2014-12-15, 13:16
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Jag tror att Barca kommer få det riktigt tufft mot City, bra mycket tuffare än dom fick det mot PSG. Är helt säker på att City som klubb har en stor revansch lusta samt att Pellegrini måste ha lärt sig från förra säsongens misstag. Får Aguero, Yaya och Kompany vara hela till dubbelmötet så kan City slå ut Barca.

Men för mig är den intressantaste matchen Juventus mot Dortmund, ett riktigt trevligt och jämnt möte som jag ser väldigt mycket fram emot.
Citera
2014-12-15, 15:22
Bannlyst
PSG har inte en chans mot ett Chelsea som förstärkt kraftigt.

Även om Zlatan/Cavani skulle stänka in mål kommer Luiz förstöra allting då han är extremt usel som mittback.
Citera
2014-12-15, 15:37
Medlem
HAZARD17s avatar
Hade ju hoppas på sämre motstånd än PSG. Är lite orolig för att vi är "stor"favoriter iår till skillnad från förra året.
Citera
2014-12-15, 17:47
Medlem
4522s avatar
Här kommer hur jag ser på jämvikten i dom olika mötena:

PSG - Chelsea 45%-55%

Chelsea har ett starkare lag och dessutom en bättre tränare, två faktorer som ska premieras på den här nivån. För PSG är Zlatan sämre än förra året, andra spelare har höjt sig, men det räcker inte hela vägen.

Man City - Barcelona 40%-60%

Många menar att det är dags för Manchester City. Kun är magiskt bra men tough luck säger jag. CL-erfarenheten ska inte underskattas och den har Barcelona en uppsjö av. Dessutom lär Neymar-Suarez-Messi bli vassare med tiden.

Leverkusen - Atletico 45%-55%

Jag gillar Leverkusen. Det har jag gjort länge. Därför kan jag vara lite färgad i den här bedömningen men Atletico känns inte riktigt lika heta som tidigare. Dessutom är dom numera ganska lättlästa och när man lyckas låsa dom viktigaste nycklarna så har man chansen att knipa poäng.

Juventus - Dortmund 45%-55%

Helt OK lottning för Juventus även om jag skulle vara skraj. Dortmund spelar för sin heder i alla turneringar och har materialet för att kunna störa vilket lag som helst. En fördel för Juventus är att Allegri är hyfsat van vid dom här matcherna och att han har en förmåga att anpassa sin taktik under matchernas gång. Det kan behövas här.

Schalke - Real Madrid 25%-75%

Real Madrid är snäppet större, vassare och mer skräckinjagande än Schalke. Laget och inte minst Ronaldo ser makalöst bra ut. Schalke hade nog kunnat skrälla mot ett liiite sämre lag än Real men här borde ta stopp.

Shakhtar Donetsk - Bayern München 10%-90%

Om Shakhtar ska försöka spela sin vanliga fotboll kommer man att gå på råpisk mot Bayern. Därför blir det spännande att se om man anpassar sin spelstil en aning och blir mer varsamma. Trots det är man några steg under Bayern M i hackordningen, som bara ska gå vidare.

Arsenal - Monaco 70%-30%

Arsenal svajar, mycket. Men en sak kan man lita på och det är att dom slår ut brödgäng i Champions League. Jag tror att Monaco kommer få problem om Arsenal skruvar upp tempot som dom kan göra. Dessutom är Sanchez en spelare som kan driva hem den här typen av matcher på egen hand. Dålig matchning för Monaco.

Basel - Porto 40%-60%

Basel är starka och fysiska men över två matcher ska Porto vinna det här. Portugiserna har ett bättre material rakt genom och på hemmaplan är man alldeles för starka för att Basel ska kunna hota på allvar. Det enda orosmolnet är egentligen att Lopeteguis spanska influenser inte hunnit sätta sig när det blir dags.
Citera
2014-12-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Här kommer hur jag ser på jämvikten i dom olika mötena:

PSG - Chelsea 45%-55%

Chelsea har ett starkare lag och dessutom en bättre tränare, två faktorer som ska premieras på den här nivån. För PSG är Zlatan sämre än förra året, andra spelare har höjt sig, men det räcker inte hela vägen.

Man City - Barcelona 40%-60%

Många menar att det är dags för Manchester City. Kun är magiskt bra men tough luck säger jag. CL-erfarenheten ska inte underskattas och den har Barcelona en uppsjö av. Dessutom lär Neymar-Suarez-Messi bli vassare med tiden.

Jag gillar Leverkusen. Det har jag gjort länge. Därför kan jag vara lite färgad i den här bedömningen men Atletico känns inte riktigt lika heta som tidigare. Dessutom är dom numera ganska lättlästa och när man lyckas låsa dom viktigaste nycklarna så har man chansen att knipa poäng.

Juventus - Dortmund 45%-55%

Helt OK lottning för Juventus även om jag skulle vara skraj. Dortmund spelar för sin heder i alla turneringar och har materialet för att kunna störa vilket lag som helst. En fördel för Juventus är att Allegri är hyfsat van vid dom här matcherna och att han har en förmåga att anpassa sin taktik under matchernas gång. Det kan behövas här.

