2014-12-14, 22:28
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Säga vad man vill men Björn Söder uttrycker sig inte särskilt taktiskt i DN-intervjun.

Jag ger inte brakare för vad DN påstår att Söder har sagt i "interjuvn". I bästa fall har man kraftigt förvrängt vad Söder har sagt.
Citera
2014-12-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Säga vad man vill men Björn Söder uttrycker sig inte särskilt taktiskt i DN-intervjun. Han borde förstå vem han pratar med och hur saker kan vinklas. Varför överhuvudtaget prata om judar och samer? Det är är buzzwords som det huggs på direkt och dessutom del av en diskussion som det krävs en helt annan subtilitet för att gå i land med. Lika bra att undvika tills läget är det rätta (för tillfället är saker så uppskruvade att det inte krävs mycket för att det ska bli ett herrans liv). Fokus borde ligga på att invandringen är på tok för stor i förhållande till mottagningskapaciteten.

Bra första inlägg. Ja han borde hålla käften mer för sitt partis skull så är det bara. Om ordet judar etc nämns i vilket sammanhang som helst och Söder svarar så blir det fel, det borde han räkna ut med ändalykten med. Visst artikeln är skruvad och rubriken ren lögn. Men det visste Söder att just det skulle hända och ändå misslyckas han.
Citera
2014-12-14, 22:36
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Ja, ungefär så skrev ju Lisa Magnusson härom dagen, ja.

Jag frågar mig: var kommer denna föreställning ifrån? Själar som flyger omkring i världsalltet, ivrigt sökandes efter en kropp vilken som helst att ta boning i?

Verkligheten är ju att ingenting i en människas liv beror på "slumpen". En människas existens går att härleda i generation efter generation så länge man nedtecknat det... oräkneliga aktiva val (positiva eller negativa) och generationers enorma uppoffringar ligger till grund för varje människas existens. Genernas lagar gör varje människa till kulmen av just dennes evolutionslinje. Hundratals -- tusentals -- andra människor, tidigare generationer, vänner, kulturella fränder, formar varenda en av människorna till just denna unika lilla båt på ett vilt hav.

Det är sannerligen obegripligt. Självhatande nihilister är allt de är, och sitt eget vanmäktiga hat mot själva existensen vill de projicera på andra.

Det är väl nån slags kristen föreställning som du är inne på. Själar som hamnar i en slumpmässig nyfödd kropp. Ren vidskepelse och strunt såklart. I själva verket är det givetvis omöjligt att skilja jaget från kroppen. Man är den man är för att ens föräldrar träffade varandra. Man hade inte varit densamme om respektive träffat någon annan istället, då hade man varit annorlunda "kopplad" i huvudet.

Tycker det är rätt kul att se söder säga såhär, rena självklarheter naturligtvis men bland det bästa han sagt.
Citera
2014-12-14, 22:40
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Idag på agenda: Bostadsbrist, ett inslag med en somalie-familj på nio pers som bor i en etta. De blir utkastade p.g.a av oljud och buller.

Sedan en expert som pekar på den stora befolkningsökning som en följd av invandringen är anledningen till bostadsbristen.

Det tar sig

Vi ska alltså inte bara ge livslånga bidrag till gigantiska barnfamiljer utan även bygga nya lägenheter åt dem. Herregud, vad tänker politikerna med?

Jag såg inslaget. En man var tvungen att sova i förrådet i källaren eftersom han inte får vara ensam med kvinnor "av kulturella skäl". Vad är det för skit vi släpper in. Nu blir jag förbannad.
Citera
2014-12-14, 22:46
Medlem
Munchen79s avatar
Nu har Oliver Muf och judehataren Ehsan Fadakar hittat varandra.

https://twitter.com/ehsanfadakar/sta...42078243635201

Vad i h-vete har hänt i Muf!? Hur kan vänstern ta över det ungdomsförbund som förr stod för mest nykterhet i Svensk politik?
Citera
2014-12-14, 22:50
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
SD kör ju med sin slogan "Heja Jimmie" (se t.ex. den nya profilbilden på SD:s facebooksida: https://www.facebook.com/SDjatack), så då låter "Heja SD" inte osannolikt. Det är nog det minst osannolika i hela historien.

Men det används på en tröja eller som namn på något projekt. För det är sådär charmigt ålderdomligt, det för tankarna till Lennart Hyland och Grenoli liksom. Men det är inget som en person i 40-årsåldern skulle säga om han har svenska som modersmål.

En som inte har svenska som har modersmål och som zappar på twitter och på olika hemsidor skulle dock kunna tänkas påstå att en svensk har sagt detta.

Jag tror inte på historien, även om det ju kan hända vad som helst om det är berusade personer inblandade. Har själv blivit överfallen, om än inte på tunnelbana.
Citera
2014-12-14, 23:02
Medlem
Sixts avatar
Den tidigare riksdagsmannen Mauricio Rojas har skrivit en artikel i SvD.

Citat:
Jag antar att åtminstone S och allianspartierna har förstått att SD:s frammarsch inte kommer att hejdas om man inte kan redovisa en trovärdig politik på dessa områden som kan rätta till de missförhållanden, som med all rätt oroar så många svenskar oavsett födelseort och ursprung.

