2014-12-11, 02:28
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tråkigt på många sätt att inte Roma tog sig vidare, men fotboll handlar ibland om marginaler på gott och ont.

Vad vore önskescenariot nu i åttondelarna? Riktiga drömmöten? För egen del vore det ändå inte möjligt: Real-Bayern

Drömmen för mig som Madrid supporter är att Real Madrid får Arsenal så att vi kan tvåla dit dom som hämnd för när dom slog ut oss med Henry och Reyes, det är även ett lag Real Madrid inte mött på länge.
Citera
2014-12-11, 06:36
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Niva med tidernas sämsta krönika. Fan vad usel han är. Överdrifter till höger och vänster. Pajasjävel.
Brukar sällan läsa Aftonbladet men var tvungen efter denna kommentar. Och ja, du har rätt. Totalt svammel från Nivas sida. Han har ju inga vettiga argument för att City ska kunna vinna CL förutom att de varit usla hittills internationellt och att det skulle vara "deras tur nu".

Självklart kan Manchester City vinna i år. Det kan även Shaktar eller Porto. Men de hör knappast till favoriterna för att ens nå en semifinal.

Kul med fyra tyska lag vidare ur sina respektive grupper. Schalke får tacka Chelsea som spöar Sporting trots att de egentligen inte behövde vinna. Som jag skrev ovan kan allt hända i ett CL-slutspel, men egentligen känns Bayern som det enda tyska med en realistisk chans på titeln.
Citera
2014-12-11, 09:07
Avslutad
Som vanligt, pengarna styr framgångarna med få undantag.

https://pbs.twimg.com/media/B4j0mRjIUAASn8-.jpg:large
Citera
2014-12-11, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Drömmen för mig som Madrid supporter är att Real Madrid får Arsenal så att vi kan tvåla dit dom som hämnd för när dom slog ut oss med Henry och Reyes, det är även ett lag Real Madrid inte mött på länge.

Bara Real får ett engelskt lag så. Absolut avskyr Engelska plastlag fyfan.
Hoppas på Real - Arsenal och Bayern City
Citera
2014-12-11, 17:54
Bannlyst
Citat:
Real och Bayern är jävligt bra, och kommer bli jävligt svåra att besegra över två möten. Men jag har inte PSG särskilt långt efter Chelsea och Barca. Snarare är dessa tre i samma fack efter superduon Real och Bayern. Sedan kommer AM, Dortmund, Juve, City, Arsenal.

Jag skulle nog sätta AM och City före PSG trots allt. Dessa lag har precis som PSG skickliga spelare men har en fördel av att de spelar i bättre ligor och får ställas mot bra lag.

Den största svagheten för PSG är att man är ovana vid den idiotiska pressen som Barcelona satte eftersom man dominerar varje match och de flesta franska lag försvarar lågt. Du såg ju själv hur off David Luiz var i sina bollkontakter och sitt positionsspel. Inte för att det hör till ovanligheterna, men Luiz brukar annars vara riktigt bra på att kontrollera bollen.

Thiago Silva var en skugga av sitt forna jag. Backlinjen hängde inte alls med när Barcelona växlade upp tempot. Detta beror som sagt på att den franska ligan är ganska temposvag och förbereder inte PSG för stormatcher i CL. PSG kan slå vilket lag som helst men i två utslagsmatcher ser jag det som omöjligt att de ska vinna över Bayern, Real Madrid eller något annat högkvalitativt motstånd för att de helt enkelt saknar vanan av att möta högklassigt motstånd varje vecka. Det går inte att spela i serielunken mot Nantes och Bastia för att några dagar senare ställas mot Barcelona. Den mentala omställningen blir alldeles för stor.

Citat:
Roma behövda ju inte ens göra mål idag. Men visst, varje långskottsmålsseger-från-ingenstans är en komfortabel seger. Nya kriterier när det är England som representeras.

Jag är ingen England-fantast och avskyr engelsk fotboll och PL så jag förstår inte hur du kan dra så korkade och kassa slutsatser. Jag vill att det ska gå bra för Roma och Italien, men i gårkväll fanns det inga som helst ursäkter till varför man förlorade.

