2014-12-08, 19:38
Medlem
link71s avatar
Körde wow tills det nya wow kom, har ingen lust o spela det för jag vill hellre bara spela csgo som är gratis och jag inte behöver spela så seriöst på det.
Men gillar starkt den nya expansionen, allt är så mycket bättre än vad det var förr.
Citera
2014-12-08, 19:47
Medlem
Noidbergs avatar
Har kört det lite då och då i ca 5-6 år. Har blivit trött på det och har andra saker att göra nu. Använde det egentligen bara som en time-sink, raidade bara ICC seriöst.
Citera
2014-12-08, 20:40
Medlem
tordnapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleido
Hey! WoW är ju ett spel som det nu snackas mkt om här o var...

Många spelar, andra inte... Vad fick just DIG att inte börja spela lr sluta spela?

Själv så slutade jag pågrund av att jag var trött på grind,långa instancer och grind grind grind hela dagarna...

Dom nerfade min klass till helvetet och PvP i WoW är så obalanserat så man dör... + Alla små kiddies som nu börjar joina Horde sidan kunde dom inte hålla sig till och dampa runt på alliance så man slipper noobs som inte kan heala lr tanka osv?

Är riktigt sur... Tkr wow var mkt bättre innan exp... Blizzard har ett så bra spel som dom bara förstör med små skit
Meh,
MMORPG = grind, alltid
Långa instancer = anledningen till att alla PvE-spelare spelar
Nerfade klasser = det går upp och ner i alla spel
Kiddies som joinar horde = kiddies har alltid spelat horde

osv osv
Citera
2014-12-08, 20:41
Medlem
tordnapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleido
Hey! WoW är ju ett spel som det nu snackas mkt om här o var...

Många spelar, andra inte... Vad fick just DIG att inte börja spela lr sluta spela?

Själv så slutade jag pågrund av att jag var trött på grind,långa instancer och grind grind grind hela dagarna...

Dom nerfade min klass till helvetet och PvP i WoW är så obalanserat så man dör... + Alla små kiddies som nu börjar joina Horde sidan kunde dom inte hålla sig till och dampa runt på alliance så man slipper noobs som inte kan heala lr tanka osv?

Är riktigt sur... Tkr wow var mkt bättre innan exp... Blizzard har ett så bra spel som dom bara förstör med små skit
Meh,
MMORPG = grind, alltid
Långa instancer = anledningen till att alla PvE-spelare spelar
Nerfade klasser = det går upp och ner i alla spel
Kiddies som joinar horde = kiddies har väl alltid spelat horde? har jag hört.
Wow var alltid bättre innan exp, sant om varje exp

osv osv
Citera
2014-12-08, 21:56
Medlem
Jahannams avatar
Aldrig i hela helvetet kunde jag som liten snorunge någonsin få mina föräldrar att betala ett X antal kr per månad för att få spela ett datorspel. Mina föräldrar var som många andra föräldrar: grovt emot mitt datorspelande, trotts att jag till skillnad från andra barn/ungdomar på den tiden, inte alls spelade så mycket.

Jag ville aldrig börja spela för den delen heller, så det var bara en win-win situation för mig. Spelet såg verkligen skitfult och barnsligt ut. Allt man verkade göra hela dagarna var att levla, PvP:a, grinda eller raida. Som tur var så höll jag mig till mitt runescape istället
Citera
2014-12-08, 22:00
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Körde wow tills det nya wow kom, har ingen lust o spela det för jag vill hellre bara spela csgo som är gratis och jag inte behöver spela så seriöst på det.
Men gillar starkt den nya expansionen, allt är så mycket bättre än vad det var förr.

Vad är det som är så mycket bättre? Har själv inte spelat sedan TBC så det hade varit intressant att veta.
Citera
2014-12-08, 22:22
Medlem
tordnapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logain
Spelade WoW till och från i 5-6 år. Slutade nu efter MoP. Jag har lirat mest PVE med seriöst raidande nästan hela tiden. Det är det absolut roligaste spelet jag spelat. Var med i samma guild länge och man fick goda vänner. Problemet är ju att det blir precis som spelet heter en VÄRLD i sig. Otroligt beroendeframkallande. Vill inte veta hur många timmar jag har lagt ner. Vi låg på 3-4 raids - 4h/st i veckan som mest. Bara det är 12-16h. Lägg dessutom till all grinding, dailies, lvlups och annan skit. Wow slukade en stor del av mitt liv, mina universitetsstudier gick åt helvete de åren och jag skulle säga att WoW har pajjat minst 2 relationer som hade kunnat bli livslånga + kompisrelationer och annat.

Jag slutade för snart ett år sen och det är bland det bästa jag har gjort. IRL funkar igen, skolan, vännerna, har flickvän. WoW var helt enkelt alldeles för roligt, har provat spela casual bara men det går inte, jag dras in i raidandet och skiten igen. Jag blev som besatt av spelet och jag skulle ljuga om jag inte säger att jag saknar det. Ofta. Känslan av en first kill efter 100+ tries, toppa mätaren, skrikena i vent, alla vänner, hela känslan...

Det har var svårt att hålla sig nu i och med Warlords men jag har klarat mig från att inte börja igen och trappar istället ner spelandet med andra spel. WoW gjorde mig spelberoende och det är något som kommer ta lång tid att lyckas bli ren från.

Det var perfekt när man var 18 bast hemma på pojkrummet men jag är betydligt äldre nu och livet är så otroligt mycket mer värt.
Ärligt sagt!
Men WoW var inte alldeles för roligt. Det var bara där. Utom när det var ny content och nya kills/rekord. Erkänn. Du missade mycket, men inte bara bra saker och du lärde dig säkert mycket på att spela seriöst. Ta det lugnt nu, fortsätt som du gör, allt har sin tid.
Citera
2014-12-08, 23:08
Medlem
Eduards avatar
Jag skejtade, söp och knarkade när detta spel var i ropet och hade helt enkelt inte tid med ett så pass tidskrävande spel som WoW är, däremot spelade jag mycket andra "spela-när-du-vill" spel.
Citera
2014-12-09, 00:01
Medlem
Slutade för att jag inte har tid helt enkelt och det är väldigt svårt att inte hardcore när man väl spelar wow, annat var det när man var 16 bast i pojkrummet och kunde sitta 10h i sträck.
Citera
2014-12-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71

Troll!!
Citera
2014-12-09, 22:51
Medlem
surfacings avatar
Om sanningen ska fram så är jag faktiskt ointresserad utav MMORPG i största allmänhet (trots tjat från diverse bekanta med mera). Hela konceptet har ofta inslag utav "fantasy" vilket bitvis kan kännas jävligt töntigt. När WoW-vågen kom var jag dessutom upptagen AFK med att härja, supa och slåss etc. Annars hade man väl antagligen missbrukat den där skiten också?

Nä, FPS är åtminstone lite roligare. Då kan man skjuta folk i huvudet!
Citera
2015-03-11, 14:29
Bannlyst
Jag fick dålig spelkänsla av WOW och det är tråkigt med så därför sa jag nej till WOW och slutade spela det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in