Real Madrid är snäppet större, vassare och mer skräckinjagande än Schalke. Laget och inte minst Ronaldo ser makalöst bra ut. Schalke hade nog kunnat skrälla mot ett liiite sämre lag än Real men här borde ta stopp.

Shakhtar Donetsk - Bayern München 10%-90%

Om Shakhtar ska försöka spela sin vanliga fotboll kommer man att gå på råpisk mot Bayern. Därför blir det spännande att se om man anpassar sin spelstil en aning och blir mer varsamma. Trots det är man några steg under Bayern M i hackordningen, som bara ska gå vidare.

Arsenal - Monaco 70%-30%

Arsenal svajar, mycket. Men en sak kan man lita på och det är att dom slår ut brödgäng i Champions League. Jag tror att Monaco kommer få problem om Arsenal skruvar upp tempot som dom kan göra. Dessutom är Sanchez en spelare som kan driva hem den här typen av matcher på egen hand. Dålig matchning för Monaco.

Basel - Porto 40%-60%

Basel är starka och fysiska men över två matcher ska Porto vinna det här. Portugiserna har ett bättre material rakt genom och på hemmaplan är man alldeles för starka för att Basel ska kunna hota på allvar. Det enda orosmolnet är egentligen att Lopeteguis spanska influenser inte hunnit sätta sig när det blir dags.

45% chans till Juventus mot Dortmund? ehh Nej
Citera
2014-12-15, 18:01
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghwerty
45% chans till Juventus mot Dortmund? ehh Nej

Ehhh okej, du lyckades verkligen övertyga mig här.
Citera
2014-12-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Jag tror att Barca kommer få det riktigt tufft mot City, bra mycket tuffare än dom fick det mot PSG. Är helt säker på att City som klubb har en stor revansch lusta samt att Pellegrini måste ha lärt sig från förra säsongens misstag. Får Aguero, Yaya och Kompany vara hela till dubbelmötet så kan City slå ut Barca.

Men för mig är den intressantaste matchen Juventus mot Dortmund, ett riktigt trevligt och jämnt möte som jag ser väldigt mycket fram emot.

City är Barcas nya Arsenal. Förra året hade nästan en majoritet City som favoriter i detta möte, då dom bekvämt ledde ligan och hade ett mer imponerande spel i gruppen än denna säsong, 2 poäng på fyra första matcherna detta år skrämmer inte mig mer än förra året.
Citera
2014-12-15, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
PSG - Chelsea (2)
Man City - Barcelona (2)
Leverkusen - Atlético Madrid (2)
Juventus - Dortmund (2)
Schalke - Real Madrid (2)
Shakhtar Donetsk - Bayern München (2)
Arsenal - Monaco (1)
Basel - Porto (2)

Mina tips inom parentes, över två matcher.

Rätt trist lottning förutom PSG-Chelsea, City-FCB och Juve-Dortmund.

Exakt vad jag också tror, men Leverkusen-Atletico Madrid känns som att den kan bli en "skräll".
Citera
2014-12-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ehhh okej, du lyckades verkligen övertyga mig här.

Jag trodde självklart att du skrivit fel. Att Juve bara ska ha 45% chans mot Dortmund. Juve har ett fantastiskt bra lag och är oerhört tunga att möta.

Dortmund är ett sjunkande skepp. Hummels är skadad typ 2/3 matcher och Reus är borta läääänge!

Tror Juve tar det ganska lätt
Citera
2014-12-15, 21:23
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghwerty
Jag trodde självklart att du skrivit fel. Att Juve bara ska ha 45% chans mot Dortmund. Juve har ett fantastiskt bra lag och är oerhört tunga att möta.

Dortmund är ett sjunkande skepp. Hummels är skadad typ 2/3 matcher och Reus är borta läääänge!

Tror Juve tar det ganska lätt
Juventus har ett bra lag, inte mer eller mindre.
Citera
2014-12-15, 22:16
Medlem
Citat:

[/b]

Den lilla analysen av Leverkusen - Atlético är spot on. Tror också att Atlético får det väldigt svårt. Svårare än vad många verkar tro, åtminstone. De är inte jävla bra - den magiska fjolsäsongen till trots. Costa saknas något enormt, Siqueira suger kuk och Moya är ingen Courtois. Nyförvärven har floppat (förutom Moya).

Men att Schalke ska ha 25% chans att slå Real över två möten känns helt galet. Real öser in mål, har 16 (?) raka vinster och är tillsammans med Bayern på en egen nivå just nu. Schalke ligger på sjätte plats i Bundes och förra året lekte Real hem dubbelmötet mot dem med totalt 9-2. Sedan dess har Real tagit två steg framåt och Schalke ligger väl på ungefär samma nivå...

Jag sätter 10-90 i Real's favör.
Citera
2014-12-15, 22:25
Medlem
Spectacoloss avatar
rimligare är nog ändå 95 - 5 i bayerns och reals favörer. på fullaste allvar. att chelsea skulle tillhöra samma kategori som dem köper jag f ö absolut inte (men konstigare saker har ju hänt än att mourinho vinner mot överlägsna lagbyggen över 2 matcher, så jag räknar verkligen inte ut chelsea från titelfajten).
Senast redigerad av Spectacolos 2014-12-15 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in