Enligt mig är det en obskyr inställning att man inte går för vinst i varje match i CL, speciellt om man tampas med små marginaler. Det är också obskyrt att man inte gör mål mot ett decimerat City. Jag klandrar inte Roma utan det är så fotbollen ser ut idag rent generellt. Att italienska lag har haft det svårt i Europa går inte att förneka och det har hållit i sig ett tag nu, därför är man förvånad över att inget görs för att stävja utvecklingen. Tyskland var ju ett land på dekis för 10-15 år sedan men har sakta men säkert närmat sig toppen i både landslag- och ligafotboll.
Senast redigerad av ArgIdiot 2014-12-11 kl. 17:59.
Citera
2014-12-11, 18:01
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wdw0150
Bara Real får ett engelskt lag så. Absolut avskyr Engelska plastlag fyfan.
Hoppas på Real - Arsenal och Bayern City

Nu gillar jag Real, men man kanske inte ska prata plast när de tar bort korset från kronan för att blidka en muslimsk bank.
Det är ganska mycket plast.
Citera
2014-12-11, 18:04
Bannlyst
Citat:
Vad håller du på med egentligen? Är du nöjd med dina inlägg? Hur fan vinner man komfortabelt när man avgör en helt låst match med ett långskott från ingenstans? Är det komfortabelt? City såg skit ut fram till målet, men återigen - låt resultatet bestämma analysen. Det skapar ju en bra nivå.

Pastore är sämre än Pjanic. Än De Rossi. Än Keita. Än Strootman. Än Naingolan. Vad fan ska man honom till?

Mitt inlägg var sarkastiskt, men det gör inget om du inte kunde uppfatta det.

Pastore är så jävla nervärderad på detta forum. Ja, han hade en kass säsong förra året men har annars alltid producerat poäng både i Italien och i PSG. Han är någon som kan göra det oväntade och lurka upp försvar. Hans insats mot Barcelona för någon månad sedan var absolut fantastiskt och skulle han fixa att prestera så på veckobasis, är det inga tvivel om att han skulle anses tillhöra världseliten på sin position.

Han har jävligt mycket talang i sig, det enda som saknas är att det kommer till uttryck på fotbollsplanen. Han skulle passa bra i ett lag som precis ligger under världstoppen. Ex Roma, Napoli, Athletic Bilbao, Tottenham där kraven är något lägre.
Citera
2014-12-15, 12:22
Medlem
snillet_1s avatar
PSG - Chelsea (2)
Man City - Barcelona (2)
Leverkusen - Atlético Madrid (2)
Juventus - Dortmund (2)
Schalke - Real Madrid (2)
Shakhtar Donetsk - Bayern München (2)
Arsenal - Monaco (1)
Basel - Porto (2)

Mina tips inom parentes, över två matcher.

Rätt trist lottning förutom PSG-Chelsea, City-FCB och Juve-Dortmund.
Citera
2014-12-15, 12:30
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
PSG - Chelsea (2)
Man City - Barcelona (2)
Leverkusen - Atlético Madrid (2)
Juventus - Dortmund (2)
Schalke - Real Madrid (2)
Shakhtar Donetsk - Bayern München (2)
Arsenal - Monaco (1)
Basel - Porto (2)

Mina tips inom parentes, över två matcher.

Rätt trist lottning förutom PSG-Chelsea, City-FCB och Juve-Dortmund.

Tror att dom fet markerade går vidare.
Citera
2014-12-15, 12:37
Medlem
Viking-s avatar
PSG blir svåra, men jag var räddare för de förra säsongen.

PSG känns om något lite svagare nu med en Zlatan som inte träffat förra säsongens skyar, samt en virrig David Luiz i mittförsvaret.

Chelsea har i jämförelse med förra säsongen Fabregas, Courtois, Costa, Remy, Luis och Matic i truppen. Med andra ord en ganska ordentlig förbättring.
Det positiva är att man vid vinst har en chans på lite lättare i motstånd i Basel/Porto/Monaco/Arsenal/Dortmund som känns snäppet under PSG.
Citera
2014-12-15, 12:51
Medlem
Jag tycker lottningen blev skitbra faktiskt. Det är ju oundvikligt att några matcher blir ojämna, och de enda som ser "avgjorda ut på förhand" är:

Schalke - Real Madrid
Shakhtar Donetsk - Bayern München
Leverkusen - Atlético Madrid

Rätt bra lottning för Arsenal, men självklart kommer det bli väldigt tufft ändå. Men ser man på alternativen så var det en bra lottning.
Citera
2014-12-15, 12:58
Medlem
chanserna att rubba Real Madrid och Bayern Munchen har ju halverats i och med övriga stormöten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in