Citat:
Ursprungligen postat av
nihilverum
Jag är inte så säker på att det du skriver stämmer. När jag sökte summer internship så skickade jag...
Har ändrats i så fall sedan din tid. Jag vet iaf. att min bank har helt och hållet strukturerat om rekryteringen från förra året och allt blev klart tidigt december. En hel del har ändrats i branschen efter den olyckliga sommaren då en intern gick bort och bankerna började föra in junior initiative. Hos oss var dessutom tanken att allt skulle bli klart i november, men fanns en del som valde att gå annat håll dvs. skapade utrymme. Så jag gissar på att något liknande gäller övriga topp BBs. Som sagt, här räknar jag inte in Barclays, UBS och allt annat som går lägre i tiers. Finns säkert en del jobb där ute och headcounts kan ju enkelt komma till på samtliga egentligen. Men när man söker, gör man bäst i att söka så tidigt som möjligt för att undvika hamna i en sits där man måste hoppas på extremt mycket flyt.
Svenskar är oftast grymma kandidater, men upplever samtidigt att man är seg, slö och alldeles för sent ute trots att man head on head mot UK kandidater är bättre.