Citat:
Ursprungligen postat av
Durga
Oavsett vilket eller vad så var det synnerligen otaktiskt av Söder att låta sig intervjuas av just Niklas.
Vad hade han förväntar sig , han var ju för fan utvald , det stod mellan honom och Ekeroth som intervjuoffer
Söder svalde betet med hull och hår med sin grandiosa *självbild som drivkraft (jävla idiot)
Du förutsätter att debaclet vart till SD:s nackdel, men det tror inte jag. Jag tror att många har fått upp ögonen för etablissemangets sjuka syn om att vi svenskar varken finns samtidigt som alla är svenskar, samt några till har fått upp ögonen för medias överdrifter. Precis det som hänt efter varenda drev mot SD från medias håll alltså. Det är nog helt enkelt så att Niklas och DN svalde SD och Söders bete, inte tvärtom.
Återigen så gör ni misstaget att överskatta medias makt. Bara för att det är krigsrubriker så innebär det inte att SD:s väljare påverkas. Och det är det enda som spelar roll. Vad gäller övriga som har förtroende för media så minskar deras antal för varje drev. Medias makt är bruten, SD har 17-18% i opinionsundersökningarna.
Det är fler än Mattias Åhrén som inser det destruktiva med att förneka Söders uttalanden:
http://www.svt.se/nyheter/sverige/ma...-inte-svenskar
Citat:
– Jag blir personligen nästan mer bekymrad när alla andra partier från höger till vänster tar debatten och säger att samer är svenskar – för det är vi inte. Det är därför vi har ett Sameting, rätt till att ha undervisning och utbildning på samiska och det är därför vi har särskilda rättigheter till landområden och naturresurser, säger Mattias Åhrén.
Han menar att det i grund och botten är mer farligare argument att säga att samer är svenskar.
– Därför att det i leder till assimilering och i slutändan till att den samiska kulturen försvinner, menar Åhren.