2014-12-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det skulle ju inte fungera för ett parti. MEN, ett minimum är att SDs politiker aldrig låter sig intervjuas utan att SD spelar in intervjun.

Och OM journalisten använder Orrenius teknik, så gör SD hela intervjun tillgänglig på sin egen websajt samt kräver att DN länkar dit (det ska vara avtalat före intervjun).

Då kan intresserade själva bilda sig en egen uppfattning och sedan får nätets alla aktörer göra resten via Flashback, Twitter, Facebook, Fria Tider, Avpixlat, Exponerat och alla bloggar

Ja men det förutsätter ju då att läsarna verkligen klickar på dessa bifogade länkar till SD. Det är inte så säkert då många säkert bara läser artikeln och sedan går vidare till nästa. Tror många läsare helt enkelt är för lata för att klicka på alla länkar som bifogas i artiklarna. Tyvärr.

Det SD kan göra är att spela in det muntliga och ev skriftliga avtal med journalisterna där dessa krav tillgodoses av intervjuaren. Om det sedan framgår i efterhand att journalisterna inte efterlevt dessa ingångna avtal så ska ett rättsligt efterspel kunna utkrävas mot parten som brutit mot det ingångna avtalet.
Senast redigerad av Dart380 2014-12-16 kl. 17:56.
Citera
2014-12-16, 17:55
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Oavsett vilket eller vad så var det synnerligen otaktiskt av Söder att låta sig intervjuas av just Niklas.
Vad hade han förväntar sig , han var ju för fan utvald , det stod mellan honom och Ekeroth som intervjuoffer
Söder svalde betet med hull och hår med sin grandiosa *självbild som drivkraft (jävla idiot)

Du förutsätter att debaclet vart till SD:s nackdel, men det tror inte jag. Jag tror att många har fått upp ögonen för etablissemangets sjuka syn om att vi svenskar varken finns samtidigt som alla är svenskar, samt några till har fått upp ögonen för medias överdrifter. Precis det som hänt efter varenda drev mot SD från medias håll alltså. Det är nog helt enkelt så att Niklas och DN svalde SD och Söders bete, inte tvärtom.

Återigen så gör ni misstaget att överskatta medias makt. Bara för att det är krigsrubriker så innebär det inte att SD:s väljare påverkas. Och det är det enda som spelar roll. Vad gäller övriga som har förtroende för media så minskar deras antal för varje drev. Medias makt är bruten, SD har 17-18% i opinionsundersökningarna.

Det är fler än Mattias Åhrén som inser det destruktiva med att förneka Söders uttalanden:

http://www.svt.se/nyheter/sverige/ma...-inte-svenskar

Citat:

– Jag blir personligen nästan mer bekymrad när alla andra partier från höger till vänster tar debatten och säger att samer är svenskar – för det är vi inte. Det är därför vi har ett Sameting, rätt till att ha undervisning och utbildning på samiska och det är därför vi har särskilda rättigheter till landområden och naturresurser, säger Mattias Åhrén.

Han menar att det i grund och botten är mer farligare argument att säga att samer är svenskar.

– Därför att det i leder till assimilering och i slutändan till att den samiska kulturen försvinner, menar Åhren.
Senast redigerad av Vindhler 2014-12-16 kl. 18:02.
Citera
2014-12-16, 18:01
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
En jobbig fråga för de politiker som vill minska invandringen är hur man kan göra det utan att sägas bedriva sverigedemokratisk politik. Lösningen tycks vara att blåsa upp det här att SD säger sig vilja minska med si och så mycket, men enligt dessa debattörer och politiker så är det behoven som ska styra.

Det finurliga är att om bara behoven ska styra så kan Sverige ändå minska invandringen med mer än SD:s 90 procent genom en massa olika åtgärder (stoppa anhöriginvandring, TUT istället för PUT och en massa annat).

Det går alltså att lägga sig på en lägre nivå på invandringen och ändå hävda att SD har en annan "människosyn". Det är extremt hycklande, och man känner sig smutsig av att läsa det, men politik är till hälften hyckleri:

http://www.etc.se/inrikes/sa-vill-kd...-pa-invandrare

Man kan börja med att "följa reglementet" och kräva identifiering, ålderskontroller och läkarundersökning. Sedan blir det enbart konventionsflyktingar. Därefter blir TUT grundhållningen och all anhöriginvandring skall självfinansieras. Slutligen stärks medborgarskapsreglerna påtagligt.

