2015-05-15, 20:31
Medlem
Bjurras avatar
Wild cards till Roland Garros har tillkännagivits:

Tiafoe

Mahut

Mathieu

Roger-Vasselin

Pouille

Hamou

Halys

Kokkinakis

Greken är väl den som har klart bäst form. Mahut känns som ett tack för lång och trogen tjänst, lite som Llodra ifjol. Förra året förlorade för övrigt 7 av 8 WC 0-3 i set!
Citera
2015-05-15, 21:00
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Fortsätter på ungdomsrapporteringen. Chung, Zverev och Kokkinakis är alla klara för semifinal i sina Challengerturneringar. Så nu börjar u20spelarna klättra på riktigt på rankingen. Sedan är väl inte Nishioka lastgammal heller om jag minns rätt, och även han har tagit sig långt. En annan sak som så småningom kan vara värt att kika på är vad rekordet är i antalet vunna matcher i rad på ATP-touren. Känns som att Djokovic bör ha det hyfsat inom räckhåll om han skulle vinna nu i Rom. Har dock inte kollat upp detta än. Vet inte exakt hur långt han har kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Wild cards till Roland Garros har tillkännagivits:

Tiafoe

Mahut

Mathieu

Roger-Vasselin

Pouille

Hamou

Halys

Kokkinakis

Greken är väl den som har klart bäst form. Mahut känns som ett tack för lång och trogen tjänst, lite som Llodra ifjol. Förra året förlorade för övrigt 7 av 8 WC 0-3 i set!

Om det var Kokkinakis du syftade på så är han Australiensare. Förvånar mig dock att han behöver kvala. Han är ändå topp 100 nu och lär klättra ännu mer efter den här veckan. Men det finns väl en viss eftersläpning antar jag. Det är fler av de där namnen som känns som lång trogen tjänst till franska landsmän. Roger-Vasselin är en annan.

Uppdatering: Ser nu att Djokovic har rätt långt till rekordet. Men det är ändå inte omöjligt att jag kommer skriva samma sak igen om en månad om trenden fortsätter
Senast redigerad av theRulerOfBethos 2015-05-15 kl. 21:07.
Citera
2015-05-15, 21:11
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Om det var Kokkinakis du syftade på så är han Australiensare. Förvånar mig dock att han behöver kvala. Han är ändå topp 100 nu och lär klättra ännu mer efter den här veckan. Men det finns väl en viss eftersläpning antar jag. Det är fler av de där namnen som känns som lång trogen tjänst till franska landsmän. Roger-Vasselin är en annan.

De använder en sex veckor gammal ranking, ändå lite förvånad att Kokkinakis inte kom in utan WC.

Chung är nu rankad 69 och kom inte in i huvudtävlingen. Han glömde att anmäla sig i tid till kvalet men fick WC efter att koreanska tennisförbundet kontaktat franska tennisförbundet och bett dem om ett WC.
Citera
2015-05-15, 21:26
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jo,han är riktigt bra den där Tiafoe , sett honom en del i challenger:s man kan ju se en del challenger tennis live på atp:s hemsida.
Han är riktigt bra den där killen faktiskt, redan hyfsat komplett.
Han fick ju ett wc för att han spela så bra under USA:s challenger turneringar.

Jag läste faktiskt en artikel om honom för ett år sedan i DN. Han har en ganska intressant historia. Sen dess har jag sett några av Tiafoes matcher och han verkar mentalt stark. Han har dock en lite underlig serve och forehand teknik men får ändå riktigt bra tryck i slagen.

Amerikanerna har några intressanta namn på gång, tycker det vore bra för tennisen om USA kunde få fram ett par riktigt duktiga tennisspelare igen som lyckas bli toppspelare. Stefan Kozlov är en annan duktig tonåring från USA som kan gå långt. Tycker han har väldigt fin känsla och bollsäker men än så länge lite vek. Jared Donaldson och Michael Mmoh är två andra som är mycket lovande.

Här är artikeln om Frances Tiafoe.
http://www.dn.se/sport/16-arige-tiafoe-ljuset-i-usas-tennismorker/
Citera
2015-05-15, 22:07
Medlem
Bjurras avatar
Väldigt bra match mellan Rafa och Wawrinka så här långt!
Citera
2015-05-15, 23:25
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Saknas det lilla extra för att Nadal ska ha en chans mot Djokovic i Paris.
Citera
2015-05-16, 00:06
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Visst, Nadal kommer höja sig ett snäpp när det väl gäller i Franska Öppna. Det är ju trots allt den turnering som han känner sig mest hemma, men det här spelet håller inte. Jag ser inte hur Nadal ska kunna komma i den form som behövs för att vinna Franska Öppna. Man ska i och för sig aldrig räkna bort Nadal. Han kämpar och sliter som ett djur men så här ojämnt spel har det aldrig varit förut. Jag blir faktiskt förvånad om Nadal lyckas vinna Franska i år och det känns tråkigt då jag hoppas att Nadal står där som segrare igen för TIONDE gången. Det blir nog Djokovic som tar hem hela skiten i år.
Citera
2015-05-16, 04:00
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Saknas det lilla extra för att Nadal ska ha en chans mot Djokovic i Paris.

Ser onekligen så ut.
Citera
2015-05-16, 11:36
Medlem
Chung verkar gå mot ännu en challenger seger , helvete vilket år han gör.
Citera
2015-05-16, 12:33
Medlem
Lill ymer vann den där finalen tillslut , 2-6 6-1 6-2 ,men bägge dom där kan va lägge hålla ögonen på i framtiden ,Madaras vill bli svensk,men kommer dröja minst ett år till. han har ändå fin längd, kan nog bli en riktigt bra servare det där om han utvecklas .
http://www.expressen.se/sport/tennis/tennisloftet-dragos-madaras-vill-bli-svensk/
Citera
2015-05-16, 14:32
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Tiafoe vann sin första match i kvalet till Nice ATP.

Mikael Ymer landar om jag räknar rätt på låga 800 på rankingen, med reservation för att jag kan ha räknat lite slarvigt. Det här var verkligen en milstolpe i hans karriär, och nu är det frågan om han inte verkligen är den bästa svenska spelaren i gänget bakom StorYmer och Lindell.

Chung är på väg att upprepa det som Goffin gjorde förra året, när han vann ett antal Challengers i rad och till slut var nere på plats 20 någonting på rankingen i slutet av året. Skillnaden är att Chung är betydligt yngre. Vi får se hur han presterar i ATP-turneringarna snart.

Det känns som att den bästa ungdomsgenerationen på många år är på väg fram nu.
Citera
2015-05-16, 14:37
Medlem
Ja, det är väl pensionsdags för gamle Nadal nu, 28 år är ju rena ålderdomen för en grusgnetare.
Tappar han tron på att han kan vinna FO så tror jag han lägger av helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in