2014-12-15, 13:05
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Silberstein
...skulle kanske ta itu med Ricki Neumann, SvD, också:

Citat:
Ursprungligen postat av Ricki Neumann
Om din dotter träffar någon som inte är jude, skulle det vara något som du är tvungen att komma över i så fall?

–Det viktigaste är att hon får leva ett lyckligt liv, att hon har det bra. Men visst, saker och ting blir mycket enklare om hon gifter sig med en jude. Så är det. Om jag nu tror på det judiska folket, på rikedomen vi bär med oss, så vill jag förstås gärna att det blir judiska barnbarn. Att släktet förs vidare, att kedjan inte bryts.

Varför är det viktigt?

–Det är framför allt en känsla, en stark och djup känsla, och definitivt inte något som jag har resonerat mig fram till. Ibland tänker jag: egentligen är det hela mycket enkelt, det är en motståndsakt, i grunden handlar det om att Hitler inte får segra.

En etnonationalism och essentialism hundra gånger starkare än de mesiga, problematiserande formuleringar som Söder svängde sig med.
Citera
2014-12-15, 13:07
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Nu kommer en ny fas och om det var hysteriskt och smutsigt innan, så lär vi se rena olidligheterna nu. Nu måste SD gå till motattack och inte vika ner sig.

SD har verkligheten på sin sida medan hysterikorna framstår som just hysteriska galningar. Allt de behöver göra är att strikt hålla på sin linje och framstå som normala. Resten av jobbet kommer de djupt doktrinära mediapersonligheterna att göra.

Vi har gått in i en fas där man enbart behöver ge MSM-media tillräckligt mycket rep för att hänga sig själva. Sedan så snurrar de själva frivilligt ner i en spiral av ökande vansinne.

Brukar inte lita så värst mycket på det svenska folket efter år av dumheter. Men i det här fallet så tror jag att man helt enkelt kan förlita sig på vanligt folks bondförnuft. Finns ingen, precis ingen, som tar skrikande och alltid sekteristiskt upphetsade nyvänsterister och nyliberaler på allvar.

Förut så var det ju enbart SvTs Debatt som fungerade som ofrivillig rekryteringskampanj för SD genom att de inbjudna vänstergalningarna strukturellt tilldelades utrymme där för att föra ut sitt budskap under gråt och skrik. Tydligen så vill MSM göra en sista push för att av oförklarliga anledningar förvandla hela svenska medialandskapet till samma typ av jobbiga skriksekteristfester som SvT Debatt så ofta är.

Bättre julklapp kan inte SD få. Allt de behöver göra är att hålla en rak och rationell linje. Den enda risken som finns när det gamla etablissemanget avlegitimerar sig själva är att nån total galning ska löpa Breivik-amok. Men hur står risk är det för det? Så nära noll att man kan ignorera risken. Större risk att nån av alla IS-galningar löper amok istället.
Citera
2014-12-15, 13:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Den enda risken som finns när det gamla etablissemanget avlegitimerar sig själva är att nån total galning ska löpa Breivik-amok.
Vilket jag tror var en av tankarna bakom Expressens "hembesök", att trigga igång någon psykotisk galning som råkat skriva "neger" på Disqus.
Citera
2014-12-15, 13:34
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Svenskarna är ett folk som alla andra. Tänk om SD:are kunde marineras i den enkla tesen och låta den tränga in i hudens alla porer.
.....

Varför, Peter Wolodarski, är din judiskhet mer självklar och okränkbar än min svenskhet?

Det kanske inte är Söder som gått i en fälla utan DN?

Svarar Söder påhoppen med frasen "Svenskarna är ett folk som alla andra" är DN rökta i det Svenska folkhemmet.
Citera
2014-12-15, 13:39
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Hörde nyss Kjell Albin Abrahamsson på radion. Mycket bra. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...?programid=503

Citat:
Veteranen Kjell Albin Abrahamsons bok där han ifrågasätter svenska kommunister har fått många olika reaktioner i Sverige. Han refererar och kommenterar både beröm och kritik, som att av en svensk nestor beskylls för pissrännejournalistik.

(Tror inte det finns på nätet ännu, men det kommer väl när som helst).
Citera
2014-12-15, 13:47
Medlem
Pro-Enfalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Hörde nyss Kjell Albin Abrahamsson på radion. Mycket bra. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...?programid=503

(Tror inte det finns på nätet ännu, men det kommer väl när som helst).

Ja, det var verkligen ett intressant inlägg i debatten. Otroligt avslöjande om hur fullständigt vänstervriden diskursen är i detta dystopiska tidevarv.
Citera
2014-12-15, 13:56
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pro-Enfald
hur fullständigt vänstervriden diskursen är i detta dystopiska tidevarv.

Maria Schottenius skriver om det idag men jag tror tyvärr inte att hon begriper det själv. Hon pratar om människans värde som synonymt med dennes globala marknadsvärde, vilket får mig att rysa, samtidigt som hon erkänner att vänstern vunnit på det kulturella planet ("kulturradikalismen är i dag så integrerad i den svenska partipolitiken att man inte får syn på den", skriver hon omisstänksamt och belåtet).

Hon tycks tro att hon ska få en kaka för att hon har varit en duktig flicka.
Citera
2014-12-15, 14:14
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Glömde: +4000 ensamkommande flyktingbarn (så kallade, mind you). D.v.s. nästan en per skolklass. Vi är snart där, kanske facit för 2014 blir just det - ett ensakommande försörjningspaket per skolklass i en årskurs, give or take.

