2011-03-01, 20:34
Medlem
Heffaklunpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparv88
Jag håller med och upplevde det som ännu värre i Paris än i Malmö. Det är en förlorad stad helt enkelt hur tragiskt det än låter. Man har en bild av fransmän från alla böcker och filmer om Napoleon men istället möts man av negrer och araber i hiphop-kläder.

...och på 70-talet var det James Brown Frankrike har länge haft en hög invandring från sina gamla kolonier i nordafrika. Vet någon varför?
Citera
2011-03-01, 20:36
Medlem
Drozds avatar
RER-tåget ut till Charles de Gaulle-flygplatsen är en riktigt kuslig upplevelse - det finns absolut ingenting som tyder på att man skulle vara i Europa utom möjligen namnen på stationerna!
Metron kan vara riktigt kuslig den med, rekommenderas ej kvällstid. Dock har frassarna stränga CRS-poliser som patrullerar tågen och tunnelbanan.
Citera
2011-03-01, 20:45
Medlem
Gameboy92s avatar
Upplevde exakt samma sak när jag var i Paris. Utanför de platser som turisterna besöker står det negrer som typ halvt hotar utlänningar att köpa värdelös skit. Även min pk morsa hade svårt att hålla tillbaka rasistiska åsikter när hon såg hur negrer, och zigenare beter sig utanför svensk gammelmedias förskönade bild om färgrika förorter.
Det verkar förändras till det bättre dock, och när det endast är vita närvarande så brukar fransmän inte hålla tillbaka åsikterna, så jag tror det inte är försent än.
Citera
2011-03-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
RER-tåget ut till Charles de Gaulle-flygplatsen är en riktigt kuslig upplevelse - det finns absolut ingenting som tyder på att man skulle vara i Europa utom möjligen namnen på stationerna!
Metron kan vara riktigt kuslig den med, rekommenderas ej kvällstid. Dock har frassarna stränga CRS-poliser som patrullerar tågen och tunnelbanan.

Helt rätt, ingen trevlig upplevelse att sitta i RER-tåget. De behöver renoveras kraftigt. Det enda man ser när man åker tåg i Paris är klotter och ghetton längs järnvägarna.
Citera
2011-03-01, 20:49
Medlem
så att ta sin käresta till paris på en romantisk weekend lär inte bli så lyckat idag då
Citera
2011-03-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heffaklunpen
...och på 70-talet var det James Brown Frankrike har länge haft en hög invandring från sina gamla kolonier i nordafrika. Vet någon varför?

Förmodligen för att det är ganska fattiga länder i Nordafrika. De som bor i kolonierna blir franska medborgare automatiskt så det är inte så svårt att förstå varför de sticker till Frankrike då det är lättare att bo, skaffa pengar+välfärd osv.
Citera
2011-03-01, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
så att ta sin käresta till paris på en romantisk weekend lär inte bli så lyckat idag då

Rekommenderar inte att ni åker tåg/tunnelbana. Ta en taxi i Paris, även om det är indier/svart som kör. Håll för ögonen tills ni har kommit till Paris centrum, allt utanför den centrala delen ser förjävliga ut(förorterna).
Citera
2011-03-01, 20:52
Bannlyst
Jag har inte varit i Paris men jag var i London. Där är runt 90% svarta.

Dom svarta och algerierna (det konstiga är att algerierna har grova ansikten och är så jävla övervåldsamma men här i Sverige är dom flesta söta och lugna!) har förstört hela jävla England.

Jag hälsade på mitt gamla gäng(när vi var små slog vi och mobbade andra, och dom tre för övrigt är Irländare^^, försöker inte spela tuff här..) och gick runt i deras förort eller vad det kallas. Paraboler överallt. 95% niggers, 4% araber och resterande vita.

Det var fanemej värre än Rosengård. En hög med sopor, rispade träd, väggar sönderbombade med graffitin, ciggfimpar överallt, negrer som muckar gräl, det är fan förvånande vad somalier/amerikanska niggers kan föra med sig. Rosengård var ett paradis jämfört med den där "judeghettot". Jag skäms lite att jag glömt bort namnet på staden OCH förorten.

Får väl se vad som händer när man samlar ihop ett gäng somalier i en förort, väntar spänt!
Citera
2011-03-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperactivesonic

Dom svarta och algerierna (det konstiga är att algerierna har grova ansikten och är så jävla övervåldsamma men här i Sverige är dom flesta söta och lugna!) har förstört hela jävla England.

Jag hälsade på mitt gamla gäng(när vi var små slog vi och mobbade andra, och dom tre för övrigt är Irländare^^, försöker inte spela tuff här..) och gick runt i deras förort eller vad det kallas. Paraboler överallt. 95% niggers, 4% araber och resterande vita.

Det var fanemej värre än Rosengård. En hög med sopor, rispade träd, väggar sönderbombade med graffitin, ciggfimpar överallt, negrer som muckar gräl, det är fan förvånande vad somalier/amerikanska niggers kan föra med sig. Rosengård var ett paradis jämfört med den där "judeghettot".

Får väl se vad som händer när man samlar ihop ett gäng somalier i en förort, väntar spänt!

Finns redan i Malmö. Området heter sevedsplan. Kaos säger jag bara.
Citera
2011-03-01, 21:20
Medlem
Embriacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cithara
Någon som vet hur situationen ser ut i Rom? Är det lika illa där?

Nej. Rom är helt ok, en del svarta och zigenare, men det är fortfarande Europa.
Citera
2011-03-01, 21:24
Medlem
McKinnons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperactivesonic

Nej men lite drygt 10% är svarta.

När jag var i Paris förväntade jag mig det värsta. Även om jag såg många negrer så tycktes de vita vara i klar majoritet. Nu var jag bara i de allra centralaste delarna och jag antar att det ser värre ut i andra stadsdelar. Att det var väldigt kallt kanske gjorde att de flesta afrikaner valde att hålla sig inomhus mer än normalt.

Sen tycks det vara svårt att veta hur situationen ser ut när fransk lagstiftning förbjuder att fråga om etnicitet och religion...
French censuses are forbidden to ask questions regarding ethnicity or religion, and therefore it is not possible to know the ethnic composition of the metropolitan area of Paris.
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Paris
Citera
2011-03-01, 21:27
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Hur behaglig är demografin på andra håll i Frankrike, kan man då fråga sig? Lyon? Marseilles? Nice? Montpellier? Rennes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in