Citat:
Ursprungligen postat av
Dart380
Om jag var SD skulle jag ha som policy att aldrig ge några intervjuer så länge som svenska journalister inte kan sköta sitt journalistiska arbete och ge en neutral bild av det som sägs i intervjuerna samt inte låta sina egna ev uppfattningar om partiet komma till uttryck i det som trycks eller återges i bild.
Svår avvägningen det där. Ska ett parti vänta på en tid som kanske aldrig kommer? Ska man sätta sitt hopp till läsarna, att de kan läsa DN-Pravda med rejäla skopor salt och mellan raderna? Skaffa ett eget mediehus?
Förr eller senare tror jag det är helt rätt att prata om fundamentet som ger SD legitimitet, utöver den viktiga rollen som enda kritiker till en massimmigrationspolitik som medför döden för den svenska nationen och en kollaps av välfärdssystemet. Tidpunkten för Björn Söders generösa intervju med den famösa DN-reportern var kanske illa tajmad, med tanke på nära förestående extraval (om den inte återkallas, eller formellt inte utlyses i slutet av denna månaden); det är ändå en ganska lång tid till valet, drygt 3 månader. I mediala sammanhang är det en smärre evighet. Kruxet är om intervjun blir ett ämne att älta i dess medvetet vanställda form, för att försöka misskreditera SD. Men det tror jag inte blir verkningsfullt som strategi för MSM.
Drev går det tretton på ett dussin, nyhetsvärdet avskrivs snabbt. SD bör envist dementera de falska anklagelserna, stämma lögnarna och med kallt huvud påpeka grundläggande fakta i programmet och den uppsjö av negativa fakta som kännetecknar det nippriga multikultilandet Sveriges allmänna utförslöpa.