2014-11-26, 19:22
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Fortfarande så kan man knappt dra några växlar alls av en vinst mot Apoel, det förstår även du. Barca har nu vunnit två matcher där Messi gjort hattrick, innan dess var han under isen mot Real Madrid, Celta Vigo och Almeria. Barca's nästa stora test är mot PSG hemma, väldigt viktigt att man vinner där och säkrar 1:a platsen. Jag tror inte Barca är redo än för att möta Chelsea eller Bayern redan i åttondelen. Vad tycker du?

Lag som Dortmund och dom andra 1: orna besegrar Barca enkelt även om man inte kommer upp i någon nämnvärd nivå, man kan ju som vi vet inte möta 1: orna Atletico Madrid och Real Madrid i åttondelen.

Jag drar inga växlar, däremot är det bara fjantigt när folk försöker nedvärdera Barcelonas insats igår med att de mötte Apoel som tydligen, enligt dem, ska vara sämre än Malmö. Om du läste mitt första inlägg i ämnet så skrev jag att jag var väldigt medveten om att Apoel knappast är ett världslag men de har gjort det bra i gruppen och varit en tuff nöt att knäcka för PSG men även Barcelona hemma. Det handlar mer om att försöka nedvärdera Messis prestation med ett hattrick igår med att "men de mötte ju bara värdelösa Apoel som är toksämst, till och med sämre än Malmö". Det är löjligt, lika löjligt som när folk kallar Ronaldo för Penaldo för att många av hans mål är genom straff.

Messi gjorde en stark prestation igår men folk väljer att hata istället för att hylla.

Frågan är vilka lag som är redo att möta Chelsea och speciellt Bayern? Real? Tveksamt. Är de mer redo än Barcelona? Möjligt. Bayern är i en klass för sig, de blir bara bättre och bättre. Inom några omgångar kan de lägga all fokus på CL, ligan är säkrad. Det gäller även för Chelsea.

Barcelonas spel börjar sitta mer och mer, det är trots allt en ny tränare och ganska många nya spelare i laget.
Citera
2014-11-26, 19:24
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Sen är ju läsförståelse inte halaMadrid-turkars främsta gren...

Vet inte om du trollar.
Citera
2014-11-26, 19:26
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
OT

Nomineringarna till Team of the year är här:

http://en.toty.uefa.com/

Stort himla skämt att Hazard, Aguero och Suarez inte är uttagna. Jonathan Soriano ska tydligen vara bättre än Aguero
Suarez hade naturligtvis en fantastisk säsong i Liverpool, men att tro att han skulle bli uttagen efter hans senaste skrovmål är en aning naivt. Det är inte heller en skandal att han inte blivit uttagen.
Citera
2014-11-26, 19:27
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Frågan är vilka lag som är redo att möta Chelsea och speciellt Bayern? Real? Tveksamt. Är de mer redo än Barcelona? Möjligt. Bayern är i en klass för sig, de blir bara bättre och bättre. Inom några omgångar kan de lägga all fokus på CL, ligan är säkrad. Det gäller även för Chelsea.

Tror Real är fullt beredda att möta Bayern. Tror nog Bayern ska vara mer rädda för Real efter 5-0 förlusten i våras.
Citera
2014-11-26, 19:35
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Jag drar inga växlar, däremot är det bara fjantigt när folk försöker nedvärdera Barcelonas insats igår med att de mötte Apoel som tydligen, enligt dem, ska vara sämre än Malmö. Om du läste mitt första inlägg i ämnet så skrev jag att jag var väldigt medveten om att Apoel knappast är ett världslag men de har gjort det bra i gruppen och varit en tuff nöt att knäcka för PSG men även Barcelona hemma. Det handlar mer om att försöka nedvärdera Messis prestation med ett hattrick igår med att "men de mötte ju bara värdelösa Apoel som är toksämst, till och med sämre än Malmö". Det är löjligt, lika löjligt som när folk kallar Ronaldo för Penaldo för att många av hans mål är genom straff.

Messi gjorde en stark prestation igår men folk väljer att hata istället för att hylla.

Barcelonas spel börjar sitta mer och mer, det är trots allt en ny tränare och ganska många nya spelare i laget.

Förstår inte riktigt hur din logik går ihop. Real Madrid inte redo för Bayern när man körde över dom med 5-0 förra säsongen samtidigt som Real Madrid är ett bättre lag idag än man var där och då. Men visst, fortsätt du anklaga folk för att vara hycklare, när du själv sysslar med samma gren. Båda rekorden är slagna, det blir lite ståhej i några dagar sen är det tillbaka till verkligheten, Barcelona är inte ett bättre lag för att Messi slår individuella rekord, dessa har han ju bäddat för under en tid då laget Barcelona gick bra mycket bättre än nu.

