2014-12-08, 17:33
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Det var ett par år sedan jag slutade, min personliga anledning var att WoW förlorade sin själ efter TBC-expansionen.
Citera
2014-12-08, 17:38
Medlem
Spelade WoW till och från i 5-6 år. Slutade nu efter MoP. Jag har lirat mest PVE med seriöst raidande nästan hela tiden. Det är det absolut roligaste spelet jag spelat. Var med i samma guild länge och man fick goda vänner. Problemet är ju att det blir precis som spelet heter en VÄRLD i sig. Otroligt beroendeframkallande. Vill inte veta hur många timmar jag har lagt ner. Vi låg på 3-4 raids - 4h/st i veckan som mest. Bara det är 12-16h. Lägg dessutom till all grinding, dailies, lvlups och annan skit. Wow slukade en stor del av mitt liv, mina universitetsstudier gick åt helvete de åren och jag skulle säga att WoW har pajjat minst 2 relationer som hade kunnat bli livslånga + kompisrelationer och annat.

Jag slutade för snart ett år sen och det är bland det bästa jag har gjort. IRL funkar igen, skolan, vännerna, har flickvän. WoW var helt enkelt alldeles för roligt, har provat spela casual bara men det går inte, jag dras in i raidandet och skiten igen. Jag blev som besatt av spelet och jag skulle ljuga om jag inte säger att jag saknar det. Ofta. Känslan av en first kill efter 100+ tries, toppa mätaren, skrikena i vent, alla vänner, hela känslan...

Det har var svårt att hålla sig nu i och med Warlords men jag har klarat mig från att inte börja igen och trappar istället ner spelandet med andra spel. WoW gjorde mig spelberoende och det är något som kommer ta lång tid att lyckas bli ren från.

Det var perfekt när man var 18 bast hemma på pojkrummet men jag är betydligt äldre nu och livet är så otroligt mycket mer värt.
Citera
2014-12-08, 17:39
Medlem
Bewnhurs avatar
Jag spelade mycket under första spelet på Stormscale (Alliance). Guilden splittrades i BC. Det som höll mig kvar ett litet tag till var PvP. Men jag tycker att resilence förstörde pvp ganska mycket, så suget försvann helt att spela.

Jag gjorde en resub i MoP och spelade upp en karaktär till max level, men tyvärr så kändes det som att det inte fanns mycket roligt att göra, så jag slutade efter att subtiden tog slut.

Så här i efterhand så var det nog att man blev så tight med guildmedlemarna som gjorde det roligt att spela WoW och det var det som höll en kvar.
Citera
2014-12-08, 17:53
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Sett det spelats , verkade för krångligt full , sen kostar det pengar.
Citera
2014-12-08, 17:59
Medlem
musttomtes avatar
Jag spelade dygnet runt i två veckor och fick vänner etc. Det är skoj men det tar över en.. Fick sluta
Citera
2014-12-08, 17:59
Medlem
Det är inte värt att spendera 2000 kr om året på ett och samma spel!
Citera
2014-12-08, 18:11
Medlem
wilts avatar
Hotkey mmo's är tråkiga. Sett folk spela WoW men blev aldrig intresserad själv.

Provat lite Rift och Archeage men hotkey spel är ju så förbannat värdelösa.
Citera
2014-12-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wond
Jag började WoW väldigt sent, mest pga att jag inte hade någon vidare dator samt studerade och spelade andra spel.
Hur som helst så var det ibörjan av 2011 då jag gick sista året på gymnasiet där jag började umgås med två kvinnliga klasskamrater som tyckte jag skulle börja spela med dom. Sagt och gjort så köpte jag WoW, lirade i stort sett varje kväll nästan med dom, levlade tillsammans osv.
Hyffsat kul, men efter en månad då min tid började ta slut så var jag också en aning less och slutade, blev även allt mer självständigt levlande ju högre levlar vi for iväg med på nå vis så blev inte lika kul att lira själv och avslutade där.

Du skulle ha börjat lira WoW tidigare Classic/TBC.

Jag kan tänka mig att många som börjar lira på senare dagar Cataclysm/Mist of Pandaria/Worlds of Draenor kan spela lite, testa spelet men sedan sluta direkt efter utan problem om det inte var något alls för honom eller henne.

Det finns ingen anda kvar i spelet nu för tiden och några år tillbaka.
Citera
2014-12-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiaitchsi
Du är en av många som gjort spelet till det är idag..

Tyvärr.

Japp stämmer säkert, många som jag känner, inklusive jag skicka ett långt mejl till blizzard angående att vanliga Svensson med ett riktigt liv kände att spelet inte passa oss vanliga personer som hade ett liv och en vettig fritid, och det tror jag blizzard fatta till slut att man inte kan sitta 14 timmar om dagen för att spela ett fitt spel för att bli duktig och få något vettigt gear. Så När dom slopa downfall of honor och la till enklare raider så kände vi vanliga att vi kunde börja lira igen.

Till skillnad från andra som inte hade ett liv som spela sig fet och där ingen magi fungera att ens överväga skaffa en flickvän och kanske gå ut i solen.
Så många tjockis ungdomar med finnar i hela ansiktet och cola flaskan nedtryckt under soffan fick till slut lite luft.

Minns en rolig sak vad gäller talnivarrs största guild. Gm fråga mig när jag gjorde appen på deras hemsida ifall jag arbeta eller hade flickvän, jag skrev tillbaka att jag hade ett arbete och det var inte aktuellt att komma in då. Jävla cp barn, bara för dom suger mammas tutte och lever på morsan så betyder det väl inte att vanliga som vill lira inte har en chans. På den tiden var det svårare att komma med en bra guild än att få ett arbete irl. Helt sjukt förfan.
Man blev rankad i guilden också hur mer man spelade, så gms:s bög kusiner va ju självklart högst upp.
Haha minns nått jävla mongo addon där skiten hette DKP. Ett poäng system, hur mer man raida med bögissarna desto mer credit i gilden fick man, och då kunde man om man var snäll handla epics som droppa i raiderna. Som ett jävla skämt. För alla skit ungar som spela 15 timmar om dagen la in allt de hade i poäng så alla de som inte spela sönder sitt liv hade ingen chans till gear.

Skål och grattis med vänliga hälsningar Solljuset
Senast redigerad av mrtrooper 2014-12-08 kl. 19:08.
Citera
2014-12-08, 19:16
Medlem
efter 60 dygns speltid var det inte det minsta roligt längre.
Citera
2014-12-08, 19:23
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveknox
efter 60 dygns speltid var det inte det minsta roligt längre.
Precis så känner jag. Jag har kört det spelet så mycket i mitt liv att det, precis som personer ovan skrivit, har förstört mycket av mitt liv. Efter att ha kört samma 4-5 heroics varje vecka in och ut för att få bättre gear, och sen börja raida för att få bättre gear, för att sen göra svårare raids för att...

Det blev bara tråkigt till slut, helt enkelt.
Citera
2014-12-08, 19:27
Medlem
Började aldrig pga att man var tvungen att betala för att spela. Har bara testat nån gång, det verkade roligt men skulle aldrig betala för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in