2014-11-29, 15:11
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag citerar mitt eget inlägg som jag skrev i hämndtråden.

Jag vill hämnas på en kund jag har kört i..............

Det där lät ju inte så farligt. Hon kallade dig otrevlig. Buhu.

Folk är idioter men det vet man ju redan. Bara att ta betalt och dra vidare.

Inte lätt att jobba som taxichaffis om man ska haka upp sig på lite otrevliga kunder. Att dom vill att man ska köra olagligt och kallar en otrevlig är väl vardagsmat. Iaf det förstnämnda. Sånt där rör mig liksom inte i ryggen.
Senast redigerad av Bbobi 2014-11-29 kl. 15:16.
Citera
2014-11-29, 16:05
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Det där lät ju inte så farligt. Hon kallade dig otrevlig. Buhu.

Folk är idioter men det vet man ju redan. Bara att ta betalt och dra vidare.

Inte lätt att jobba som taxichaffis om man ska haka upp sig på lite otrevliga kunder. Att dom vill att man ska köra olagligt och kallar en otrevlig är väl vardagsmat. Iaf det förstnämnda. Sånt där rör mig liksom inte i ryggen.

Själv tar jag åt mig när någon kallar mig otrevlig. Jag kanske uppfattas som otrevlig fast jag inte säger någonting, men det är inte min avsikt att vara otrevlig. Däremot var den här kvinnan otrevlig och gick till personangrepp och hon förtjänar att hängas ut.
Citera
2014-11-29, 16:23
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Själv tar jag åt mig när någon kallar mig otrevlig. Jag kanske uppfattas som otrevlig fast jag inte säger någonting, men det är inte min avsikt att vara otrevlig. Däremot var den här kvinnan otrevlig och gick till personangrepp och hon förtjänar att hängas ut.

Kanske är lättare om man kommer till insikten att det är din uniform hon är otrevlig mot liksom i alla yrken där missnöje och frustration tas ut över företagets ansikte utåt. Man gör fel i att ta det personligt.

Det gör det såklart inte rätt att vara otrevlig men man mår nog bäst av inte låta sig röras av det.

Att hänga ut någon som otrevlig är inte direkt något spektakulärt.

Edit:

Ibland däremot när någon varit otrevlig kan jag haka upp mig på att jag inte gav rätt svar. Att jag i efterhand tänker att "Fan, det borde jag ha sagt!".

Jag bemöter alltid folk som är otrevliga på ett trevligt sätt. Dom vill ju att jag ska ta åt mig. När jag inte gör det har jag vunnit.

Kallar någon mig otrevlig småskrattar jag och säger "ja, visst är jag. Hehe" och ler. Det är rätt roligt. Jag visar att jag inte tar något personen säger på allvar. Deras försök att förolämpa faller pladask. Det får dom att se dumma ut.
Senast redigerad av Bbobi 2014-11-29 kl. 16:32.
Citera
2014-11-29, 17:18
Medlem
Citat:
Äh, det är inget att bry sig om!
Det finns fullt av jobbiga människor överallt, bara att skaka av sig, så mår man bättre.
Jag brukar försöka tänka så här; Om jag inte retar upp mig på den andra personen, så vet jag i alla fall att hon/han har det jävligast. Det är hon/han som får vara grinig och må dåligt, inte jag, för jag bara ler åt situationen.
Retar man själv upp sig på en massa saker, mår man själv dåligt.

Du kan istället le åt att hon är stressad och en otrevlig bitch, och att hennes dag antagligen är förstörd!
Citera
2014-11-30, 09:31
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Kallar någon mig otrevlig småskrattar jag och säger "ja, visst är jag. Hehe" och ler. Det är rätt roligt. Jag visar att jag inte tar något personen säger på allvar. Deras försök att förolämpa faller pladask. Det får dom att se dumma ut.

Citat:
Ursprungligen postat av LordLambert
Äh, det är inget att bry sig om!

Tack för dom upplyftande orden! Nästa gång jag får samma kund kommer jag boma körningen. Det lär ta en vecka innan jag har smält denna otrevliga händelse.
Citera
2014-12-01, 13:40
Medlem
Har börjat köra dagtid och måste kolla om det är normalt för en måndag att man drar in ca 1100kr på 8 timmar
Citera
2014-12-01, 17:08
Medlem
Axel61s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik89an
Har börjat köra dagtid och måste kolla om det är normalt för en måndag att man drar in ca 1100kr på 8 timmar
Om det är en riktigt dålig dag, ligger själv på 2100 ca i snitt och det är alldeles för lågt. Nästa avtal blir ännu sämre, så jag får vara beredd att skifta yrke, men till vad? (50+ 2år gymn dåliga knän)
Citera
2014-12-01, 18:15
Medlem
Citat:
Bolag? Stad?
Citera
2014-12-01, 19:26
Medlem
Kör Taxikurir i en stad med ca 150,000 invånare slutade dagen med 1600kr
Citera
2014-12-01, 22:16
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Kör Taxikurir i en stad med ca 150,000 invånare slutade dagen med 1600kr

Det kommer bara bli sämre och sämre med alla som väller in i landet hundratusentals år efter år.
Säg till era vänner och bekanta hur uselt det är och hur taxibranschen blivit förstörd av detta.
Citera
2014-12-02, 01:34
Medlem
Ree81s avatar
Hupp, då har man fått slut pengar. Hur välskrivet bör ett CV vara? Behöver jag ens skriva ett? Har en tanke om att bara ströva in på ett lokalt kontor och presentera mig. Har taxikort såklart.

Fortfarande lite osäker på vilket taxibolag jag borde ansöka hos först. Nått enstaka sa att de "låg i framkant vad gäller löner" men var i övrigt rätt litet. Hur stor skillnad kan det vara mellan bolagen?

Umeå handlar det om. Om någon känner till nått dåligt (förutom den kassa lönen ), säg till!
Citera
2014-12-02, 02:38
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Hupp, då har man fått slut pengar. Hur välskrivet bör ett CV vara? Behöver jag ens skriva ett? Har en tanke om att bara ströva in på ett lokalt kontor och presentera mig. Har taxikort såklart.

Fortfarande lite osäker på vilket taxibolag jag borde ansöka hos först. Nått enstaka sa att de "låg i framkant vad gäller löner" men var i övrigt rätt litet. Hur stor skillnad kan det vara mellan bolagen?

Umeå handlar det om. Om någon känner till nått dåligt (förutom den kassa lönen ), säg till!

Det vore nog bäst om du ringer runt istället för att skicka ett cv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in