2007-11-05, 20:43
Medlem
över 9 miljoner som spelar wow.

hur som hälst , jag slutade WoW pga att jag tyckte det var skit tråktigt att lvl är SVIN kul, att questa , grinda , träffa folk, men i lvl 70 är folk så jävla Greedy JAG VILL , JAG VILL ; JAG VILL osv, tycker bättre om wow " Pre TBC " och jag vet vad jag snackar om 5 70's med full T4/T5 ( ni som nödar vet vad jag snackar om ) Quit wile you still can!!!
Citera
2007-11-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
I det stora hela är det balanserat, men vissa klasser har svårare för andra. T.ex har rogues/warriors stora problem mot druider.

Även kallat "Sten sax påse". Jag som rogue kan göra grym skada på cloth-users, men kommer det en pumpad MS warrior så är det ju bara att vänta på döden.
Citera
2007-11-05, 23:23
Medlem
Grillen89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
WoWs största problem är att spelvärlden har blivit helt värdelös, den används bara när man vill tjäna lite pengar och är mest bara en jobbig massa man måste färdas över från stad X till raidportal Y. Flygande åbäken har gjort att world pvp inte existerar. På de få ställen där man skulle kunna slåss lite spontant, raidportaler, ser Blizzard till att svärma över med vakter bara för att några carebears valde fel servertyp. En annan sak är att det finns för många servrar sett till antalet spelare och spelvärldens storlek.
Dessutom är Outlands skitfult.
Håller med. Områderna används inte direkt förutom att farma pengar och level. Ang. world pvp så var det battlegrounds som förstörde den helt vilket var ett stort minus med tanke på att det var en sak som var så bra i WoW. Kom ihåg när man drog till Tyrs Hand eller Blackrock Mountain för att söka upp lite alliance som man kunde spöa Härliga gamla tider...
Citera
2007-11-06, 11:13
Medlem
kudde1s avatar
Ja, ni får väl hoppas att WoW 2 kommer ut.
Citera
2007-11-06, 12:22
Medlem
Pjosks avatar
Tycker att WoW dog helt när TBC kom ut. Alla items blev helt jävla värdelösa, blev lite jobbigt för mig som nästan hade ett fullt tier3. Skulle dom kunna ge oss lite mer tid så hade vi clearat naxx också men nej, sen kom TBC som sög kuk, orkade inte fixa ihop nya set så där slutade jag.

Om man ska bli bra på WoW kan du inte ha något liv i alla fall, minst 4 dagar i veckan ska man vara med och raida, helst 6. 18:00 till 23:00 , vafan liksom?
Citera
2007-11-06, 12:34
Medlem
Exempel på riktigt dåligt system är att vem som hellst kan få bästa pvp gearen.

Du kan suga hästpung i allt som har med pvp att göra så kommer du en dag med merciless grejjer iaf.

Snacka om att köpa spelare. Har en polare och han är helt kass i pvp men visst fan har han typ 380 resiliance, bästa daggers, grym gear ja name it. ( hans teams 2v2 3v3 har inte nån över 1250 raiting )

De bara nöta så får man allt och där spelar folk WoW. Spelet belönar kassa och duktiga spelare lika i långa loppet.
Citera
2007-11-06, 13:33
Medlem
Kojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neozz

Du kan suga hästpung i allt som har med pvp att göra så kommer du en dag med merciless grejjer iaf.

Snacka om att köpa spelare. Har en polare och han är helt kass i pvp men visst fan har han typ 380 resiliance, bästa daggers, grym gear ja name it. ( hans teams 2v2 3v3 har inte nån över 1250 raiting )

De bara nöta så får man allt och där spelar folk WoW. Spelet belönar kassa och duktiga spelare lika i långa loppet.

Haha, det här var nog det sämsta argumentet. Om ha nu är så kass, så tar du väl honom ändå? Om man spelar pvp så är det för att vinna antar jag? Spelar det någon roll vad motståndaren har för kläder på sig, om du ändå vinner menar jag?
Nu spelar jag inte pvp eftersom jag är top 5 sämst i norden på just detta.
Citera
2007-11-06, 14:09
Medlem
Ferross avatar
Citat:

Vi säger då att din kompis har 1200 rating, vilket ger 244 Arena poäng / vecka.

För att få ihop till det gear som du påstår att han har måste han då få ihop:

2625 (Dagger, main hand)
1125 (Dagger, off hand)

1125 (Gloves)
1500 (Shoulders)
1875 (Helm)
1875 (Chest)
1875 (Legs)

= 12 000 Arena poäng

Med hans 1200 rating, som du säger att han har, så skulle det dröja honom 50 veckor , nästan ett år. Alltså längre tid än vad systemet har funnits. Bevisar alltså a tt du ljuger rätt hårt. Han kan omöjligt ha så bra gear som du påstår.

Om han dessutom ska få ihop till fullt gear, det där ger honom inte ens 50% av det gear han kan ha, så måste han även ha grindat honour (stavar det med "u" nu för att inte förvirra) i ett bra tag.

Om han nu ska ha allt från honour så kommer det att kosta:

9435 (Cloak)
11794 (Bracer)
17850 (Boots)
17850 (Waits)
15300 (Ring)
15300 (Neck)
22950 (Trinket)

Alltså 110479 honour totalt. Det tar några veckor att skaffa även om man spelar en del.

Han kommer även behöva marks, totalt 150stycken. Vilket gör att man inte bara kan farma den lättaste BGn för att få honour.
Citera
2007-11-06, 14:22
Medlem
Han har inte full merciless men han har bra pvp set.. 380 i reciliance är väl inte dåligt eller ffs!!!! Och jag som inte ens pvp tar han med min warrior.

Och belöna spelare som inte är värda bra pvp gear för att dom suger ska inte ha ett skit.

Du ska förtjärna de inte nöta dig till de. Jag får inte högts lön på mitt jobb för att jag jobbat där i 50 år eller ? Jag får bra lön om jag är bra på mitt jobb.

Mreciless grejjer ska va nåt som du förtjärnar inte bara få om du är aktiv.

OBS stavning kan suga lite.
Citera
2007-11-06, 14:29
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Han har inte full merciless men han har bra pvp set.. 380 i reciliance är väl inte dåligt eller ffs!!!! Och jag som inte ens pvp tar han med min warrior.

Och belöna spelare som inte är värda bra pvp gear för att dom suger ska inte ha ett skit.

Du ska förtjärna de inte nöta dig till de. Jag får inte högts lön på mitt jobb för att jag jobbat där i 50 år eller ? Jag får bra lön om jag är bra på mitt jobb.

Ang. lön så får man ofta högre lön om man jobbar längre. Så har det varit för mig i alla fall.

Som sagt, är man sådär usel som du påstår att din kompis är så får man inte sitt gear snabbt direkt. Visst är det dåligt att de får det ändå men det går knappast snabbt. Det är få av de som har usel rating som har lyckats få full gear ännu t ex.
Citera
2007-11-06, 14:33
Medlem
Nej har inte sagt att de går snabbt nämnde att i långa loppet .. nåja de är som de är i WoW.

Jag pvp iaf inte ett dugg.
Citera
2007-11-06, 14:59
Medlem
Danneehs avatar
Tycker att hela WoW bygger på raiding egentligen, allting innan är ganska så onödigt, att ha blåa saker då man levlar är oftast inte så mkt bättre än gröna & man kan levla till 60 (70 nu då) utan några problem med bara grön equipment.

Men att raida med ett skönt guild är anledningen till att jag ens spelar nu, sorgligt men sant, pvp är så jävla broken i min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in