Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-04, 19:03
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Om man på fullaste allvar inte begripit vad som hänt i ett sånt här fall är det nog bättre att hålla sig till indexfonder. För du köpte väl inte Klövern utan att ha gjort en noggrann fundamental analys?

Vad, enligt dig, är en "noggrann fundamental analys"?
2014-12-04, 19:26
  #50
Medlem
Bidragsgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Om man på fullaste allvar inte begripit vad som hänt i ett sånt här fall är det nog bättre att hålla sig till indexfonder. För du köpte väl inte Klövern utan att ha gjort en noggrann fundamental analys?

Hahaha du är ju bara för mycket!
2014-12-04, 20:18
  #51
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-jay
Innebär det alltså att jag inte har förlorat något..? Det enda jag vet just nu är statistiken som portföljen visar och den tyder inte på att jag har mer aktier än vad jag hade igår, endast den stora värdeminskningen...
Chilla en tid så kommer det fixa sig.
2014-12-04, 20:26
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-jay
Vad, enligt dig, är en "noggrann fundamental analys"?
Om du googlar så kanske du kan lära dig något. Börja med att kika igenom balansräkningen och årsredovisningar ett par år tillbaka.

Om du inte kan eller orkar så finns alltid indexfonder.
2016-02-08, 23:23
  #53
Medlem
Bumpar

Någon som vet varför klövern handlas till rabatt, medan alla andra fastighetesbolag på börsen handlas till premie?
Har jag missat något?

Mvh
2017-04-21, 13:20
  #54
Medlem
länge sedan något sagts om klövern, vad säger ni om bolaget? vdn och största ägaren tankar aktier, bolagets substansvärde är över 14kr enligt avanza och aktiekursen är typ 9,2kr tycker själv att detta är attraktivt och förstår inte varför bolaget är så lågt värderat? någon som har en teori?

svolder har ökat sitt innehav med har jag för mig.
2021-04-02, 22:27
  #55
Medlem
knut_1s avatar
Så hur ska man göra med sina Klövern nu?
2021-04-03, 19:22
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Så hur ska man göra med sina Klövern nu?
En jätte bra fråga som jag inte har något bra svar till! Men jag har själv inga problem med att ansluta till Corem. Lite synd att resan kanske slutar så här då jag verkligen tror på Klövern och anser aktien billig nu. Men vem vet ett mot bud från någon som vill betala mer? Ingen aning men det blir nog bra till slut i alla fall.
2021-04-03, 23:42
  #57
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
En jätte bra fråga som jag inte har något bra svar till! Men jag har själv inga problem med att ansluta till Corem. Lite synd att resan kanske slutar så här då jag verkligen tror på Klövern och anser aktien billig nu. Men vem vet ett mot bud från någon som vill betala mer? Ingen aning men det blir nog bra till slut i alla fall.

Får hoppas på motbud, ja. Har precis börjat köpa Klövern stam, men har en drös preffar som jag köpte när det bara fanns fyra st noterade (Klövern, Sagax, Corem och Balder). Skulle helst få ha mina Klövern pref i fred, men risken är väl att de avnoteras och därmed tvångsflyttas till vanlig aktiedepå med 30% skatt på utdelningarna.
2021-04-04, 10:40
  #58
Medlem
Tror att man kan sitta still i båten och följa med bara. Man skulle väl få byta mot coremaktier.
2021-04-04, 15:23
  #59
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gpa
Tror att man kan sitta still i båten och följa med bara. Man skulle väl få byta mot coremaktier.

Jo, det skulle visst bli ett rent aktieuppköp. Stam mot stam och pref mot D ... Har i alla fall börjat småköpa i Nyfosa istället. Undrar hur länge det tar innan de blir uppköpta?
2021-04-04, 17:12
  #60
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Skulle helst få ha mina Klövern pref i fred, men risken är väl att de avnoteras och därmed tvångsflyttas till vanlig aktiedepå med 30% skatt på utdelningarna.
Ingen förflyttning kommer att ske. Som jag förstår det får man två val om man har Klövern Pref idag. Ett av dom är att 1 st Klövern Pref byts in mot 1.12 st Corem D-aktie medans det andra är att 1 st Klövern Pref byts in mot 1 st Corem Pref.

Det står dock att valet då 1 st Klövern Pref byts in mot 1 st Corem Pref är ett "alternativt vederlag" så väljer man inte aktivt när den dagen kommer blir det bara D-aktier man får.

Klövern Pref och Corem Pref ligger idag på samma kurs och samma utdelning. Kurserna tror jag kommer att vara mer eller mindre synkroniserade med varandra tills allt är klart.

Jag har redan många D-aktier i SBB och tänker därför välja att byta in mina Klövern Pref mot Corem Pref för att sprida riskerna mellan D och Pref.

https://www.privataaffarer.se/corem-...bud-pa-klovern

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback