2014-12-15, 14:34
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Nyss krävde Tomas Eneroth, Socialdemokraternas gruppledare i riksdagen. att Söder lämnar posten som vice talman - från SvD

I aftonbladet ifrågasätter Anders Lindberg om SD är ett demokraktiskt parti, med anledningav av Söders påhittade uttalande.

Tror att det vi nu ser med anklagelser om nyfascism, paraleller till nazism med mera är en del av en Masterplan. Slutmålet är att pressa fram ett förbud av SD som politiskt parti - dvs diktatur i Sverige.

Då lär de som behöver ett starkt samhälle, dvs bidragstagare, drabbas värst. Social oro, attentat mm. Sverige får sänkt kreditbetyg.
Var det detta nyliberalerna o våldsvänstern drömde om?
Ja, det är kanske något sådant på gång. Sd stämplas som "nazistiskt" och "antidemokratiskt" och tas bort från rapportering i SvT och SR, valdebatter och sådant fram till valet?
Citera
2014-12-15, 14:35
Medlem
envackerblommas avatar
om hotet mot SD somparti o därmed demokratin
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Skrev lustigt nog nåt liknande i en granntråd.
Känns som om vi går mot ett slutspel. Antingen löper det vänsterliberala etablissemanget linan ut och inför nån sorts starkt begränsad demokrati/diktatur där svenska folket helt enkelt förlorar inflytande över staten. Eller så brakar hela korthuset samman och stora delar av borgerligheten börjar normalisera sig.

SDU fick visst pengar ( som alla andra) av ungdomsstyrelsen efter 5 års politiskt styrt bojkottfusk - ledde till raseri hos vänstern - med anklagelser om fel värdegrund...

Det är nog bra om Välfärdsvänner förbereder sig, typ lokala skytteklubben o hemvärnet. Blivit utskälld som mesig, förlåtande pacifist i tråden nyligen ... men försvar av Sverige kan kräva klassiska metoder.
Senast redigerad av envackerblomma 2014-12-15 kl. 14:58.
Citera
2014-12-15, 14:48
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Ja, det är kanske något sådant på gång. Sd stämplas som "nazistiskt" och "antidemokratiskt" och tas bort från rapportering i SvT och SR, valdebatter och sådant fram till valet?
Ja, en sådan detaljbestämmelse kan troligen komma - dvs "värdegrunden" överordnad grundlagen. Så ej tillåtet visa SD-politiker i media inför valet.
Det går fort nu. Hoppet är utländsk media. Kristämpel på Sverige lär leda till dyare lån för staten, dvs sämre ekonomi - sen rullar det utför.
Citera
2014-12-15, 15:25
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Fast de ensamkommande flyktingbarnen är ju bara skolbarn i kunskapshänseende, inte i åldershänseende.

Spelar ingen roll. De är i en ålder där de har barnaskaffandet kvar, och det är allt som behövs för att kunna jämföra dem med våra egna barn och unga. En invandrande 50-åring är en återvändsgränd. Men en 25-åring är en kolonisatör. Det låter både raljant och cyniskt på samma gång att uttrycka sig så, men det är likafullt sanningen.

Samma princip gäller f.ö. när man i media beskriver hur stor del av befolkningen i Sverige som har utländsk bakgrund. Det är helt ointressant. Det enda som är intressant är hur stor del av befolkningen i barnafödande ålder eller yngre som har utländsk bakgrund. DET är framtiden. Att Anders, Birgit och Lars +55 bidrar till svenskgruppen är helt ointressant.

(Jag rekommenderar f.ö. Paul Westons suveräna youtubeinlägg på liknande teman i UK)
Citera
2014-12-15, 15:47
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Den behöver vi trycka på en gång till

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...er_4188103.svd

Professor Per Bauhn presenterar hela SD:s invandringspolitik snyggt förpackad i ett moraliskt/filosofiskt resonemang.

Vad har hänt med SvD förresten? Under flera dagar har man publicerat närmast chockerande, helt verklighetsanknutna artiklar rörande migration och invandring. Mycket överraskande, normalt sett är SvD ett nästan lika effektivt kräkmedel som Aftonbladet.

Bra artikel. Det är den fjärde mest delade artikeln för tillfället.
Citera
2014-12-15, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Bra artikel. Det är den fjärde mest delade artikeln för tillfället.
Ja, professor Per Bauhn skrev en läsvärd artikel i SvD igår; går ej att kommentera för läsarna emellertid...