APOEL är ett katastrofalt dåligt lag, i klass med Malmö, det är ett faktum. Att dom gjorde det "bra" mot Barca på Camp Nou har knappast med att det är ett fantastiskt lag, snarare var det Barcelona som inte var kapabla och köra över dom. Ni culés gör samma misstag som ni gjorde förra säsongen, i det mörker ni befinner ni er så förstorar ni varje ljusglimt till något som kan liknas vid en sol. Tyvärr, två vinster bevisar ingenting förutom att det är ett steg framåt. Du är nog smartare än att du tror att Messi skall göra hattrick i varannan match framöver också.
Citera
2014-11-26, 19:46
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Förstår inte riktigt hur din logik går ihop. Real Madrid inte redo för Bayern när man körde över dom med 5-0 förra säsongen samtidigt som Real Madrid är ett bättre lag idag än man var där och då. Men visst, fortsätt du anklaga folk för att vara hycklare, när du själv sysslar med samma gren. Båda rekorden är slagna, det blir lite ståhej i några dagar sen är det tillbaka till verkligheten, Barcelona är inte ett bättre lag för att Messi slår individuella rekord, dessa har han ju bäddat för under en tid då laget Barcelona gick bra mycket bättre än nu.

APOEL är ett katastrofalt dåligt lag, i klass med Malmö, det är ett faktum. Att dom gjorde det "bra" mot Barca på Camp Nou har knappast med att det är ett fantastiskt lag, snarare var det Barcelona som inte var kapabla och köra över dom. Ni culés gör samma misstag som ni gjorde förra säsongen, i det mörker ni befinner ni er så förstorar ni varje ljusglimt till något som kan liknas vid en sol. Tyvärr, två vinster bevisar ingenting förutom att det är ett steg framåt. Du är nog smartare än att du tror att Messi skall göra hattrick i varannan match framöver också.

Du blandar ihop två olika säsonger, förra säsongen har inget med den här att göra. Sedan förstår jag inte hur jag skulle hyckla när jag lyfter fram Bayern som ett bra lag och Real som bättre än Barcelona? Förklara är du snäll.

Och nu är Apoel katastrofalt dåliga, finns visst inga gränser för hur usla de är. Egentligen borde de kanske inte ens få spela CL, eller?
Citera
2014-11-26, 19:52
Medlem
Citat:
Och nu är Apoel katastrofalt dåliga, finns visst inga gränser för hur usla de är. Egentligen borde de kanske inte ens få spela CL, eller?

samtidigt har en viss pojke suttit här hela säsongen och kommit med pikar över hur dåligt motstånd real har i sin grupp har nog inte sett en enda omgång där dina bittra kommentarer gällande detta kommit på besök.
Citera
2014-11-26, 19:54
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
samtidigt har en viss pojke suttit här hela säsongen och kommit med pikar över hur dåligt motstånd real har i sin grupp har nog inte sett en enda omgång där dina bittra kommentarer gällande detta kommit på besök.

Att Real är det bästa laget i sin grupp är fakta, att kalla Apoel för katastrofalt dåliga är trams.

Frågor på det?
Citera
2014-11-26, 19:55
Medlem
Citat:
Att Real är det bästa laget i sin grupp är fakta, att kalla Apoel för katastrofalt värdelösa är trams.

Frågor på det?

fast nu har det handlat om att reals motstånd varit så dåligt. jag som trodde att alla lag som tog sig till CL var bra. frågor?

Citat:
Underhållande spel men löjligt dåligt motstånd.

avd hycklare
Senast redigerad av M.S 2014-11-26 kl. 19:58.
Citera
2014-11-26, 19:58
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
fast nu har det handlat om att reals motstånd varit så dåligt. jag som trodde att alla lag som tog sig till CL var bra. frågor?

Ja, Reals motståndare har varit sämre eftersom Real är det bästa laget. Lag som kommer till CL är olika bra, det borde man veta om man tittar på fotboll.

Skillnad på att kalla ett lag för katastrofalt dåliga och att anse att ett lag är sämre än andra i gruppen, i det här fallet Real.

Det är väldigt enkelt, jag tror att du förstår men vill som vanligt komma in och trolla.

Frågor på det?

Citat:
avd hycklare

Så det var inte dåligt motstånd i den matchen? Det var skumt.

Som vanligt har du inget att komma med utan tramsar bara. Ingen skulle vara gladare än jag om du la mig på ignore, ärligt.
Senast redigerad av Zog Rules 2014-11-26 kl. 20:02.
Citera
2014-11-26, 20:29
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Att Real är det bästa laget i sin grupp är fakta, att kalla Apoel för katastrofalt dåliga är trams.

Frågor på det?

Du är inte trovärdig någonstans, dom flesta som läser dina inlägg vet vilken hycklare du är. Du är inte heller en riktig supporter för den delen. Du försvann från forumet när Barcelona sket på sig i El Clasico, du syntes inte till så långt ögat kunde nå när Barca förlorade två matcher i rad. Varför skall vi ta det du säger på allvar nu när du kommer hit och gormar om Messis briljans och hur vi andra är dumma i huvudet för att vi inte lyfter honom till skyarna efter ett hattrick mot APOEL, alla vet ju sedan tidigare att Messi kommer slå det rekordet och behålla det ett bra tag.

