2014-11-24, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheFlesh
Ok, låter bra. Är alltid försiktig när det gäller psykedelika

En fråga till. Är det egoupplösande vid högre doser? Ungefär vilka doser pratar vi om isåfall?

Av kombinationen eller 5-MeO-MiPT på egen hand?

5-MeO-MiPT på egen hand tycker jag kan inducera egoupplösning men det krävs ganska stora doser. Nu var det så längesedan jag tog substansen ifråga men räkna med 50 milligram och uppåt. Du får prova dig fram helt enkelt.
Citera
2014-11-24, 17:07
Medlem
GreenSweaters avatar
Jag har inte testat den på högre doser, åtminstone inte höga nog. Men jag hade förstått det som att ingen egentligen tagit sig över nivå 2 på enbart 5-MeO-MIPT. Har du själv gjort det Farenhigh?
Citera
2014-11-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenSweater
Jag har inte testat den på högre doser, åtminstone inte höga nog. Men jag hade förstått det som att ingen egentligen tagit sig över nivå 2 på enbart 5-MeO-MIPT. Har du själv gjort det Farenhigh?

Jag kom ganska högt vid vissa tillfällen och de största doserna jag tog hamnade på strax under 100 milligram. Dock så var det endast vid enstaka tillfällen jag använde 5-MeO-MiPT i sådana doser och vid de flesta tillfällena kombinerade jag med centralstimulantia eller andra psykedeliska droger istället fast med lägre doseringar. Det var mer bekvämt att kombinera än att ösa på med stora doseringar med bara 5-MeO-MiPT.

Som jag skrev tidigare var det över ett år sedan jag tog 5-MeO-MiPT men så som jag kan komma ihåg det kunde rusen bli riktigt skeva även om den stod som ensam substans. Allting handlade om doserna och vilka förutsättningar (läs set & setting) man hade innan man gav sig in på trippen.
Senast redigerad av Farenhigh 2014-11-24 kl. 17:18.
Citera
2014-11-24, 17:21
Medlem
gulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Jag kom ganska högt vid vissa tillfällen och de största doserna jag tog hamnade på strax under 100 milligram. Dock så var det endast vid enstaka tillfällen jag endast använde 5-MeO-MiPT i sådana doser och vid de flesta tillfällena kombinerade jag med centralstimulantia eller andra psykedeliska droger.

Som jag skrev tidigare var det över ett år sedan jag tog 5-MeO-MiPT men så som jag kan komma ihåg det kunde rusen bli riktigt skeva även om den stod som ensam substans. Allting handlade om doserna och vilka förutsättningar man hade innan man gav sig in på trippen.

Strax under 100mg utan någon tolerans då eller? För toleransen drar ju iväg riktigt snabbt på den här, eller ja på dom flesta men för mig överdrivet på denna.

bara kört doser på 30-35mg och tyckte då att bodyloaden var helt vansinnig även fast jag rörde mig, men klart mer påtaglig i viloläge.

helt vansinnigt onödigt att ta doser så höga som drygt 100mg då skulle jag råda till att uppdatera sig och köra på en substans som är lite rivigare
Citera
2014-11-24, 17:24
Medlem
GreenSweaters avatar
Citat:
Jag kom ganska högt vid vissa tillfällen och de största doserna jag tog hamnade på strax under 100 milligram. Dock så var det endast vid enstaka tillfällen jag använde 5-MeO-MiPT i sådana doser och vid de flesta tillfällena kombinerade jag med centralstimulantia eller andra psykedeliska droger istället fast med lägre doseringar. Det var mer bekvämt att kombinera än att ösa på med stora doseringar med bara 5-MeO-MiPT.

Som jag skrev tidigare var det över ett år sedan jag tog 5-MeO-MiPT men så som jag kan komma ihåg det kunde rusen bli riktigt skeva även om den stod som ensam substans. Allting handlade om doserna och vilka förutsättningar (läs set & setting) man hade innan man gav sig in på trippen.

