2014-12-10, 22:33
Medlem
anteri17s avatar
Det känns som att City har haft marginalerna med sig de senaste 2-3 åren. Så är det iaf i det här gruppspelet. Man vänder mot Bayern, något som såg omöjligt ut. Man har flytet att CSKA gör 1-1 i Moskva mot Roma med 17 sekunder kvar. Här langar Nasri in ett långskott (stolpe in med extrem-liten marginal, ty skottet gick in i bortre burgavel). Minuterna efteråt har Roma en boll i stolpen och Demichelis lyckas flax-rädda ett öppet mål. Som sagt, marginalerna med sig.

Tråkigt för Roma. Nu blir det en segdragen efterfest i Europa League. Fem italienska lag i looserligan för tillfället...
Citera
2014-12-10, 22:42
Bannlyst
Jag tippar på att PSG tar sig till kvartsfinalen, men det kan bli snöpligt om de får Bayern/Chelsea i åttondelen.

Det är extremt tydligt att laget saknar kylan när man ställs mot Barcelona eller likvärdigt motstånd. Man hängde inte med när Barcelona växlade tempo och körde sin one touch-fotboll. Man undrar ju hur det ska se ut mot Bayern eller Real Madrid.

Mot lag som Barcelona måste du bara sätta de chanser du får. Lucas är en målsumpare av rang och Cavani kommer sällan till avslut eftersom han alltid ska snubbla på sig själv eller bollen. Pastore kan göra något genialt här och där men misslyckas ofta med avgörande aktioner.
Citera
2014-12-10, 22:53
Medlem
Extra surt nu för PSG att Monaco vann sin grupp.
Citera
2014-12-10, 22:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Jag tippar på att PSG tar sig till kvartsfinalen, men det kan bli snöpligt om de får Bayern/Chelsea i åttondelen.

Det är extremt tydligt att laget saknar kylan när man ställs mot Barcelona eller likvärdigt motstånd. Man hängde inte med när Barcelona växlade tempo och körde sin one touch-fotboll. Man undrar ju hur det ska se ut mot Bayern eller Real Madrid.

Mot lag som Barcelona måste du bara sätta de chanser du får. Lucas är en målsumpare av rang och Cavani kommer sällan till avslut eftersom han alltid ska snubbla på sig själv eller bollen. Pastore kan göra något genialt här och där men misslyckas ofta med avgörande aktioner.

Nu såg ju inte jag matchen, men jag hatar när folk låter resultat bestämma den samlade analysen. Tittar man på skapade chanser så säger mina källor 12-10 i målchanser (avslut?) till Barca. Liveresultat har 7-7 i klara målchanser... Så mycket bättre på att skapa just chanser kan inte Barcelona göra. Och det är just att skapa chanser, gärna klara sådana, som är det viktigaste i fotboll. Eller ration mellan skapade målchanser och tillsläppta målchanser.

Det är inget nytt att Barca är bollskickligt, men PSG står upp bra. Nu ett dubbelmöte som slutar 5-4 till Barca. Första mötet var jämt, andra mötet jämt - om man ser chansmässigt. PSG har ingen chans var det...
Citera
2014-12-10, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nu såg ju inte jag matchen, men jag hatar när folk låter resultat bestämma den samlade analysen. Tittar man på skapade chanser så säger mina källor 12-10 i målchanser (avslut?) till Barca. Liveresultat har 7-7 i klara målchanser... Så mycket bättre på att skapa just chanser kan inte Barcelona göra. Och det är just att skapa chanser, gärna klara sådana, som är det viktigaste i fotboll. Eller ration mellan skapade målchanser och tillsläppta målchanser.

Det är inget nytt att Barca är bollskickligt, men PSG står upp bra. Nu ett dubbelmöte som slutar 5-4 till Barca. Första mötet var jämt, andra mötet jämt - om man ser chansmässigt. PSG har ingen chans var det...

Det spelar ingen roll hur många chanser PSG skapar. Man dominerade totalt mot Chelsea i våras men hade svårt för att stänga matchen och punktera matchen med de 100 lägena man hade. I ligan har man tappat ledningen i 6-7 matcher nu. Man har 9 vunna och 7 avgjorda.

Det är något fundamentalt som saknas i deras trupp och jag kan inte sätta fingret på vad det är. Laget kryllar av spelskickliga, defensivt skickliga och intelligenta spelare men just i de avgörande lägena, varesig offensivt eller defensivt så brister man mot Barcelona eller likvärdigt motstånd. Vilket inte är så konstigt då oförmågan att göra mål på de chanser man erbjuds ofta straffar sig på den här nivån.

