2014-12-25, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein
Hej allesammans. Jag tog 5 mg imo för kanske en halvtimme sen för jag tänkte sova tidigt idag, vart magsjuk några dagar så fuckat upp dygnsrytmen. Idag har det vart fläckfritt men nyss har jag börja kräkas igen. Går kanske 10 min mellan jag kräks, men det jag undrar är, vågar jag gå o försöka få lite sömn nu? Inte tagit imo alls sen i lördags förra veckan så skiten slår rätt hårt nu.

Orkar verkligen inte kvävas av mig egna spya för jag är så deckad på imo, är ensam hemma också

Mvh
Du kommer att känna illamående, vakna och gå och spy. Det hade varit lite risky om du tog brutala mängder.
Citera
2014-12-25, 08:00
Bannlyst
Nu för tiden funkar inte alltid Zolpidem på mig som dem gjorde förr, kunde ta en o somna på dirren, nu kan jag ta 2-4 utan att något händer... Äter ju andra benzo också, kan det störa? För Zolpidem är bara dock Benzodiasepinliknande men ändå? Why the effect not come? hhaha
Citera
2014-12-25, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Worldofsolution
Nu för tiden funkar inte alltid Zolpidem på mig som dem gjorde förr, kunde ta en o somna på dirren, nu kan jag ta 2-4 utan att något händer... Äter ju andra benzo också, kan det störa? För Zolpidem är bara dock Benzodiasepinliknande men ändå? Why the effect not come? hhaha
Om du tar lite högre doser benso så kan effekten bli klart sämre på även Z-analoger.
Citera
2014-12-25, 15:35
Bannlyst
Tusan nu får man klara sej till den 7jan innan man får zopiklon :-( hur ska man kunna leva utan så länge? Ja jag har tagit på dagarna å kvällen innan man ska sova så nu är dom slut. Brukar ta Qusapin men den börjar ta slut :-( inte bra alls detta.
Citera
2014-12-25, 15:48
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbabe85
Tusan nu får man klara sej till den 7jan innan man får zopiklon :-( hur ska man kunna leva utan så länge? Ja jag har tagit på dagarna å kvällen innan man ska sova så nu är dom slut. Brukar ta Qusapin men den börjar ta slut :-( inte bra alls detta.

Be om Nozinan från en läkare. De brukar jag ta när jag inte har tillgång till Imovane/Stinoct.
Citera
2014-12-25, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Be om Nozinan från en läkare. De brukar jag ta när jag inte har tillgång till Imovane/Stinoct.

Men är den som imovane då? Eller zopiklon? Tyvärr vill jag inte ringa någon läkare nu för då frågar dom om jag inte fått min rulle jag fick i måndags å frågar vart dom tagit vägen. Har ingen aning vad jag ska säga då i så fall?
Citera
2014-12-25, 16:15
Bannlyst
Citat:
Men är den som imovane då? Eller zopiklon? Tyvärr vill jag inte ringa någon läkare nu för då frågar dom om jag inte fått min rulle jag fick i måndags å frågar vart dom tagit vägen. Har ingen aning vad jag ska säga då i så fall?
Nozinan är en neuroleptika och gör dig avstängd och seg, den sitter i väldigt länge. Var beredd på betongkeps. Men sover djupt gör man!
Citera
2014-12-25, 16:17
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:

Nej men Nozinan är starkare än både Theralen och Propavan; tror jag.

Skulle inte söka mig till läkare just nu om jag hade förbrukat min medicin så att säga.

Men Vuxenpsyk finns ju alltid. Men det är bara om det uppstår problem det vill säga.
Citera
2014-12-25, 16:37
Medlem
djpsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Nej, läkaren säger 2, helst 1 Zopiclon 7,5 och 30mg Mirtazapin, mest för att min abstinens inte ska bli alltför galen gissar jag. Har ju tagit dagligen i 7 månader nu så har ju tolerans som fan. Men jag försöker följa läkarens råd. Jag tar enbart 1 zopiclon, men somnar inte på två timmar, varpå jag tar en till osv. Mirtazapinet är bra för att hålla mig sovande när jag väl somnat.

Flubromazolamen är självmedcininering jag kört med en vecka nu och inget jag kommer berätta för läkaren såklart. Det slutar jag omedelbart med om läkaren kan skriva ut någonting som faktiskt fungerar på mig.

Det känns liksom som Nitrazepam är nästa logiska steg då Zopiclon inte biter på mig längre, så jag tror också det blir vad läkaren föreslår.

JAg har gått igenom:
Atarax
Propavan
Theralen
Lergigan
Zopiclon
Mirtazapine

Att jag blivit beroende av pillren vet hon om, det trots allt hon som skrivit ut dem så många månader, så då borde hon kunna skriva ut någon annan substans, och närmast ligger väl Nitrazepam vid det här laget.

Faktiskt aldrig varit i ett sov-labb... Är det inte där de sätter en massa grejer på huvudet och mäter div saker? Jag skulle aldrig kunna somna i sådana omständigheter.

Tack för svar. Jag återkommer med vad läkaren säger. Ha en trevlig dag!

Jag har haft stilnoct på recept i 6 år nu efter årsskiftet och början använde jag dem som jag skulle 1-2 innan natten, var vaken lite extra för o flumma lite smått. Men nu de senaste 1,5 åren bränner jag mina två 30 pack som jag få varannan månad på typ 4-5 dagar max, och köper även imovane o stilnoct svart för att klara resten av månaderna men då i lägre doser om typ 10 per kväll. Men dagar då jag inte haft tillgång till något av dessa två preparat så har jag oftast kunnat sova ändå utan några tecken på at.
Dock så har jag missbrukat oxy/heroin i 2,5 år och det är först nu när jag är i suboxone programmet jag har börjat få at när jag inte tar minst 10 imo/still framåt eftermiddagen. Aja var kanske lite ot.

Jo precis ett sov-labb är du får sova övervakat med sladdar inkopplade etc, vet dock inte hur de fungerar, borde ju vara utan några mediciner men som du säger då går de shi o sova, så de kanske ger en något och se kollar hur länge du är i respektive remsömn etc.

Juste ett medel som fungerar bra mot sömn för vissa är seroquel (Quetiapine), är egentligen för schizofrena men då i mycket högre doser.

Håller tummarna att mötet går bra.

God jul och god fortsättning
Citera
2014-12-25, 16:39
Medlem
djpsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldofsolution

Benso blockerar mer eller mindre all effekt av zolpidem.

Må väl
Citera
2014-12-25, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Nej men Nozinan är starkare än både Theralen och Propavan; tror jag.

Skulle inte söka mig till läkare just nu om jag hade förbrukat min medicin så att säga.

Men Vuxenpsyk finns ju alltid. Men det är bara om det uppstår problem det vill säga.

Jo akut psyk finns ju att ringa men tror inte jag ringer dit får helt enkelt vara utan hur nu det ska gå? :-/ får nog några imovane imorgon av en vän då tänker jag hålla dom längre än jag brukar för måste ju sova på natten ju
Citera
2014-12-25, 17:23
Medlem
Citat:
Jo akut psyk finns ju att ringa men tror inte jag ringer dit får helt enkelt vara utan hur nu det ska gå? :-/ får nog några imovane imorgon av en vän då tänker jag hålla dom längre än jag brukar för måste ju sova på natten ju
Nästa gång du träffar läkaren kan du ju be om typ Nozinan/Theralen om du hamnar i dessa situationer... då kan du iaf sova dig igenom eventuell AT.
Senast redigerad av RevolutioZ 2014-12-25 kl. 17:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in