2009-03-18, 16:51
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Jaha? Vad vill du mena med tråden? Har läst igenom tråden och dina inlägg, och för att sammanfatta dessa 17 sidor: Lemasive hatar mainstreamdataspel. Lemasive titulerar sig "hardcore-gamer" och är bättre på dataspel än alla andra. Lemasive tycker att WoW suger. Lemasive tycker att alla som spelar WoW är "carebears". Lemasive vet vad som gör ett bra spel. Lemasive hatar noobs. Lemasive har spelat mer dataspel än vad 98% av alla här har. Lemasive har spelat spel i 22 år och tycker inte att något är utmanande längre. Lemasive spelar för att vara bäst.

Såhär rent spontant får man ju upp en bild i huvudet av en ettrig liten acnepojke med mindervärdeskomplex som känner ett behov av att visa sig vara bättre än andra på på dataspel, på internetforum... Men ja jag vet inte... Kanske har jag missat någon djup och meningsfull diskussion mellan raderna sådär.

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Ja, förutom liten pojke och acne och mindervärdeskomplex, du vet en dag kommer du också vakna upp och se att alla omkring dig är i stort sett retards. Sen att påpeka att dom är retards är ännu mer kul.

Precis!
Citera
2009-03-18, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Inget fel i det som jag ser det, men diskussionen har dragit iväg åt vad som kräver mest skill och där kommer vi aldrig att bli överrens.

Att besegra ett mönster som hur man än vrider och vänder på det är ett mönster, kontra att spela mot en irrationell motståndare, där tycker jag det känns rätt klart vad som kräver mest av en spelare.

Givetvis kan aldrig en artificiell intelligens överträffa en "mänsklig" motståndare (inte än åtminstonne) men att då direkt avfärda alla spel-plattformar som ej har detta som "värdelösa" osv som vissa i denna tråden gjort känns mer än dumdristigt, själv raidar jag för att jag tycker om utmaningen i att tillsammans med ex antal andra tackla dom problem som utvecklarna ställer framför en, samt att jag tilltalas av loren och karaktärerna i spelet vilket gör det givande att följa storyns gång, dvs samma anledning att jag spelar vanliga spel offline med.

När jag var yngre spelade jag ruggigt mycket FPS och sådant men tillslut så tröttnade jag pga hur vansinnigt repetivt det var, samma,samma,samma i all oändlighet av samma anledning har aldrig PvP aspekten heller tilltalat mig, pga att det blir samma samma det med, då bråkar jag hellre med en färgglad drake och farmar den ett par månader innan det är dags för scenbyte igen.
Senast redigerad av dip 2009-03-18 kl. 17:00.
Citera
2009-03-18, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Givetvis kan aldrig en artificiell intelligens överträffa en "mänsklig" motståndare (inte än åtminstonne) men att då direkt avfärda alla spel-plattformar som ej har detta som "värdelösa" osv som vissa i denna tråden gjort känns mer än dumdristigt, själv raidar jag för att jag tycker om utmaningen i att tillsammans med ex antal andra tackla dom problem som utvecklarna ställer framför en, samt att jag tilltalas av loren och karaktärerna i spelet vilket gör det givande att följa storyns gång, dvs samma anledning att jag spelar vanliga spel offline med.

När jag var yngre spelade jag ruggigt mycket FPS och sådant men tillslut så tröttnade jag pga hur vansinnigt repetivt det var, samma,samma,samma i all oändlighet av samma anledning har aldrig PvP aspekten heller tilltalat mig, pga att det blir samma samma det med, då bråkar jag hellre med en färgglad drake och farmar den ett par månader innan det är dags för scenbyte igen.

Hur kan FPS/PvP vara repetivt när du jämför det med PvE, speciellt PvE du måste göra om 20-30 gånger innan det är slut på skiten för då har alla gear.

WoW är ett skitspel, även för raiding..
Citera
2009-03-18, 18:03
Medlem
Citat:
Hur kan FPS/PvP vara repetivt när du jämför det med PvE, speciellt PvE du måste göra om 20-30 gånger innan det är slut på skiten för då har alla gear.

WoW är ett skitspel, även för raiding..

För efter dom där 20-30 ggrna så kommer någon ny färgglad drake att bråka med som inte beter sig likadant som den innan, PvP blir aldrig mer än samma område och samma statiska dueller, även om området ändras så är fortfarande konceptet precis detsamma, i PvE känns det iallafall som man kommer framåt i spelet för varje ny instance så får man en ny pusselbit, PvPn är bara samma samma.

Dina argument börjar f.ö bli sjukt tröttsamma eftersom du hitills aldrig utvecklat ett enda mer ufförligt än säga saker i stil med hur grym du är, hur mycket erfarenhet du har, vad alla andra "raiders" tycker om WoW osv, dags att byta spår på skivan kompis.
Citera
2009-03-18, 18:08
Bannlyst
Citat:
För efter dom där 20-30 ggrna så kommer någon ny färgglad drake att bråka med som inte beter sig likadant som den innan, PvP blir aldrig mer än samma område och samma statiska dueller, även om området ändras så är fortfarande konceptet precis detsamma, i PvE känns det iallafall som man kommer framåt i spelet för varje ny instance så får man en ny pusselbit, PvPn är bara samma samma.