Sedan kan kretsloppsmigrationen starta...
Citera
2014-12-16, 18:15
Medlem
Durgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Du förutsätter att debaclet vart till SD:s nackdel, men det tror inte jag. Jag tror att många har fått upp ögonen för etablissemangets sjuka syn om att vi svenskar varken finns samtidigt som alla är svenskar, samt några till har fått upp ögonen för medias överdrifter. Precis det som hänt efter varenda drev mot SD från medias håll alltså. Det är nog helt enkelt så att Niklas och DN svalde SD och Söders bete, inte tvärtom.

Återigen så gör ni misstaget att överskatta medias makt. Bara för att det är krigsrubriker så innebär det inte att SD:s väljare påverkas. Och det är det enda som spelar roll. Vad gäller övriga som har förtroende för media så minskar deras antal för varje drev. Medias makt är bruten, SD har 17-18% i opinionsundersökningarna.

Det är fler än Mattias Åhrén som inser det destruktiva med att förneka Söders uttalanden:

http://www.svt.se/nyheter/sverige/ma...-inte-svenskar

"Det är nog helt enkelt så att Niklas och DN svalde SD och Söders bete, inte tvärtom."
??

Som om det är SD som sätter upp ramarna , självklart är det DN som i detta fall har agnat betet och dumsöder som svalt det med hull och hår.
I det stora hela har det ju ingen betydelse i sak, men många bäckar små blir ju som bekant en å , och man kan navigera smartare, skulle tro (hoppas) att vi sett det sista från Söder innan den 22 mars, nu håller vi en tumme för att även Ekeroth håller käft, varenda promille är viktig.
Senast redigerad av Durga 2014-12-16 kl. 18:18.
Citera
2014-12-16, 18:23
Medlem
Citat:
"Det är nog helt enkelt så att Niklas och DN svalde SD och Söders bete, inte tvärtom."
??

Som om det är SD som sätter upp ramarna , självklart är det DN som i detta fall har agnat betet och dumsöder som svalt det med hull och hår.
I det stora hela har det ju ingen betydelse i sak, men många små bäckar blir ju som bekant en å , och man kan navigera smartare, skulle tro att vi sett det sista från Söder innan den 22 mars, nu håller vi en tumme för att även Ekeroth håller käft, varenda promille är viktig.
Även Jomshof är en potentiell fara, och efter dagens svamliga intervju med riksdasjournalisterna tror jag han börjar ses som ytterligare en svag länk som kan brista. Mitt tips är att de kommer att försöka få till en intervju med Jomshof och ställa frågor om islam. Det kan gå hur illa som helst.
Citera
2014-12-16, 18:44
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
??

I det stora hela har det ju ingen betydelse i sak, men många bäckar små blir ju som bekant en å , och man kan navigera smartare, skulle tro (hoppas) att vi sett det sista från Söder innan den 22 mars, nu håller vi en tumme för att även Ekeroth håller käft, varenda promille är viktig.

Varför skulle det vara självklart? Invandring, SD:s politik och nu etnicitet har vart i fokus i media under 3 veckor. Vilka gynnas av det? Inte fan är det miljöpartiet i alla fall.
Citera
2014-12-16, 18:48
Medlem
Citat:
Återigen så gör ni misstaget att överskatta medias makt. Bara för att det är krigsrubriker så innebär det inte att SD:s väljare påverkas. [/url]
Förmodligen så ja. Och media törs nog inte gå all in här, man har mer att förlora än att vinna. Och det är ingen stor storm det här, vissas minne måste vara kort. Idag fick men till och med medhåll av en same på same-STV som sade att det var självklart att samer inte var svenskar, för hur skulle man då kunna hävda särrättigheterna för samerna (som en skyddad etnisk grupp). Jag har inget emot samer och jag vet inte hur representativ han är, men som sagt, jag tror knappast medierna är beredda att gå djupare än så här, därav den snabba avklingningen (som jag tycker mig se i alla fall). Som tidigare någon skrev här: om de här fortsätter kan media själva kan komma hamna i fällan att de tvingas erkänna att svenskarna också tillhör en etnisk grupp - och dit till de utmarkerna vill kulturmarxisterna definitivt inte ta sig.
Senast redigerad av Fnysington 2014-12-16 kl. 18:50.
Citera
2014-12-16, 18:48
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Även Jomshof är en potentiell fara, och efter dagens svamliga intervju med riksdasjournalisterna tror jag han börjar ses som ytterligare en svag länk som kan brista. Mitt tips är att de kommer att försöka få till en intervju med Jomshof och ställa frågor om islam. Det kan gå hur illa som helst.