Jag har aldrig påstått att PSG har varit chanslösa. Bara väldigt naiv och satt dem i samma skål som Bayern och Real Madrid. En bra dag kan de vinna mot vilket lag som helst men över två matcher har jag svårt att se dem ta sig längre än kvartsfinalen sett till att lottningen blir gynnsam ända dit för deras del. Såvida inte Zlatan eller Lucas får fnatt och börjar stänka in mål från höger till vänster.

Zlatan brukar förövrigt ha minst en supermatch i CL där han är överjävligt bra. Han hade det mot Anderlecht förra året i gruppspelet. Nu när han har varit skadad nästan hela hösten, lär han vara utvilad och på tå när åttondelen inleds.
Citera
2014-12-10, 23:08
Medlem
Dupeas avatar
Den obligatoriska frågan: Sker lottningen nu på fredag?
Citera
2014-12-10, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Den obligatoriska frågan: Sker lottningen nu på fredag?
Måndag.
Citera
2014-12-10, 23:10
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Det spelar ingen roll hur många chanser PSG skapar. Man dominerade totalt mot Chelsea i våras men hade svårt för att stänga matchen och punktera matchen med de 100 lägena man hade. I ligan har man tappat ledningen i 6-7 matcher nu. Man har 9 vunna och 7 avgjorda.

Det är något fundamentalt som saknas i deras trupp och jag kan inte sätta fingret på vad det är. Laget kryllar av spelskickliga, defensivt skickliga och intelligenta spelare men just i de avgörande lägena, varesig offensivt eller defensivt så brister man mot Barcelona eller likvärdigt motstånd. Vilket inte är så konstigt då oförmågan att göra mål på de chanser man erbjuds ofta straffar sig på den här nivån.

Jag har aldrig påstått att PSG har varit chanslösa. Bara väldigt naiv och satt dem i samma skål som Bayern och Real Madrid. En bra dag kan de vinna mot vilket lag som helst men över två matcher har jag svårt att se dem ta sig längre än kvartsfinalen sett till att lottningen blir gynnsam ända dit för deras del. Såvida inte Zlatan eller Lucas får fnatt och börjar stänka in mål från höger till vänster.

Zlatan brukar förövrigt ha minst en supermatch i CL där han är överjävligt bra. Han hade det mot Anderlecht förra året i gruppspelet. Nu när han har varit skadad nästan hela hösten, lär han vara utvilad och på tå när åttondelen inleds.

Real och Bayern är jävligt bra, och kommer bli jävligt svåra att besegra över två möten. Men jag har inte PSG särskilt långt efter Chelsea och Barca. Snarare är dessa tre i samma fack efter superduon Real och Bayern. Sedan kommer AM, Dortmund, Juve, City, Arsenal.
Citera
2014-12-10, 23:16
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Det är alltför tidigt å säga, åker dom på Bayern/Real/Chelsea kommer det bli väldigt osannolikt med avancemang, men å andra sidan låter inte Arsenal/Porto/Leverkusen så extremt skräckinjagande för PSG så allt återstår att se. Atletico skulle också bli en rejäl utmaning.

PSG tillhör inte de bästa av de bästa trots att man stundtals är riktigt jävla bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Extra surt nu för PSG att Monaco vann sin grupp.
Hurså? Eftersom de är en fransk rival? Dom skulle ju ändå inte kunna mötas i åttondelen.
Citera
2014-12-10, 23:16
Medlem
Ferry31s avatar
På tal om italienska lag så tror jag inte på Juventus heller. De blir förmodligen utslagna i nästa runda, om de nu inte har flyt med lottningen.
Citera
2014-12-10, 23:17
Medlem
Äntligen är det sega gruppspelet över och den riktiga turneringen kan börja. Förvisso har säsongens gruppspel varit något bättre än tidigare säsonger då det under sista matchdagen åtminstone fanns ett gäng matcher som betydde något.

Bayern, Real och Chelsea tillhör mina favoriter till titeln, strax bakom skuggar Barcelona. Det har sett mycket bra ut för dessa lag nu under hösten, men å andra sidan är det under våren man ska leverera. Mycket kan hända.

Tänkte göra en liten utbening över vem som kan lottas mot vem osv. Alltid lite kul att spekulera i lottningar.

Motstånd gruppettor kan lottas mot

Motstånd grupptvåor kan lottas mot

Spontant känns det som att Chelsea har enklast grupp av potentiella motståndare.
Senast redigerad av Pellebelle 2014-12-10 kl. 23:24.
Citera
2014-12-10, 23:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
På tal om italienska lag så tror jag inte på Juventus heller. De blir förmodligen utslagna i nästa runda, om de nu inte har flyt med lottningen.
Beror ju helt på vilka Juventus får. Att Juve ska vinna hela turneringen finns de väl ingen som tror men blir det Leverkusen/Arsenal/Porto är det inte alls omöjligt (precis som för PSG).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in