Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
NMR har betydligt många fler sympatisörer än vad de har medlemmar. Det vittnar trafiken till Nordfront om.
Trevligt. Näthatarna har inget piss att göra. Bara ta ett exempel på användaren Nirvana på detta forumet och praktexempel på alla sympatisörer som enbart existerar på nätet. Ni kunde ha en miljon av dem och ni skulle fortfarande inte komma någon vart.
Citat:
Ursprungligen postat av
karju
Vad är det "allt" som pekar på motsatsen? Antar att du med deras "största aktion" syftar på den i Kärrtorp? Tillåt mig då att ge ifrån mig ett litet och hånfullt: "ha!". Den "aktionen" var tämligen spontant hopskrapad och saknade "tillstånd" från riksledningen, och kan således egentligen inte sägas vara en SMR/NMR-aktion. Håller dock med om att det tydligen fanns en och annan där som inte borde ha befunnit sig där - men man kan också se på det som ett "eldprov", även om det säkerligen inte så var planerat: likväl kunde man efter Kärrtorp "makulera" ett antal personer som tydligen inte passar för den sortens aktivitet.
Det där är ju den klassiska undanflykten. De kan ju inte längre påstå att det var en SMR aktion för det gick ju faktiskt helt åt helvete för dem, de fick stryk av vänstern, pissade på sig, blev knivhuggna och slutligen arresterade av polisen.
Skulle SMR gå ut och stoltsera med att det där var en välplanerad attack så hade de ju blivit en ännu större skandal i den nationella rörelsen då allt gick åt helvete istället för att som nu ta ett halvdant avstånd från händelsen
Citat:
Ursprungligen postat av
karju
Om Lund har jag läst en massa skvaller, och tar - som du säkerligen förstår - tämligen lätt på ditt snack, med tanke på att du, av många inlägg här på Flashback att döma, är en del av fienden, så att säga. Det ligger givetvis i ditt intresse att få Lund att framstå i så dålig dager som möjligt, och det kan jag förstå. Personligen vet jag inget mer om Lund än det som finns att läsa på nätet, inklusive dina inlägg, så jag kan inte blanda mig in i den diskussionen. Du kan påstå vad som helst om Lund, utan att jag kan varken jaka eller neka. Dock blir man ju intresserad: hur vet du allt det där, som du påstår om Lund?
Allt det där om Lund är rätt att få reda på med internettillgång. Då snackar vi inte om flashback utan vi snackar om att beställa information via t.ex. ratsit. Fader Lunds adress är inte hemlig och han lever inte med skyddad identitet. Vem som helst kan ta fram den aktuella adressen. Vem som helst som vet vart man kan kolla vet att han har relativt fräscha bilar registrerade i sitt namn. Kolla upp det själv istället för att lita på mig. Google maps finns ju även om du vill se hur hans villa ser ut. En person som är arbetslös och ägnar all tid åt rörelsen lär knappast ha råd att bo i en villa och äga två bilar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Segermarschen
Det där med nolltaxering och tionde har jag hört förut och källan är Expo. Inkomst kan man iofs kolla upp i taxeringskalendern. Tionde är nog ett påhitt.
PsychoRastaSkinhed hävdar att drygt ett dussin 15-åringar försörjer Klas Lund, vilket tyder på att PRS inte har så mycket arbetslivserfarenhet (socialfall som aldrig/sällan har jobbat förutom i fas3?). 15-åringar har inte jobb och pengar och således inte medel till att försörja någon med så "hög" levnadsstandard.
Vad drar organisationen in?
- Medlemskap -- 100 till 500 kr per år och person.
- Butiken.
Det är i stort sett allt som jag känner till. Bara driften av Nordfront.se går förmodligen på ca 5000 i månaden, kanske mer eller mindre beroende på trafik. Jag ser faktiskt inte hur han kan plocka ut >= 20 000 i månaden på Motståndsrörelsen, och då tror jag att organisationen ändå har ganska många fler medlemmar än PRS hävdar.
TLDR: källor eller så snackar han skit.
läs ovan. Nej, jag har inget exakt nummer på antal medlemmar eller hur SMR får in alla sina inkomster så jag kan inte göra någon sådan beräkning. Mytomanen skräckhjälmen här ovan påstår ju helt annat att det finns en internetarmé av sympatisörer som då säkert bidrar.
För övrigt kan du kolla upp det själv angående Fader Lund då du vet hur man gör också för den delen. Det du kommer hitta är att han bor i en villa och har två bilar samtidigt som han är arbetslös. Antingen fortsätter du leva med lögnen eller så vågar du ta reda på sanningen själv. Du behöver inte lyssna på mig men ta och kolla upp det själv. Du vet hur du gör för att ta reda på sanningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
M.Saxlind
Han "vet" inte det där eftersom flera detaljer inte stämmer.
Minns inte exakt hur det var med det där, men det är antingen ett påhitt eller något som fanns för väldigt länge sedan när organisationen var mindre och behövde växa snabbt eller något.
Medlemsavgifter betalas månadsvis. 100-300 kr per medlem. Stödmedlemmar betalar årligen 500 kr.
Det gör han inte heller och jag vet att han lever spartanskt, så överklassrödingar skulle antagligen förvånas över hur lite pengar han gör av med på en månad.
Du kallar det spartanskt med att bo i en tvåvåningsvilla och ha två relativt fräscha bilar. Käre piratlajvare både du och jag vet att du just nu är ute och cyklar. Jag säger som det är och vem som helst kan kolla upp det själva om de inte tror mig och vill veta sanningen. En arbetslös person med en sådan levnadsstandard måste ha någon form av dold inkomst. (Notera även att socialen inte betalar ett skit till honom heller)