Hur illa kan det gå? Tror du verkligen en större mängd väljare som insett att SD:s politik är det som behövs, och tänker rösta på partiet, kommer välja något av övriga partier för att Aftonbladet kör en repris från 2009 med "muslimer är det största hotet mot Sverige" som rubrik? Nu finns ju till och med uttalanden från SÄPO att försvara sig med, om att hundratals "svenskar" är och strider för ISIS och kommer komma tillbaka till Sverige och med rätta kan kallas för det största hotet mot Sverige - efter den nuvarande invandringspolitiken.
Citera
2014-12-16, 18:56
Medlem
Amors avatar
Danska ekstrabladet skriver en krönika om Sverige som "Nordens Nordkorea"

Lyfter bland annat upp Pippi-censuren som ett exempel på det.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/leder...dkorea/5354870
Citera
2014-12-16, 18:57
Medlem
Orrenius sticker inte under stol med att media nu försöker skjuta in sig på nationalismen:

http://www.dn.se/chattar/chatt-hem/d...sd-reportaget/

Citat:
Jag tror att det blir stor uppståndelse för att många inte förstått att SD är ett nationalistiskt parti som har de här uppfattningarna. Fortfarande tänker många att SD handlar om invandring och bara invandring – medan det är nationalism som är deras huvudgrej. De vill ha ett annat land och stöpa om Sverige

Logiskt av media eftersom de upptäckt att efterfrågan på minskad invandring är så stark att det inte är ett vapen mot SD. Då angriper man ideologin istället.
Citera
2014-12-16, 19:02
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Orrenius sticker inte under stol med att media nu försöker skjuta in sig på nationalismen:

http://www.dn.se/chattar/chatt-hem/d...sd-reportaget/

Logiskt av media eftersom de upptäckt att efterfrågan på minskad invandring är så stark att det inte är ett vapen mot SD. Då angriper man ideologin istället.

Och vad drar du för slutsats av det då? Att SD inte bör har nationalism som ideologi? Om man inte ens klarar av att stå upp och försvara sin politik med 18% i opinionsundersökningarna och 13% i senaste valet så är man enbart feg och bekväm. Då kommer man inte heller göra det även om man så fick 51% i ett val och fick egen majoritet, för du kan lita på att DN, Orrenius, Ferm, Sjöstedt och övriga kommer skrika och tjuta än värre då. Att hetsen mot SD trappas upp är ett sundhetstecken, inget annat. Media och gapskallarna har bara makt om man tillåter dem, inte annars.
Citera
2014-12-16, 19:02
Medlem
Citat:
Hur illa kan det gå? Tror du verkligen en större mängd väljare som insett att SD:s politik är det som behövs, och tänker rösta på partiet, kommer välja något av övriga partier för att Aftonbladet kör en repris från 2009 med "muslimer är det största hotet mot Sverige" som rubrik? Nu finns ju till och med uttalanden från SÄPO att försvara sig med, om att hundratals "svenskar" är och strider för ISIS och kommer komma tillbaka till Sverige och med rätta kan kallas för det största hotet mot Sverige - efter den nuvarande invandringspolitiken.
Nu låter det som att du tror det blir Jomshof som kommer att styra intervjun eller redigeringen. Jag tror snarare det kommer att handla om om en helsida där Jomshof försöker reda ut begreppet taqiyya, eller andra teologiska begrepp inom den islamska tron. Det blir nog inte så roligt för vår sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in