Jag blandar inte ihop två säsonger, du verkar inte ha full kontroll på läsförståelsen, jag förklarade för dig hur vissa av er Barcelona "fans" agerar. Ni övertygade er själva om hur suveräna ni var efter ett par fina vinster under hösten med Tata. Jag förklarade för er vilket luftslott dessa vinster var men ni vägrade lyssna tills säsongen summerades med 0 titlar. Nu gör ni samma sak, ni lär er inte av misstagen. Två fina vinster av Barca och helt plötsligt har Real Madrid "möjligen" bättre chans att slå Chelsea och Bayern. Vad röker du, vill verkligen vara så verklighetsfrånvarande som dig för en stund. Har du helt missat hur Real Madrid kört över i princip vartenda lag man mött denna säsongen? Spela sen inte dum när du försöker dra tillbaka ditt påstående, du vet mycket väl vad du menade när du började gorma om att Bayern är på en egen nivå och att Real Madrid knappast är speciellt mycket mer förberedda på att möta Chelsea och Bayern i jämförelse med Barca. Du behöver komma ner på jorden, och se hur verkligheten ser ut. Finns absolut ingenting som pekar på att Bayern är överlägsna Real Madrid just nu, snarare är det tvärtom, Real Madrid är just nu överlägsna Bayern på precis alla plan förutom målvaktspositionen.
Citera
2014-11-26, 20:40
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Du är inte trovärdig någonstans, dom flesta som läser dina inlägg vet vilken hycklare du är. Du är inte heller en riktig supporter för den delen. Du försvann från forumet när Barcelona sket på sig i El Clasico, du syntes inte till så långt ögat kunde nå när Barca förlorade två matcher i rad. Varför skall vi ta det du säger på allvar nu när du kommer hit och gormar om Messis briljans och hur vi andra är dumma i huvudet för att vi inte lyfter honom till skyarna efter ett hattrick mot APOEL, alla vet ju sedan tidigare att Messi kommer slå det rekordet och behålla det ett bra tag.

Jag blandar inte ihop två säsonger, du verkar inte ha full kontroll på läsförståelsen, jag förklarade för dig hur vissa av er Barcelona "fans" agerar. Ni övertygade er själva om hur suveräna ni var efter ett par fina vinster under hösten med Tata. Jag förklarade för er vilket luftslott dessa vinster var men ni vägrade lyssna tills säsongen summerades med 0 titlar. Nu gör ni samma sak, ni lär er inte av misstagen. Två fina vinster av Barca och helt plötsligt har Real Madrid "möjligen" bättre chans att slå Chelsea och Bayern. Vad röker du, vill verkligen vara så verklighetsfrånvarande som dig för en stund. Har du helt missat hur Real Madrid kört över i princip vartenda lag man mött denna säsongen? Spela sen inte dum när du försöker dra tillbaka ditt påstående, du vet mycket väl vad du menade när du började gorma om att Bayern är på en egen nivå och att Real Madrid knappast är speciellt mycket mer förberedda på att möta Chelsea och Bayern i jämförelse med Barca. Du behöver komma ner på jorden, och se hur verkligheten ser ut. Finns absolut ingenting som pekar på att Bayern är överlägsna Real Madrid just nu, snarare är det tvärtom, Real Madrid är just nu överlägsna Bayern på precis alla plan förutom målvaktspositionen.

Wow, nu kom visst allt fram. Visste inte om att du saknade mig på forumet, jag ska försöka vara lite mer frekvent där. Tyvärr har jag annat att göra i mitt liv också, det är inte särskilt ofta jag har tid att skriva men för din skull ska jag göra ett försök.

Jag blandar inte ihop något, jag vet precis var Barcelona står för tillfället. Att de vinner över Apoel gör dem inte till ett grymt lag men om du hade läst det jag har skrivit här under dagen så hade du förstått det. Apoel är ett helt ok bra lag men bland de svagare av alla CL-lag. Det är ett faktum. Att de skulle vara katastrofalt dåliga, som du skriver, är bara löjligt och det vet du om. Tyvärr skriver du så bara för att förringa Messis hattrick men det är skitsamma, gör vad du vill. Att hylla Messi ligger nog inte i din natur.

För mig är Bayern och Chelsea de bästa lagen för tillfället. Att det skulle vara hyckleri att påstå det känns bara helt absurd. Lagen är helt överlägsna i sina ligor och spelar riktigt jäkla bra fotboll. Jag har svårt att se att något annat lag är bättre än dem för tillfället. Enligt mig ligger vare sig Real eller Barcelona på deras nivå, att det skulle vara hyckleri får stå för dig, jag kan bara inte få ihop det.

Så återigen, hur hycklar jag när jag tycker att Chelsea och Bayern är de bästa lagen för tillfället? Hur hycklar jag när jag säger att Real har större möjligheter att slå dem än Barcelona?

Vet du ens vad ordet hyckla betyder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in