Fortsätter på ungdomsrapporteringen. Chung, Zverev och Kokkinakis är alla klara för semifinal i sina Challengerturneringar. Så nu börjar u20spelarna klättra på riktigt på rankingen. Sedan är väl inte Nishioka lastgammal heller om jag minns rätt, och även han har tagit sig långt. En annan sak som så småningom kan vara värt att kika på är vad rekordet är i antalet vunna matcher i rad på ATP-touren. Känns som att Djokovic bör ha det hyfsat inom räckhåll om han skulle vinna nu i Rom. Har dock inte kollat upp detta än. Vet inte exakt hur långt han har kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bjurra
Wild cards till Roland Garros har tillkännagivits:
Tiafoe
Mahut
Mathieu
Roger-Vasselin
Pouille
Hamou
Halys
Kokkinakis
Greken är väl den som har klart bäst form. Mahut känns som ett tack för lång och trogen tjänst, lite som Llodra ifjol. Förra året förlorade för övrigt 7 av 8 WC 0-3 i set!

Om det var Kokkinakis du syftade på så är han Australiensare. Förvånar mig dock att han behöver kvala. Han är ändå topp 100 nu och lär klättra ännu mer efter den här veckan. Men det finns väl en viss eftersläpning antar jag. Det är fler av de där namnen som känns som lång trogen tjänst till franska landsmän. Roger-Vasselin är en annan.
Uppdatering: Ser nu att Djokovic har rätt långt till rekordet. Men det är ändå inte omöjligt att jag kommer skriva samma sak igen om en månad om trenden fortsätter