Citat:
Ursprungligen postat av
4522
Leverkusen - Atletico 45%-55%
Jag gillar Leverkusen. Det har jag gjort länge. Därför kan jag vara lite färgad i den här bedömningen men Atletico känns inte riktigt lika heta som tidigare. Dessutom är dom numera ganska lättlästa och när man lyckas låsa dom viktigaste nycklarna så har man chansen att knipa poäng.
Schalke - Real Madrid 25%-75%
[/b]
Real Madrid är snäppet större, vassare och mer skräckinjagande än Schalke. Laget och inte minst Ronaldo ser makalöst bra ut. Schalke hade nog kunnat skrälla mot ett liiite sämre lag än Real men här borde ta stopp.
Den lilla analysen av Leverkusen - Atlético är spot on. Tror också att Atlético får det väldigt svårt. Svårare än vad många verkar tro, åtminstone. De är inte
så jävla bra - den magiska fjolsäsongen till trots. Costa saknas något enormt, Siqueira suger kuk och Moya är ingen Courtois. Nyförvärven har floppat (förutom Moya).
Men att Schalke ska ha 25% chans att slå Real över två möten känns helt galet. Real öser in mål, har 16 (?) raka vinster och är tillsammans med Bayern på en egen nivå just nu. Schalke ligger på sjätte plats i Bundes och förra året lekte Real hem dubbelmötet mot dem med totalt 9-2. Sedan dess har Real tagit två steg framåt och Schalke ligger väl på ungefär samma nivå...
Jag sätter 10-90 i Real's favör.