Intressant!
Måste vara en av de värsta substanser att jaga efter egodöd på dock. Skulle kanske vara värt ett försök i framtiden, får läggas på någon komihåglista. Doseringar på upp emot 100mg låter inte trevligt alls av någon anledning.
Citera
2014-11-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulman
Strax under 100mg utan någon tolerans då eller? För toleransen drar ju iväg riktigt snabbt på den här, eller ja på dom flesta men för mig överdrivet på denna.

bara kört doser på 30-35mg och tyckte då att bodyloaden var helt vansinnig även fast jag rörde mig, men klart mer påtaglig i viloläge.

helt vansinnigt onödigt att ta doser så höga som drygt 100mg då skulle jag råda till att uppdatera sig och köra på en substans som är lite rivigare

Det var inte helt utan tolerans, det ska bekännas. Omvandlat till toleransfritt skulle väl doseringarna kunna hamna på omkring 50 till 70 milligram snarare än mellan 90 till 100 milligram.

Jag kan för övrigt hålla med dig om att det är vansinniga doser. Senare gick jag över till DPT och andra psykedeliska substanser istället men å andra sidan inbjuder den här typen av substanser en väldigt säregen psykedelisk effekt som inte riktigt kan uppnås genom andra psykedeliska droger tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av GreenSweater
Intressant!
Måste vara en av de värsta substanser att jaga efter egodöd på dock. Skulle kanske vara värt ett försök i framtiden, får läggas på någon komihåglista. Doseringar på upp emot 100mg låter inte trevligt alls av någon anledning.

Haha, det ligger något i det. Skillnaden mellan psilocinliknande substanser och övriga tryptaminer är att xiPT-derivat leder till väldigt mystiska och ibland skrämmande effekter jämfört med psilocybin, DPT och dylika andra psykedeliska droger. 5-MeO-MiPT i stora doser inducerade snarare en dissociativ fas i kombination med subtila psykedeliska effekter snarare än renodlade tryptamineffekter enligt mitt tycke. Istället för färgsprakande effekter och extas av kärlek så blev det förvrängningar av tid och rum på ett sätt som inte liknat någon annan psykedelisk drog som jag har tagit - där egot har blivit så förvrängt att vetskapen om vad som är sanning eller verklighet blir svårt att se skillnad på jämfört med påhitt och drogeffekter.

Jag kan inte rekommendera att ta stora doser av den här till någon så länge som personen ifråga inte är en hårdnackad psykonaut som tycker om att gränsa till galenskap under sina rus. Det är tämligen säregna och sinnessjuka effekter som uppnås vid vansinniga (som gulman benämner det) doseringar och dessa effekter har sin charm också - men det gäller att man är bekväm i sig själv och vet vad man sysslar med innan man ger sig in på något sådant.
Senast redigerad av Farenhigh 2014-11-24 kl. 17:40.
Citera
2014-11-24, 19:08
Medlem
GreenSweaters avatar
Citat:
Haha, det ligger något i det. Skillnaden mellan psilocinliknande substanser och övriga tryptaminer är att xiPT-derivat leder till väldigt mystiska och ibland skrämmande effekter jämfört med psilocybin, DPT och dylika andra psykedeliska droger. 5-MeO-MiPT i stora doser inducerade snarare en dissociativ fas i kombination med subtila psykedeliska effekter snarare än renodlade tryptamineffekter enligt mitt tycke. Istället för färgsprakande effekter och extas av kärlek så blev det förvrängningar av tid och rum på ett sätt som inte liknat någon annan psykedelisk drog som jag har tagit - där egot har blivit så förvrängt att vetskapen om vad som är sanning eller verklighet blir svårt att se skillnad på jämfört med påhitt och drogeffekter.

Jag kan inte rekommendera att ta stora doser av den här till någon så länge som personen ifråga inte är en hårdnackad psykonaut som tycker om att gränsa till galenskap under sina rus. Det är tämligen säregna och sinnessjuka effekter som uppnås vid vansinniga (som gulman benämner det) doseringar och dessa effekter har sin charm också - men det gäller att man är bekväm i sig själv och vet vad man sysslar med innan man ger sig in på något sådant.

