2014-12-22, 23:06
Medlem
Alphahanes avatar
Hur går det för folk här med eventuella Spring Week eller Summer Internship ansökningar?
Citera
2014-12-22, 23:24
Medlem
deMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphahane
Hur går det för folk här med eventuella Spring Week eller Summer Internship ansökningar?

Summer internship ansökningar för UK är inte lönt att skicka in om det inte har gjorts hittills. Rekryteringen är i princip klar.
Citera
2014-12-23, 00:15
Medlem
Fick iväg några ansökningar i mitten på november. Är det fortfarande lönt att söka fler spring weeks?
Citera
2014-12-23, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Fick iväg några ansökningar i mitten på november. Är det fortfarande lönt att söka fler spring weeks?

GS och BNP Paribas skulle jag säga fortfarande är värda ett försök, har själv lyckats landa några telefonintervjuer. Är det någon som har några goda tips mottar jag dem tacksamt!
Citera
2014-12-23, 08:48
Medlem
Bucketshops avatar
Skulle gissa att tier 2/3 (vet inte exakt vilka som räknas dit) så som comerzbank, socgen, lloyds, santander fortfarande rekryterar eftersom dom är medvetna om att dom måste rekrytera efter alla BBs.
Citera
2014-12-23, 10:18
Medlem
Alphahanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deMorgan
Summer internship ansökningar för UK är inte lönt att skicka in om det inte har gjorts hittills. Rekryteringen är i princip klar.

Nej det förstår jag Undrar bara hur det har gått/går för folk som har sökt hittils!
Citera
2014-12-23, 10:18
Medlem
Alphahanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Skulle gissa att tier 2/3 (vet inte exakt vilka som räknas dit) så som comerzbank, socgen, lloyds, santander fortfarande rekryterar eftersom dom är medvetna om att dom måste rekrytera efter alla BBs.

Får man vara lite opåläst och fråga vad dessa banker erbjuder för insight programs? Är det vanliga spring weeks som gäller före dessa också?
Citera
2014-12-23, 10:19
Medlem
Alphahanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop

Får man vara lite opåläst och fråga vad dessa banker har för insight programs? Är det vanliga spring weeks som gäller eller?
Citera
2014-12-23, 10:20
Medlem
Alphahanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogueTrader
GS och BNP Paribas skulle jag säga fortfarande är värda ett försök, har själv lyckats landa några telefonintervjuer. Är det någon som har några goda tips mottar jag dem tacksamt!

Får man fråga vart och vad du studerar?
Citera
2014-12-23, 14:15
Medlem
ugglans avatar
Såg nyligen ett ledigt 6månaders (eller var det 12?) inom equity derivatives sales hos schweizarna i NK-huset i sthlm om det är nån som inte lyckats fixa något än.
Citera
2014-12-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphahane
Får man fråga vart och vad du studerar?

HHS B&E.
Citera
2014-12-23, 18:03
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deMorgan

Jag är inte så säker på att det du skriver stämmer. När jag sökte summer internship så skickade jag in de flesta av mina ansökningar ungefär vid den här tiden på året (jag hade på känn att mina före jul-tentor i finanskurser hade gått bra och jag ville ha med de resultaten). Jag blev kallad till ungefär samma antal intervjuer för summer internships som mina kursare på HHS i genomsnitt kallades till, och jag landade även ett summer internship på en tier 1-bank där jag även fick fulltime offer vid sommarens slut.

Spring week är däremot nästan garanterat för sent att söka till nu, troligtvis även för tier 2/3-bankerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in