Detta är inte särlagstiftning, vem som drabbas och vem som gör brotten kan inte kopplas till lagstiftning.

Citat:
Som sagt, googla och du får se. Du kan inte förvänta dig att jag ska göra detsamma och klistra in varenda artikel eller åsikt.

Det stämmer, man väljer själv till vilken grad man orkar vara trovärdig och till vilka gränser man orkar gå för att tex leta källor...

Citat:
Det finns inga svarta rasister. Men ok, "svarta rasister" (dessa mytiska varelser) är emot "rasism" mot svarta. Se exempelvis debatten i USA för närvarande. Obs: ingen kallar dessa svarta för "rasister".

OK, tror alla är emot all form av förtryck emot sig själv så... Om du är "anti-rasist" är du ju emot all form av rasism, i samma ögonblick som man blir, vad vissa kallar "anti-vit", är man ju inte lägre anti-rasist, då "anti-vit" är synonymt med "rasist"

JAG kallar svarta för rasister om de är det.. Så "ingen" stämmer ju iaf inte helt.. Kan nämna ett par kända artister jag kan säga har både sexistiska och rasistiska drag när det kommer till musikbranschen. Fan nu kommer jag inte ihåg namnet på den där reggae-snubben som Filip och Fredrik intervjuade..

Citat:
Anser vem? Du?

Japp...

Citat:
Nej, upp till bevis. Visa mig alla dessa "svarta rasister" i t.ex. Frankrike.

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_supremacy
Senast redigerad av Rationalisterna 2015-01-09 kl. 16:58.
Citera
2015-01-09, 19:38
Medlem
Citat:
Detta är inte särlagstiftning, vem som drabbas och vem som gör brotten kan inte kopplas till lagstiftning.

Menar vem... du? Antirasister menar annorlunda. Eller ska vi säga andra antirasister.

Citat:
"anti-vit" är synonymt med "rasist"

Så när vänstarpartisten DiMarca i riksdagen kallade SD för rasister så kallade hon dem antivita. Orden är synomymer. Du borde upplysa fler om detta.

Citat:
JAG kallar svarta för rasister om de är det.. Så "ingen" stämmer ju iaf inte helt.. Kan nämna ett par kända artister jag kan säga har både sexistiska och rasistiska drag när det kommer till musikbranschen. Fan nu kommer jag inte ihåg namnet på den där reggae-snubben som Filip och Fredrik intervjuade..

Japp...

Men DU är totalt irrelevant. Faktiskt.

Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_supremacy

Kallas aldrig för rasister. Ja, utom av just dig då... en totalt irrelevant internetpersona.
Citera
2015-01-10, 02:16
Medlem
Den som menar att bara vita kan vara rasister har ju uppenbart ingen koll på exempelvis Japan...
Citera
2015-01-10, 17:04
Medlem
Jag besökte Paris i början på 2013 och jag tyckte inte det var så speciellt mycket negrer, tycker det är mycket mer i Göteborg så jag trivdes mycket bra i Paris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in