2015-01-04, 01:42
Medlem
Håller helt med, oklart vilken form Federer är i om vi snackar kandidater till AO titeln? Men det lär vi väl få veta under de närmsta veckan! Ställer klockan nu för att komma upp till Hopman Cup matcherna, hoppas på underhållning även om matchkvaliteten inte lär hålla samma klass som Mubadala gjorde!
Citera
2015-01-04, 13:53
Medlem
Ymer får möta Igor Sijsling i Indien , var väl en av dom "enklare" lottningarna han kunde få där.
Citera
2015-01-04, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ymer får möta Igor Sijsling i Indien , var väl en av dom "enklare" lottningarna han kunde få där.

Håller med, Sijsling kan ju blanda och ge. Wawrinka står väl för motståndet vid eventuell seger?
Citera
2015-01-04, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungovich
Håller med, Sijsling kan ju blanda och ge. Wawrinka står väl för motståndet vid eventuell seger?

Jae , Roger -vasselin eller Gilles Muller.
Wawrinka har bye och möter Coric eller Hasse i andra
Citera
2015-01-04, 15:55
Medlem
Citat:
Jae , Roger -vasselin eller Gilles Muller.
Wawrinka har bye och möter Coric eller Hasse i andra

Så var det ja, Wawrinka först i 3e rundan även om jag har svårt att se att Ymer kan ta sig så långt. Men vem vet? Tror du Ymer kan ta sig förbi Sijsling och Roger-Vasselin/Muller?
Citera
2015-01-04, 16:04
Medlem
Citat:
Så var det ja, Wawrinka först i 3e rundan även om jag har svårt att se att Ymer kan ta sig så långt. Men vem vet? Tror du Ymer kan ta sig förbi Sijsling och Roger-Vasselin/Muller?

Nej, blir nog tufft vinna en match ens.
Vasselin och Muller är för bra.
Men jag tror det är bra inför AO kvalet att han får en bra värdemätare innan och får känna på tempot.
Där i kvalet tror jag han kan ta 1 eller 2 matcher.
Citera
2015-01-04, 16:07
Medlem
Citat:
Nej, blir nog tufft vinna en match ens.
Vasselin och Muller är för bra.
Men jag tror det är bra inför AO kvalet att han får en bra värdemätare innan och får känna på tempot.
Där i kvalet tror jag han kan ta 1 eller 2 matcher.

Jo men så är det nog. Kul att Elias får testa på ATP spel i en huvudturnering utanför Sverige. All erfarenhet är bra erfarenhet.
Citera
2015-01-04, 20:59
Medlem
Tydligen varmt i Chennai, två spelare har fått bryta pga värmen, inga andra har brutit.
Citera
2015-01-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tydligen varmt i Chennai, två spelare har fått bryta pga värmen, inga andra har brutit.

Jo det är väl ganska varmt i indien den här tiden på året.
Men kanske passar Ymer bra,hans farsa är ju från Etiopien tror jag det var, så han borde ju tåla värmen hyfsat ha ha
Citera
2015-01-04, 21:23
Medlem
Citat:
Jo men så är det nog. Kul att Elias får testa på ATP spel i en huvudturnering utanför Sverige. All erfarenhet är bra erfarenhet.

Det är ju så, men jag önskar ändå han skulle få ta nån eller några segrar mot topp 100 spelare ,eller i alla fall topp 200 ,tror kanske det lossnar lite då, han vann ju mot Kukuschkin förra året,men det där kan ju komma snabbt, i den där åldern kan dom ju stå trampa länge åsså lossnar det från ingenstans.
Citera
2015-01-05, 00:01
Medlem
Citat:
Det är ju så, men jag önskar ändå han skulle få ta nån eller några segrar mot topp 100 spelare ,eller i alla fall topp 200 ,tror kanske det lossnar lite då, han vann ju mot Kukuschkin förra året,men det där kan ju komma snabbt, i den där åldern kan dom ju stå trampa länge åsså lossnar det från ingenstans.

Absolut, ja det är märkligt det där med när det lossnar. Dagens fenomen verkar ju vara att de yngsta talangerna som slår sig in på topp 100 listan ofta stagnerar efter nåt år (Dimitrov, Tomic, Harrison, Goffin m.m) för att sedan ta det sista steget mot världseliten eller för att nå sin maximala potential. Lite of topic nu men tror ni inte att detta kan hända killar som Nick Kyrgios, Borna Coric osv?
Citera
2015-01-05, 00:33
Medlem
Citat:
Absolut, ja det är märkligt det där med när det lossnar. Dagens fenomen verkar ju vara att de yngsta talangerna som slår sig in på topp 100 listan ofta stagnerar efter nåt år (Dimitrov, Tomic, Harrison, Goffin m.m) för att sedan ta det sista steget mot världseliten eller för att nå sin maximala potential. Lite of topic nu men tror ni inte att detta kan hända killar som Nick Kyrgios, Borna Coric osv?

Alltså ,jag tror det har en del med mognad göra det där,om vi tar Dimitrov ,han var ju så loj en del matcher i början av karriären att det var löjligt.
Gulbis tex var ju som en barnunge i början,Tomic och Kyrgios har ju lite samma tendenser ,dom är lite valpiga helt enkelt.
Tror ändå Tomic hittar det snart, Coric tycker jag verkar rätt bra mentalt, Ymer tycker jag också har dom mentala bitarna,men han är inte nog bra än helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in