Det är inte en lätt uppgift efter decennier av misslyckanden, handlingsförlamning, floskler, missriktad välvilja och tafatta försök att dölja eller frisera opassande information gällande allt från missbruket av flyktinglagstiftningen till brottsstatistiken och utanförskapets utbredning. Men det är just allt detta som utgör grunden för SD:s framgångar, inte att hundratusentals svenskar skulle ha blivit fascister eller främlingsfientliga rasister.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...al_4188045.svd
Citera
2014-12-14, 23:06
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Bra första inlägg. Ja han borde hålla käften mer för sitt partis skull så är det bara. Om ordet judar etc nämns i vilket sammanhang som helst och Söder svarar så blir det fel, det borde han räkna ut med ändalykten med. Visst artikeln är skruvad och rubriken ren lögn. Men det visste Söder att just det skulle hända och ändå misslyckas han.

Tycker han blev utsatt för en "har du slutat så din fru?"-kupp. Om han sagt att samer och judar är svenskar så hade båda grupperna istället klagat över att att deras ursprung ignoreras. Och att ignorera sådant är ju bara ett steg ifrån Förintelsen.

Det bästa han kan göra är att vara så stringent i sina resonemang som möjligt och helt enkelt skita i medias smutskastningskampanjer. Något som jag tycker att han lyckades ganska bra med.
Citera
2014-12-14, 23:21
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Vilka moraliska plikter har Sverige?

Stater som bekänner sig till mänskliga rättigheter kan inte ignorera behoven hos nödställda utanför deras gränser. Men de kan heller inte bortse från att deras existensberättigande handlar om att skydda de egna medborgarnas rättigheter, inte att lösa globala problem, skriver professor Per Bauhn

Bland det mer balanserade jag läst.

Länk
Citera
2014-12-14, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed
Finns det några siffror på hur många som börjat säga upp sin TV-licens senaste åren ?
Hehe kan faktiskt ligga något i detta. Jag är en av dem Och det finns mååååååååånga Sdare i detta land numera.
Citera
2014-12-14, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Jag tycker han försöker föra ett intellektuellt resonemang, och det ska han ha credit för. Hur många politiker gör det? Det är floskel på floskel tills man vill skrika, jag är ändå glad att SD inte är riktig där ännu.
Citera
2014-12-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När man funderar över drivkrafterna bakom det hela så får man skilja på de olika förespråkarna. Vi har ju "de troende" dvs. godhetsknarkande idioter som verkligen tror på att allt blir bättre med mångkultur, tokfeminism & självförnekelse, det är majoriteten. De nyttiga idioterna.

Men sen har vi den andra, väldigt lilla, gruppen av ideologiskt skolade postmodernister, som kan sin Foucault & sin Derrida. Dom har ju som enda mål att bryta ner samhället, utan att veta vad som skall komma efter, för ingen kan ju förutspå det kommande postmarxistiska lyckoriket. Men egentligen, innerst inne, så vet dom att marxismen har förlorat & är enbart intresserade av att förstöra hela vår civilisation, som ren hämnd. Vi talar här om ondskan i sin renaste form. Tänk Mattias Gardell, Edda Manga & Co.

Dessa, tillsammans med hurtfriska tokliberaler från Timbro som tror sig ha hittat formeln för att knäcka välfärdsstaten genom massinvandring, utgör det som vissa har benämnt en "perfekt storm" av vansinne som har skapat dagens situation.

Om det finns tid kvar att stoppa eländet? Jag vet inte, men det skadar i varje fall inte att ha en valutasäkrad privat förmögenhet framöver.

Det är så många vansinnigheter som strålar samman i invandringsvurmen. Kristna offertankar, tokvänsterns godhetsmys och avsky mot allt vad traditioner och normer heter, nyliberalernas hat mot välfärdsstaten, vanligt folks okunskap och ignorans... Ska man ta död på en sådan hydra gäller det att gasa och bromsa på rätt ställen, och ändå känns inte chansen att nå verklig framgång så stor.

Jag skulle önska att debatten kom att handla än mer om kalla realiteter. Bostäder, arbeten, vård- och dagisplatser, skolresultat, resurser hos sjukhus, arbetsförmedlingar, kommuner etc. De invandringskritiska kan aldrig vinna en diskussion som börjar i betraktelser kring att det flyter i land tusentals döda båtflyktingar på italienska stränder eller att tre miljoner syrier är på flykt från ett land i lågor. Då kommer känsloargumenten in, de är begripliga (situationen är förskräcklig) men utgår från en situation där man helt bortser från realiteterna och inbillar sig att ett litet land som Sverige kan ta emot obegränsade volymer, kosta vad det vill i pengar och social turbulens.

Det går inte att vädja till förnuftet hos den typen av Isobel Hadley-Kamptz- och Gustav Fridolin-människor. De använder sig inte av det, de har tappat det för länge sen. De tar in allt fler människor i en redan full livbåt tills den sjunker. Det enda som alls rår på dem är fakta (och inget jävla dribblande med siffror, tack, inga skarvningar och fultolkningar: om inte allt som sägs i den vägen har full täckning kan man lika gärna låta bli att säga det). Dem kommer de också att förneka, men i längden blir det allt mer synligt att de faktiskt inte har något på fötterna.
Senast redigerad av Aristides 2014-12-14 kl. 23:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in