2015-01-10, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Jag besökte Paris i början på 2013 och jag tyckte inte det var så speciellt mycket negrer, tycker det är mycket mer i Göteborg så jag trivdes mycket bra i Paris

Det beror väl på var i Paris man är någonstans också? Det finns inte speciellt många invandrare i stockholms innerstad heller utan det är ju i huvudsak i förorterna där dessa får förtur till lägenheter som dom finns. Där är ju rollerna det omvända istället. Finns inte en enda vanlig svensk boende i dom områdena pga förtursrätten till lägenheter.
Citera
2015-01-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Det beror väl på var i Paris man är någonstans också? Det finns inte speciellt många invandrare i stockholms innerstad heller utan det är ju i huvudsak i förorterna där dessa får förtur till lägenheter som dom finns. Där är ju rollerna det omvända istället. Finns inte en enda vanlig svensk boende i dom områdena pga förtursrätten till lägenheter.

I Göteborgs innerstad finns det en jävla massa blattar...

Jag var runt Vincennes, Place de Bastille, Cathédrale Notre-Dame, Monnaie, Gros-Caillou, Prince Marmottan & Chailott mestadels och tycker jag finner mer blattar i Nordstan(Gbg köpcenter) än de platser jag var i.
Citera
2015-01-10, 18:11
Bannlyst
Dom får väl fan skylla sig själva. De har ju koloniserat halva Afrika och sedan gnäller det över "negrer" i Frankrike.
Citera
2015-01-10, 18:37
Medlem
distraktions avatar
Är man i Paris som turist så är det väl inga större problem.
Citera
2015-01-10, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukfittaballesnopp
Dom får väl fan skylla sig själva. De har ju koloniserat halva Afrika och sedan gnäller det över "negrer" i Frankrike.

Håller med, samma sak kan sägas om England faktiskt.
Citera
2015-01-12, 08:52
Medlem
Ja, verkligen. Många delar av Paris liknar dessvärre afrikanska stadsdelar än europeiska sådana idag. "Mångkultur är vackert" – pyttsan! Det ser verkligen dekadent ut. London är ett annat praktexempel på att vita trängs undan i sina egna städer.
Citera
2015-01-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
I Göteborgs innerstad finns det en jävla massa blattar...

Jag var runt Vincennes, Place de Bastille, Cathédrale Notre-Dame, Monnaie, Gros-Caillou, Prince Marmottan & Chailott mestadels och tycker jag finner mer blattar i Nordstan(Gbg köpcenter) än de platser jag var i.
Dom flesta fransmän ser ut som typiska sydländska européer dvs "svartskallar" likadant med Italien, Spanien, Portugal osv.
Senast redigerad av Persetan 2015-01-12 kl. 16:03.
Citera
2015-01-13, 23:25
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Dom flesta fransmän ser ut som typiska sydländska européer dvs "svartskallar" likadant med Italien, Spanien, Portugal osv.

Du har ingen aning vad du pratar om, tillbaka till husvagnsparken med dig.
Citera
2015-01-14, 12:09
Bannlyst
Jag var i Paris 2011 och jag fick ett väldigt negativt intryck av staden. Det var väldigt skitigt överallt och det stod en tiggare i varje gatuhörn som tryckte upp en kopp i ansiktet på mig och villa ha pengar. Det var mer negrer än vita och jag såg militärer och poliser rätt ofta som patrullera gatorna med automatvapen.

Jag prata med flera fransmän som sa att man inte skulle vistas ute på natten om man var vit och turist för chansen att bli rånad och misshandlad var väldigt stor. Paris är en stad som är helt förstörd av mångkultur och jag tänker aldrig mer sätta min fot i den staden igen.
Citera
2015-01-14, 14:08
Medlem
Mugsys avatar
Jag har jobbat och bott i Paris i perioder. För såg man polis med automatvapen då och då i samband med statsbesök eller terrorhot. Då kom CRS åkande och patrullerade hela stan. Mycket imponerande alltihop. Tiggare har det alltid funnits i Paris och utslagna människor under broarna. Det där har gått i perioder. Förr såg man prostituerade överallt, helt öppet, men framför allt längs rue Saint-Denis naturligtvis. Men nu ser man mer av allt. Mer elände! Och JA, det är oerhört mycket mer icke-vita nu än när jag började jobba. Tre eller fyra gånger fler. Frankrike ruttnar långsamt bort tyvärr.
Citera
2015-01-21, 12:45
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan

Det är ju bilden som media och reklam gärna sprider, precis som alla mulatter i brittisk reklam, inget av det har dock med verkligheten att göra.
Citera
2015-05-22, 18:12
Medlem
spoilers avatar
"The Eiffel Tower shut down for six hours because of a staff walkout in protest against a surge in pickpocketing gangs.
Workers say the gangs are increasingly threatening them with assault or abuse.
The company managing the major tourist attraction "thanked the public for its understanding" and said it "regrets that visitors... are being punished".
Around seven million people go up the tower every year. The tower reopened on Friday afternoon.

Staff are demanding "formal guarantees" from management to stop pickpocketing gangs who target numerous tourists every day.
The staff's union representative, Denis Vavassori, told the AP news agency that the staff had walked out "so we could ask for a permanent police presence here.''

The thieves "form a gang of four to five people", and sometimes there can be about 30 of them surrounding the tower, one of the striking workers told the AFP news agency. Occasionally they even "fight among themselves".
Another striker said that he had been threatened while chasing away a pickpocket: "He said to me, 'why don't you let us work... if this continues you will have problems'."
A similar closure took place in April 2013 when the Louvre art gallery disappointed hundreds of tourists by closing down after staff complained of being spat at, abused and even assaulted by pickpocketing gangs."

http://www.bbc.com/news/world-europe-32844573
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in