2014-07-17, 00:49
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
För att dra en liknelse fick AIK 1-1 mot Isländska storheterna FH Hafnarfjördur på hemmaplan innan Lech Poznan och CSKA Moskva stod som motstånd.

Med andra ord ska man inte döma ut laget för en enda match ute i Europa, Malmö har en hög högstanivå och kommer säkert gå vidare trots dagens resultat.

jag hoppas det för svensk fotboll. kan vara för jag egentligen inte bryr mig om allsvenskan så värst mycket då jag sitter håller på ifks rivaler.
Citera
2014-07-17, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Prestationen mot Dinamo Zagreb var grymt bra det vidhåller jag. Men att ni inte slog ut ett schweiziskt brunkarlag innan dess går inte att bortförklara. Det är som att Tyskland skulle förlora mot San Marino.
Du tar upp en nio år gammal match som för all del var en total katastrof. Efter det har vi spelat i europa två gånger, 2011 gick vi till EL och 2013 blev vi utslagna av Swansea i kvalet. Hur är det en total katastrof varje gång och vad har de andra svenska lagen åstadkommit som varit så mycket bättre på de 22 försök (4 platser x 8 år - MFFs två försök) man haft?
Citera
2014-07-17, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Du tar upp en nio år gammal match som för all del var en total katastrof. Efter det har vi spelat i europa två gånger, 2011 gick vi till EL och 2013 blev vi utslagna av Swansea i kvalet. Hur är det en total katastrof varje gång och vad har de andra svenska lagen åstadkommit som varit så mycket bättre på de 22 försök (4 platser x 8 år - MFFs två försök) man haft?
Att åka ut mot Dinamo Zagreb och Swansea är självklart inget att skämmas över men min är ju att ni i min mening har svårare än många andra svenska lag att vinna dom "enkla"matcherna. Okej om det händer en gång men det händer varje säsong vilket säger tydligt att ni inte har det som krävs för att nå champions league.
Citera
2014-07-17, 01:25
Medlem
Citat:
Alla svenska lag misslyckas i Europa ja men Malmös statistik mot skitlagen är så skrämmande usel att Hamrén framstår som ett geni.

Och den statistiken baseras enbart på en 9 år gammal match? Europaspelet efter Thun-fiaskot:
2005
Kval Uefacupen
MFF - Besiktas 1-0 och 1-4, utslagna.

2011
Kval CL
MFF - Torshavn 2-0 och 1-1, avancemang.
MFF - Rangers 1-0 och 1-1, avancemang.
MFF - Dinamo 1-4 och 2-0, utslagna,
Gruppspel EL
Förluster mot Austria Wien, Metalist och AZ, en oavgjord mot AZ, utslagna.

2013
Kval EL
MFF - Drogheda 0-0 och 2-0, avancemang.
MFF - Hibernian 2-0 och 7-0, avancemang.
MFF - Swansea 0-4 och 0-0, utslagna.

Peka nu ut vilka skitlag vi har så dålig statistik mot att Hamren framstår som ett geni.

Citat:
Att åka ut mot Dinamo Zagreb och Swansea är självklart inget att skämmas över men min är ju att ni i min mening har svårare än många andra svenska lag att vinna dom "enkla"matcherna. Okej om det händer en gång men det händer varje säsong vilket säger tydligt att ni inte har det som krävs för att nå champions league.
Förra året var vi bäst i Sverige på att slå skitlag, källa:
http://svenskfotboll.se/allsvenskan/tidigare-ar/thylin-summerar-allsvenskan-2013/tabell-och-resultat/
I år har vi fortsatt att vara bäst i Sverige på att slå skitlag, källa:
http://svenskfotboll.se/allsvenskan/spelprogram/?scr=table&ftid=50510
Citera
2014-07-17, 08:35
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Alla svenska lag misslyckas i Europa ja men Malmös statistik mot skitlagen är så skrämmande usel att Hamrén framstår som ett geni.

Du har uppenbarligen ingen aning om vad du snackar om just nu.
Citera
2014-07-17, 09:50
Medlem
Är väl en jävla skillnad på att slå ett mer känt lag än att inte klara av att vinna mot sämre lag? Det borde ju alla fethaja Jag ger upp den här diskussionen nu men mina åsikter kvarstår. Att några obotliga optimister till mffsupportrar försvarar misslyckandena i Europa trots några oerhört pinsamma insatser gör ingen skillnad.

Däremot så får jag väl erkänna att det är en aning orättvist att anklaga enbart Malmö då våra svenska lag av tradition oftast misslyckas när det gäller.
Citera
2014-07-17, 09:51
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Är väl en jävla skillnad på att slå ett mer känt lag än att inte klara av att vinna mot sämre lag? Det borde ju alla fethaja Jag ger upp den här diskussionen nu men mina åsikter kvarstår. Att några obotliga optimister till mffsupportrar försvarar misslyckandena i Europa trots några oerhört pinsamma insatser gör ingen skillnad.

Däremot så får jag väl erkänna att det är en aning orättvist att anklaga enbart Malmö då våra svenska lag av tradition oftast misslyckas när det gäller.

Kvalspelet avgörs över två matcher. Det är halvtid nu. Kom tillbaka om MFF åker ut.
Hade du varit lika kritiskt om kvalet avgjorts i en match och det stod 0-0 i halvtid?
Citera
2014-07-17, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Kvalspelet avgörs över två matcher. Det är halvtid nu. Kom tillbaka om MFF åker ut.
Hade du varit lika kritiskt om kvalet avgjorts i en match och det stod 0-0 i halvtid?
Det enda jag reagerar över är hur svårt svenska lag har att vinna mot "sämre" lag. Jag vet att det är eb returmatch och vinner Malmö den så är allt förlåtet för stunden men då ryker dom sannolikt i nästa omgång i alla fall, så brukar det bli.

Borde kanske uttryckt mig annorlunda från början, men alla borde ju fatta nu vad jag menar.
Citera
2014-07-17, 11:15
Medlem
svulles avatar
Sanningen är väl att Malmö kom undan med blotta förskräckelsen då letterna var millimeter från att göra ett bortamål. Då hade det varit lite knivigt.
Citera
2014-07-17, 11:21
Medlem
Citat:

Kan du peka ut våra pinsamma insatser då? Du kan tycka att vi är sämst men dra inte upp någon påhittad statistik och presentera som fakta. Sopa.
Citera
2014-07-17, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Kan du peka ut våra pinsamma insatser då? Du kan tycka att vi är sämst men dra inte upp någon påhittad statistik och presentera som fakta. Sopa.
Behövs inga bevis, det räcker att kolla på eran statistik mot dom mindre klubbarna och utgå därifrån. Har ju redan sagt det mesta.
Citera
2014-07-17, 11:51
Medlem
Citat:
Behövs inga bevis, det räcker att kolla på eran statistik mot dom mindre klubbarna och utgå därifrån. Har ju redan sagt det mesta.
Peka gärna ut för mig vilken statistik du syftar på då jag uppenbarligen är blind och inte ser vår usla statistik mot mindre klubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in