Egentligen är det rent bondförnuft. Men sådant balanserat förstånd är sällsynt i mainstreampressen, som ju kännetecknas av systematiska lögner, förvanskningar, mörkläggning, avledande manövrer, patetiska angrepp och smutskastning av SD samt pseudodiskussioner i multikultis tjänst. "ingångsvärdet" i debatten med kulturmarxistisk och nyliberal slagsida, för att låna en mossig svetsministerglosa, är nämligen alltför affekterat och låst, immunt mot fakta och framfört med den höga men falska moralens brösttoner och självrättfärdiga indignation.
Citera
2014-12-15, 17:05
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Satt i bilen vid Ekots 15:45-sändning. Sällan bra för trafiksäkerheten att lyssna på P1 bilburet. Har mer än en gång hållit på att köra av vägen.

Men denna gång var jag förberedd. Men icke desto mindre häpnade jag. För visst, där kom det. Det värsta Eko jag någonsin hört: ( http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=4540 )

Karaktärsmord på Björn Söder. Inklusive människors lika värde och människosyn.

Skadereglering m.a.p. händelseutvecklingen i Australien. Inklusive twittereländet "Illridewithyou". Man rapporterar också att förövaren är en "iransk präst med kriminellt förflutet". Präst!? Så här rapporterar Fox, http://www.foxnews.com/world/2014/12...ontact-gunman/

En helt oförståelig rapport om att de två män som Belgisk polis grep i en lägenhet är inte terrorister. Jag har inte den blekaste aning om vad som hänt i Belgien, eller hur det rapporterats tidigare, men förstår omedelbart att här vill SR skadereglera.

En undersökning från Göteborgs universitet visar att barn som invandrat till Sverige oftare utssätts för mobbning.
Citera
2014-12-15, 17:45
Medlem
I sitt förklarande inlägg på SD-Kuriren kastar Björn Söder fram en minimalistisk definition av nationalism, som jag själv har förespråkat.
Citat:
Den nationalistiska ideologin är i allmänhet löst definierad och innebär i sin mest nedskalade form endast att den egna nationens intressen skall sättas i främsta rummet, att den egna nationen skall vara fri och suverän i förhållande till andra nationer och stater samt att statens gränser så långt det är möjligt skall sammanfalla med nationens utbredningsområde.
Jag menar att allt som man vill ska följa ur ideologin också följer ur denna "nedskalade" variant, inklusive frivillig återvandring. Här kan man använda oytos hela arsenal av argument om "kretsloppsmigration" som en frivillig överenskommelse mellan två parter till bådas vinning, eller vad man vill. Det enda som inte följer ur den nedskalade formen av nationalism men som kan följa ur den mer uppskalade formen som Söder presenterar senare, är tvångsrepatriering av oassimilerbara folkgrupper, men det är knappast en valvinnare i alla fall.

Här är det intressant att filosofen Per Bauhn, i den mest lästa artikeln på SvD just nu, kraftfullt argumenterar för den minimalistiska definitionen av nationalism, och jag kan inte undgå tanken att SD skulle vara i en så mycket bättre position om han var chefsideolog, eller åtminstone en tongivande röst på den sverigevänliga sidan.
Citat:
Här anas en grundläggande konflikt mellan en humanitär plikt att bistå nödställda människor och enskilda staters rätt och plikt att prioritera sina lokala intressen.

Detta är en klassisk moralisk pliktkollision. Stater som bekänner sig till mänskliga rättigheter kan inte ignorera behoven hos nödställda utanför deras gränser. Men de kan heller inte bortse från att deras själva existensberättigande handlar om att skydda de egna medborgarnas rättigheter, inte om att lösa globala problem.

Den enskilda statens moraliska plikt att skydda sina egna medborgares rättigheter sätter till att börja med vissa legitima gränser för dess flyktingmottagande. En stat har till exempel moralisk rätt att vägra ge asyl och skydd åt jihadister som kan tänkas utgöra ett hot mot det mottagande samhället som sådant eller mot enskilda individer i samhället.
o.s.v. o.s.v. Jag hade kunnat citera hela artikeln. Detta är den minimalistiska definitionen av nationalism, och om SD valde den så skulle man fortfarande vara ensamma om den för inga andra partier har idag Sveriges intressen för ögonen. Det är också en ideologi som folkflertalet kan ställa sig bakom, och det behövs inga stora demonstrationståg med fladdrande blågula fanor för att mobilisera dessa till valurnan.
Citera
2014-12-15, 17:45
Medlem
Droidlifes avatar
Allt krut läggs på att hålla fast vid de man har i sitt grepp, och att skrämma "de som rörde på sig" tillbaka i fållan, så som jag uppfattar det. Om det nu blir fullt ös medvetslös på nazisteriet de kommande månaderna så hoppas man att rakt av brute forcea bort SD med stora spikklubban utan en massa "finlir" som enstaka trams ute i SD leden. Fascism, gas, krig, död, blod, skandal, nazist som talman!!!!!!
Citera
2014-12-15, 17:51
Medlem
Munchen79s avatar
Det behövs mer ammunition i kriget. Tino Sanandaji tänker bidra i form av att skriva en bok. Men han behöver stålar och har därmed startat en fund-raiser.