Skulle vara intressant att veta hur stor andel av PUT för asyl, särskilda skäl och anhöriginvandring som är barn i grundskoleålder eller yngre. Någon som vet? Skulle vara bra att ha även denna siffra och kunna ställa den i relation till antalet barn per årskull.

Fast de ensamkommande flyktingbarnen är ju bara skolbarn i kunskapshänseende, inte i åldershänseende.
Citera
2014-12-15, 14:14
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Ja, det är verkligen dags att SD vaknar och börjar aktivera sig själv med kommentarer och moteld. Gärna i direktsändning. I en SD-tråd i M&J gör jag följande inlägg som kommentar till konstaterandet att DN photoshoppar bilden på Söder i sin artikel. Man lägger på extra blått i hans ögonfärg och ändrar hudtonen. Man är inte paranoid just nu om man kommer fram till slutsatsen att det verkligen pågår ett mediakrig och att medierna nu går all-in på nazism/fascism-bettet.

(FB) Sverigedemokraterna i media 2 (samlingstråd /mod)
...
Nu kommer en ny fas och om det var hysteriskt och smutsigt innan, så lär vi se rena olidligheterna nu. Nu måste SD gå till motattack och inte vika ner sig.

Nyss krävde Tomas Eneroth, Socialdemokraternas gruppledare i riksdagen. att Söder lämnar posten som vice talman - från SvD
Citat:
– Det är ett extraval den 22 mars, och efter det ska det väljas nya talmän. Jag tycker att det här visar att han med den typen av uttalanden inte är lämplig för uppdraget.

I aftonbladet ifrågasätter Anders Lindberg om SD är ett demokraktiskt parti, med anledningav av Söders påhittade uttalande.

Tror att det vi nu ser med anklagelser om nyfascism, paraleller till nazism med mera är en del av en Masterplan. Slutmålet är att pressa fram ett förbud av SD som politiskt parti - dvs diktatur i Sverige.

Då lär de som behöver ett starkt samhälle, dvs bidragstagare, drabbas värst. Social oro, attentat mm. Sverige får sänkt kreditbetyg.
Var det detta nyliberalerna o våldsvänstern drömde om?
Senast redigerad av envackerblomma 2014-12-15 kl. 14:23.
Citera
2014-12-15, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Maria Schottenius skriver om det idag men jag tror tyvärr inte att hon begriper det själv. Hon pratar om människans värde som synonymt med dennes globala marknadsvärde, vilket får mig att rysa, samtidigt som hon erkänner att vänstern vunnit på det kulturella planet ("kulturradikalismen är i dag så integrerad i den svenska partipolitiken att man inte får syn på den", skriver hon omisstänksamt och belåtet).

Nja, hon beskrev den nyliberala tesen i motsats till den nationella tesen, hon skriver inte att det är hennes ställningstagande.
Citera
2014-12-15, 14:23
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
[b]Tror att det vi nu ser med anklagelser om nyfascism, paraleller till nazism med mera är en del av en Masterplan. Slutmålet är att pressa fram ett förbud av SD som politiskt parti - dvs diktatur i Sverige.

Skrev lustigt nog nåt liknande i en granntråd.

Citat:
Så som jag tolkar det också. Anledningen till masspsykosen och fokuset på den emotionella kärnan i mainstream-sektens världsbild (nazister, nazister överallt!) är att de i grupp börjat inse att verkligheten kanske inte överenstämmer med deras fantasier. T o m att deras knäppa utopi just är knäpp.

Så som sekterister alltid har reagerat på det är att göra massivt emotionellt motstånd. Ungefär som om argsint skrikande är förmöget att förändra verkligheten. Sedan så kommer sekten delas upp i två delar. En del som hoppar av. Ungefär som sjuttiotalets dubbelkommunister hoppade av och blev nyliberaler istället. Resten stannar i en ännu mer abstrakt och puckad drömvärld. Den stora förhoppningen är att de avhoppade sekteristerna tillsammans med SD kan normalisera Sverige. Alternativet är att sekteristerna inför nåt sorts skräckvälde med terror som ett mål i sig själv. Ungefär som när deras föregångare började hugga av huvuden på löpande band under Franska Revolutionen.

Allt SD behöver göra är att framstå som stabila och normala. Kanske dela ut några verbala lavetter till de värsta galningarna så att de lär sig veta hut. Krävs faktiskt inte speciellt mycket proaktivt agerande av SD då grovjobbet mer än gärna utförs av mainstreamsekteristerna.

Känns som om vi går mot ett slutspel. Antingen löper det vänsterliberala etablissemanget linan ut och inför nån sorts starkt begränsad demokrati/diktatur där svenska folket helt enkelt förlorar inflytande över staten. Eller så brakar hela korthuset samman och stora delar av borgerligheten börjar normalisera sig.
Citera
2014-12-15, 14:27
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk

Jag ställer mig tveksam till det där goda rådet hon bjuder på i slutet.

Nu ska Annie, Stefan, Jan, Åsa och de andra tydligen se franska filmer där otäcka högerextremister avslöjas som de råskinn de är. När sjuk-klöverns företrädare sett filmerna kommer de veta på pricken hur SDs formidabla ökning ska stoppas. Maria Schottenius är lågbegåvad så det stör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in