Dina argument börjar f.ö bli sjukt tröttsamma eftersom du hitills aldrig utvecklat ett enda mer ufförligt än säga saker i stil med hur grym du är, hur mycket erfarenhet du har, vad alla andra "raiders" tycker om WoW osv, dags att byta spår på skivan kompis.

Du inser att vi pratar 30 veckor nu va? Det är alltså .7 år, det är ju inte repetivt alls.
Citera
2009-03-18, 19:33
Medlem
Citat:
Du inser att vi pratar 30 veckor nu va? Det är alltså .7 år, det är ju inte repetivt alls.

Det är en del av spelet, PvPn å andra sidan förändras aldrig, utan det är samma trista modeller dag ut och dag in, samma attacker,samma abilitys, under dom där farmveckorna så vet man iallafall att man konstant förbättrar sin karaktär för att vara fit for fight när nästa instance släpps, man skulle kunna argumentera detsamma för PvPn men då kommer vi tillbaka till punkten att det är fortfarande samma modeller,attacker och abilitys.

Väntar fortfarande på att du skall utveckla några av dina tidigare så tunga argument som "öööh det suger fortfarande" och "hemma på våran gata i stan.."
Citera
2009-03-18, 20:15
Bannlyst
Citat:
Det är en del av spelet, PvPn å andra sidan förändras aldrig, utan det är samma trista modeller dag ut och dag in, samma attacker,samma abilitys, under dom där farmveckorna så vet man iallafall att man konstant förbättrar sin karaktär för att vara fit for fight när nästa instance släpps, man skulle kunna argumentera detsamma för PvPn men då kommer vi tillbaka till punkten att det är fortfarande samma modeller,attacker och abilitys.

Väntar fortfarande på att du skall utveckla några av dina tidigare så tunga argument som "öööh det suger fortfarande" och "hemma på våran gata i stan.."

Självklart är world of warcraft enformigt i slutändan som vilket annat MMO spel som helst.
Skillnaden i mina ögon är dock att blizzard är väldigt duktiga med att hålla sitt spel uppdaterat. Nytt content på väg hela tiden.
Och att säga att det alltid är samma skills och spells i PvP är ju ganska självklart. Fast riktigt så är det ju inte då blizzard ändrar om i grytan även i PvP och ändrar på skillsen, gear, talents etc. Självklart kommer vissa classes alltid att anses vara _för_ bra för PvP (som nu så tyckers mages och DKs vara "OMGWTFOP" i pvp) men det är ju inte direkt goda argument att säga att spelet är enformigt och kommer alltid förbli det samma när det kommer patches och updates så ofta som det gör?
Citera
2009-03-19, 04:26
Medlem
Nagaxs avatar
Citat:
Med tanke på att du sa att WoW är uppbyggt på endgame tror jag det räcker som svar.

Nu har du sagt detta två gånger men fortfarande inte förklarat varför wow -inte- skulle vara uppbyggt kring endgame. Innan man blir maxlevel har man inte ens utforskat en bråkdel av wows aspekter. Vet du inte detta har du inget i denna diskussion att göra.
Citera
2009-03-19, 09:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
Nu har du sagt detta två gånger men fortfarande inte förklarat varför wow -inte- skulle vara uppbyggt kring endgame. Innan man blir maxlevel har man inte ens utforskat en bråkdel av wows aspekter. Vet du inte detta har du inget i denna diskussion att göra.

Vad har maxlevel med endgame att göra? Nu tror jag allt herrn missuppfattar aspekten "endgame".
Citera
2009-03-19, 09:17
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
För att innan maxlvl så finns det inget att göra förutom questa - och om man har tråkigt - göra instancer. Men som de flesta som är erfarna på wow vet att instancer bara är slöseri med tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vad har maxlevel med endgame att göra? Nu tror jag allt herrn missuppfattar aspekten "endgame".
Vad har maxlevel inte med endgame att göra? Endgame är inte precis efter man tryck "Create Character".
Citera
2009-03-19, 09:54
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Vad har maxlevel inte med endgame att göra? Endgame är inte precis efter man tryck "Create Character".

Självklart måste man vara maxlvl för att uppleva endgame.Tror du att det finns någon som inte klarar av att levla sin gubbe till 80? Vi pratar inte EQ här där det tog tid att levla och man fick exploss vid deaths.
Men endgame ska vara något exklusivt. Det ska vara top 10 som har tagit boss_01 och alla ska inte ha den på farm, då kan man knappast kalla detta endgame längre för det finns ingen utmaning i det.
Citera
2009-03-19, 10:07
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:

Mja, jag säger inte att du har fel. jag tröttnade oxå på det i WoW då BG/arena begränsar hur mycket man egentligen kan förändra. Finns andra exempel på MMORPGs där man lyckats bättre och där jag kan garantera att det inte blir lika repetativt att PVPa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in