Citat:
Jag vill skriva en bok om invandring till Sverige med preliminär titel ”Moral Superpower”. Boken kommer att skrivas i en svensk och en engelsk version och ges ut utan något förlag. För att finansiera projektet har jag startat ett så kallad crowdfunding-projekt på Kickstarter.
http://www.tino.us/2014/12/hjalp-mig-med-fundraising/

Jag är dock inte helt säker på att Tino förstår hur kickstarter funkar. Normalt så får man nånting i utbyte mot att bidra, t.ex ett ex av boken. Det brukar dessutom finnas flera nivåer, t.ex att man får ett signerat ex om man skänker över en viss summa.

Han har dessutom satt att han vill få in 400k innan den 4e Jan. Det känns svårt att nå och lyckas han inte med det så får han inga pengar alls. Men det skadar ju kanske inte att slänga in ett par hundringar och hoppas på att han lyckas.
Citera
2014-12-15, 18:01
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munchen79
Det behövs mer ammunition i kriget. Tino Sanandaji tänker bidra i form av att skriva en bok. Men han behöver stålar och har därmed startat en fund-raiser.

http://www.tino.us/2014/12/hjalp-mig-med-fundraising/

Jag är dock inte helt säker på att Tino förstår hur kickstarter funkar. Normalt så får man nånting i utbyte mot att bidra, t.ex ett ex av boken. Det brukar dessutom finnas flera nivåer, t.ex att man får ett signerat ex om man skänker över en viss summa.

Han har dessutom satt att han vill få in 400k innan den 4e Jan. Det känns svårt att nå och lyckas han inte med det så får han inga pengar alls. Men det skadar ju kanske inte att slänga in ett par hundringar och hoppas på att han lyckas.

Borde gå. Finns nog mer än en potentiell mecenat som kan kasta in tiotusenlappar som en annan bidrar med hundringar.
Citera
2014-12-15, 18:04
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Nyss krävde Tomas Eneroth, Socialdemokraternas gruppledare i riksdagen. att Söder lämnar posten som vice talman - från SvD

I aftonbladet ifrågasätter Anders Lindberg om SD är ett demokraktiskt parti, med anledningav av Söders påhittade uttalande.
Tvärtomleken; att alltid tycka tvärt om vad SD uttrycker är ganska tröttsamt i längden och det riskerar att placera en i mycket tveksamma positioner.

För inte allt för länge sedan var det verkligen en del av sveriges officiella politik i både ord och handling att samer var svenskar. Är det verkligen dit Eneroth, Lindberg och Dinamarca vill tillbaka?

Hur kan SD ha missat att svinga detta retoriska järnrör i en stenhård returboll?

Citat:
Vi samer som skulle försvenskas fick aldrig möjligheten att lära oss vårt modersmål, samiska språket.
Kravet på att kunna tala samiska, för att få vara same och rösta i sametinget framförs allt oftare. Det krävs också att sametidningar ska vara på samiska . De som framfört dessa krav har säkert fått förmånen att lära sig sitt modersmål. De har också fått gå i svenska skolor och lära sig svenska språket. Samer och deras barn som blev utstötta fram samegemenskapen och samebyarna ansågs inte behöva kunna sitt språk. Dessa skulle försvenskas. Det var inte bara språket som fråntogs dem.
Jag minns min första skoltermin. Det är något jag aldrig glömmer eller kommer att glömma. Jag hade sett fram emot denna dag och jag hade träffat lärarinnan flera gånger, då i sällskap med min mor. Hon var så trevlig. Det första vi skulle lära oss var ordningsreglerna. På morgonen skulle vi resa oss upp och hälsa, god morgon fröken. Min mor som var av samisk släkt hade lärt oss hälsa med orden boris-boris.

HALVA TERMINEN HADE gått när denna händelse inträffade.
Vi var många barn i klassen med samiska föräldrar och vi glömde bort oss ibland. Det blev boris-boris. Vi blev tillsagda några gånger att sluta med vårt boris och andra samiska ord. En morgon glömde jag bort mig helt och det blev boris fröken. Nu fick jag tillsägelse med hög röst att gå och hämta pekpinnen som stod i skamvrån tillsammans med björkkvasten. Jag skakade av rädsla och sträckte fram vänstra handen på bordskanten som jag blev tillsagd, blundade och tittade bort.
Slaget kom mycket snabbt och jag minns hur jag skrikande segnade ihop under bordet vid hennes fötter. En 7-årings späda barnafingrar blev krossade vid nedersta leden mot nageln. Det blödde ymnigt och en del av huden hängde löst. Jag kunde inte hålla skriket och gråten borta så jag fick gå och sätta mig i kapprummet. På rasten fick jag hjälp av min bästa kompis att binda om såret med en remsa av hans näsduk.
http://www.samefolket.se/index.php?o...d=17&Itemid=33
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in