Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Inget fel i det som jag ser det, men diskussionen har dragit iväg åt vad som kräver mest skill och där kommer vi aldrig att bli överrens.
Att besegra ett mönster som hur man än vrider och vänder på det är ett mönster, kontra att spela mot en irrationell motståndare, där tycker jag det känns rätt klart vad som kräver mest av en spelare.
Givetvis kan aldrig en artificiell intelligens överträffa en "mänsklig" motståndare (inte än åtminstonne) men att då direkt avfärda alla spel-plattformar som ej har detta som "värdelösa" osv som vissa i denna tråden gjort känns mer än dumdristigt, själv raidar jag för att jag tycker om utmaningen i att tillsammans med ex antal andra tackla dom problem som utvecklarna ställer framför en, samt att jag tilltalas av loren och karaktärerna i spelet vilket gör det givande att följa storyns gång, dvs samma anledning att jag spelar vanliga spel offline med.
När jag var yngre spelade jag ruggigt mycket FPS och sådant men tillslut så tröttnade jag pga hur vansinnigt repetivt det var, samma,samma,samma i all oändlighet av samma anledning har aldrig PvP aspekten heller tilltalat mig, pga att det blir samma samma det med, då bråkar jag hellre med en färgglad drake och farmar den ett par månader innan det är dags för scenbyte igen.