Vet inte riktigt om jag tycker det låter som en allt för stor skillnad ifrån en tripp jag hade på 4-AcO-DMT. Och till viss del även DPT. Men den psykedeliska upplevelsen tycks vara väldigt lik sig så fort egot börjar få sig lite stryk. Jag tror jag har valt mitt uttryck för det, åtminstone innan egot tagit för mycket stryk. "En vaken dröm". Då ens rationalitet är mer eller mindre helt borttaget under drömmar. Ett fenomen som förekommer under dessa upplevelser också, som du sa, svårt att veta vad som är verklighet. Förvrängningen av tid och rum. Att bli galen någon timme men ändå inte vara helt utslagen, ett mycket speciellt läge som med fel stämning gör en skräckslagen.

Förvisso upplevde jag inte CEV's på den trippen (4-AcO-DMT). Fråga mig inte varför men på sistone har CEV's blivit mer påtagliga, på den tiden upplevde jag dem aldrig (någon som sa mig att det var vanligt som nybörjare?). Men det kanske är därför jag känner igen din beskrivning till den trippen. Visst var där eufori, men den var jag inte redo för och förstod inte. Och med bristen av gladfärgade regnbågar så blev väl mindfucket istället mer påfrestande. Vilket gör din beskrivning mycket passande. Nåväl, man ska ta och härda nacken ytterligare innan man ger sig in på något sådant igen.

Men det är intressant att höra den beskrivningen för just 5-MeO-MIPT.
Citera
2014-11-26, 09:59
Medlem
Malrs avatar
Citat:
Av kombinationen eller 5-MeO-MiPT på egen hand?

5-MeO-MiPT på egen hand tycker jag kan inducera egoupplösning men det krävs ganska stora doser. Nu var det så längesedan jag tog substansen ifråga men räkna med 50 milligram och uppåt. Du får prova dig fram helt enkelt.
Alltså vad är det för fel på mig? 50mg av det här känns som tröskeldosering på MDMA.

Jag rökte cirka 100mg i min nya glaspipa, det gick skitbra jämfört med att röka glödlampa som jag gjort en period när det kommit till rökning av pulver. Vart hyfsat "E:ad", de hallucinogena effekterna satt bara i under själva kicken och avtog redan efter en halvtimme. Sen varade ruset bara några timmar och jag kunde sova, så det är ju positivt på ett sätt.

Röken smakar som det gör utanför parfymbutik för kvinnor, det vill säga en kakafoni av stickande dofter som stannar i käften om man inte har tuggummi.
Senast redigerad av Malr 2014-11-26 kl. 10:05.
Citera
2014-11-26, 12:30
Medlem
gulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malr
Alltså vad är det för fel på mig? 50mg av det här känns som tröskeldosering på MDMA.

Jag rökte cirka 100mg i min nya glaspipa, det gick skitbra jämfört med att röka glödlampa som jag gjort en period när det kommit till rökning av pulver. Vart hyfsat "E:ad", de hallucinogena effekterna satt bara i under själva kicken och avtog redan efter en halvtimme. Sen varade ruset bara några timmar och jag kunde sova, så det är ju positivt på ett sätt.

Röken smakar som det gör utanför parfymbutik för kvinnor, det vill säga en kakafoni av stickande dofter som stannar i käften om man inte har tuggummi.

När trippa du senast? Kan ju ha att göra med att du byggt upp tolerans? Isf ta en paus och försök igen.
Citera
2014-11-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malr

Lustigt. Helt olikt de effekter jag fick av 5-MeO-MiPT.

Det låter ju helt klart som brutal tolerans som gulman är inne på.
Citera
2014-12-02, 21:34
Medlem
InTheFleshs avatar
Hur är dagen efter med denna substans? De jag älskar med typ 4-aco-dmt, DPT och 4-aco-dpt är att när ruset är borta är man som innan rent fysiskt sett. Är det samma med denna?
Citera
2014-12-03, 08:22
Medlem
Fredde104s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheFlesh
Hur är dagen efter med denna substans? De jag älskar med typ 4-aco-dmt, DPT och 4-aco-dpt är att när ruset är borta är man som innan rent fysiskt sett. Är det samma med denna?
mja, jag tycker att man är jäääääävligt seg efteråt, något konstig kanske. Jag skulle definitivt inte rekommendera att köra bil dagen efter iaf, märkte att jag vinglade som fan...körläraren frågade tom om jag var nykter och fick mig att göra alkotest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in