Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Real och Bayern är jävligt bra, och kommer bli jävligt svåra att besegra över två möten. Men jag har inte PSG särskilt långt efter Chelsea och Barca. Snarare är dessa tre i samma fack efter superduon Real och Bayern. Sedan kommer AM, Dortmund, Juve, City, Arsenal.
Jag skulle nog sätta AM och City före PSG trots allt. Dessa lag har precis som PSG skickliga spelare men har en fördel av att de spelar i bättre ligor och får ställas mot bra lag.
Den största svagheten för PSG är att man är ovana vid den idiotiska pressen som Barcelona satte eftersom man dominerar varje match och de flesta franska lag försvarar lågt. Du såg ju själv hur off David Luiz var i sina bollkontakter och sitt positionsspel. Inte för att det hör till ovanligheterna, men Luiz brukar annars vara riktigt bra på att kontrollera bollen.
Thiago Silva var en skugga av sitt forna jag. Backlinjen hängde inte alls med när Barcelona växlade upp tempot. Detta beror som sagt på att den franska ligan är ganska temposvag och förbereder inte PSG för stormatcher i CL. PSG kan slå vilket lag som helst men i två utslagsmatcher ser jag det som omöjligt att de ska vinna över Bayern, Real Madrid eller något annat högkvalitativt motstånd för att de helt enkelt saknar vanan av att möta högklassigt motstånd varje vecka. Det går inte att spela i serielunken mot Nantes och Bastia för att några dagar senare ställas mot Barcelona. Den mentala omställningen blir alldeles för stor.
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Roma behövda ju inte ens göra mål idag. Men visst, varje långskottsmålsseger-från-ingenstans är en komfortabel seger. Nya kriterier när det är England som representeras.
Jag är ingen England-fantast och avskyr engelsk fotboll och PL så jag förstår inte hur du kan dra så korkade och kassa slutsatser. Jag vill att det ska gå bra för Roma och Italien, men i gårkväll fanns det inga som helst ursäkter till varför man förlorade.
Enligt mig är det en obskyr inställning att man inte går för vinst i varje match i CL, speciellt om man tampas med små marginaler. Det är också obskyrt att man inte gör mål mot ett decimerat City. Jag klandrar inte Roma utan det är så fotbollen ser ut idag rent generellt. Att italienska lag har haft det svårt i Europa går inte att förneka och det har hållit i sig ett tag nu, därför är man förvånad över att inget görs för att stävja utvecklingen. Tyskland var ju ett land på dekis för 10-15 år sedan men har sakta men säkert närmat sig toppen i både landslag- och ligafotboll.