Citat:
Ursprungligen postat av
gulman
Strax under 100mg utan någon tolerans då eller? För toleransen drar ju iväg riktigt snabbt på den här, eller ja på dom flesta men för mig överdrivet på denna.
bara kört doser på 30-35mg och tyckte då att bodyloaden var helt vansinnig även fast jag rörde mig, men klart mer påtaglig i viloläge.
helt vansinnigt onödigt att ta doser så höga som drygt 100mg då skulle jag råda till att uppdatera sig och köra på en substans som är lite rivigare
Det var inte helt utan tolerans, det ska bekännas. Omvandlat till toleransfritt skulle väl doseringarna kunna hamna på omkring 50 till 70 milligram snarare än mellan 90 till 100 milligram.
Jag kan för övrigt hålla med dig om att det är vansinniga doser. Senare gick jag över till DPT och andra psykedeliska substanser istället men å andra sidan inbjuder den här typen av substanser en väldigt säregen psykedelisk effekt som inte riktigt kan uppnås genom andra psykedeliska droger tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
GreenSweater
Intressant!
Måste vara en av de värsta substanser att jaga efter egodöd på dock. Skulle kanske vara värt ett försök i framtiden, får läggas på någon komihåglista. Doseringar på upp emot 100mg låter inte trevligt alls av någon anledning.

Haha, det ligger något i det. Skillnaden mellan psilocinliknande substanser och övriga tryptaminer är att xiPT-derivat leder till väldigt mystiska och ibland skrämmande effekter jämfört med psilocybin, DPT och dylika andra psykedeliska droger. 5-MeO-MiPT i stora doser inducerade snarare en dissociativ fas i kombination med subtila psykedeliska effekter snarare än renodlade tryptamineffekter enligt mitt tycke. Istället för färgsprakande effekter och extas av kärlek så blev det förvrängningar av tid och rum på ett sätt som inte liknat någon annan psykedelisk drog som jag har tagit - där egot har blivit så förvrängt att vetskapen om vad som är sanning eller verklighet blir svårt att se skillnad på jämfört med påhitt och drogeffekter.
Jag kan inte rekommendera att ta stora doser av den här till någon så länge som personen ifråga inte är en hårdnackad psykonaut som tycker om att gränsa till galenskap under sina rus. Det är tämligen säregna och sinnessjuka effekter som uppnås vid vansinniga (som gulman benämner det) doseringar och dessa effekter har sin charm också - men det gäller att man är bekväm i sig själv och vet vad man sysslar med innan man ger sig in på något sådant.