2014-12-02, 19:40
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Hupp, då har man fått slut pengar. Hur välskrivet bör ett CV vara? Behöver jag ens skriva ett? Har en tanke om att bara ströva in på ett lokalt kontor och presentera mig. Har taxikort såklart.

Fortfarande lite osäker på vilket taxibolag jag borde ansöka hos först. Nått enstaka sa att de "låg i framkant vad gäller löner" men var i övrigt rätt litet. Hur stor skillnad kan det vara mellan bolagen?

Umeå handlar det om. Om någon känner till nått dåligt (förutom den kassa lönen ), säg till!

Näe, ring eller maila kontoret och säg att du är intresserad av att börja köra så hjälper dom dig.

Går ju såklart att knata in där också men då är ju risken att det inte finns nån på plats för att hjälpa dig. Jobb kommer du ju få i varje fall. Så får dom berätta om det är något inträdesprov och vilken tid du kan göra det alt boka in dig på utbildning.

Cv kan du med alla sannolikhet skita i.
Citera
2014-12-05, 07:06
Medlem
Godamonginsectss avatar
Kom att tänka på en lite random men kul sak.

Någon mer som har blivit bjuden på mat av sina kunder? Det har hänt mig 3 gånger. Alla gånger har varit efter krogen då folk har velat åka igenom Max drive-in för att få med sig lite fyllemat hem. Oftast är det folk som skall åka en längre bit som frågar om man också är sugen på en burgare.

Lite lustigt tycker jag då de redan betalar för en dyr taxiresa + sin egen mat, men men. Brukar inte säga ja rätt ut precis men om dom insisterar på att bjuda på ett mål så varför inte. Har stoppat taxametern lite innan så dom sparar 20-30kr på taxin iaf.

Berätta .
Senast redigerad av Godamonginsects 2014-12-05 kl. 07:12.
Citera
2014-12-05, 11:39
Medlem
Axel61s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godamonginsects
Kom att tänka på en lite random men kul sak.

Någon mer som har blivit bjuden på mat av sina kunder? Det har hänt mig 3 gånger. Alla gånger har varit efter krogen då folk har velat åka igenom Max drive-in för att få med sig lite fyllemat hem. Oftast är det folk som skall åka en längre bit som frågar om man också är sugen på en burgare.

Lite lustigt tycker jag då de redan betalar för en dyr taxiresa + sin egen mat, men men. Brukar inte säga ja rätt ut precis men om dom insisterar på att bjuda på ett mål så varför inte. Har stoppat taxametern lite innan så dom sparar 20-30kr på taxin iaf.

Berätta .
Korv och mos
Flaska vin
1 back öl två ggr

Vanligast är ölburkar de inte hunnit dricka upp (oöppnade)
Citera
2014-12-05, 16:14
Medlem
MrEscimos avatar
Bara saker som är oöppnat samt direkt från donken etc. Aldrig att jag tackar ja till ett tuggummi, vilket är vanligt att det bjuds på, då dessa inte är förpackade. Jag kanske är nojig, men jag vet inte vad sådant kan vara doppat i. Säkerheten går före ett ev tuggummi eller godisbit.
Man kan artigt tacka nej genom att hävda att jag nyss ätit eller liknande.
Citera
2014-12-06, 03:40
Medlem
Godamonginsectss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel61
Korv och mos
Flaska vin
1 back öl två ggr

Vanligast är ölburkar de inte hunnit dricka upp (oöppnade)

Backar med öl var inte dåligt. Några öl har jag fått också på väg ner till krogen.
Citera
2014-12-06, 03:51
Medlem
Ree81s avatar
Första dagen - galen kund. Märkbart berusad upptäcker hon att taxan blir högre än hon vill, ~110kr istället för ~90 "som den brukar hamna på".

Tvingar mig stanna bilen då hon inte vill betala så mycket.

Kräver att jag ska köra resten av vägen gratis.

Vill inte säga i vilket omärkt hus hon bor i när vi nästan är framme. "Det är ditt jobb".

Tvingar mig stanna mitt på gågata och ska tjafsa om priset.

Chefen ringer - maximal stress. Kallade hon för "småbråkig" över telefon (mitt enda misstag) och hon får totalfnatt och tvingar mig skriva nått slags bekännelsebrev innan hon går.

*Suck*
Citera
2014-12-06, 04:38
Medlem
Godamonginsectss avatar
Citat:
Första dagen - galen kund. Märkbart berusad upptäcker hon att taxan blir högre än hon vill, ~110kr istället för ~90 "som den brukar hamna på".

Tvingar mig stanna bilen då hon inte vill betala så mycket.

Kräver att jag ska köra resten av vägen gratis.

Vill inte säga i vilket omärkt hus hon bor i när vi nästan är framme. "Det är ditt jobb".

Tvingar mig stanna mitt på gågata och ska tjafsa om priset.

Chefen ringer - maximal stress. Kallade hon för "småbråkig" över telefon (mitt enda misstag) och hon får totalfnatt och tvingar mig skriva nått slags bekännelsebrev innan hon går.

*Suck*

Ha, låter helt sjukt. Sånna personer man nästan kan dö av stress av vissa dagar. Men då har du bara bättre kunder att se fram emot iaf, lol.
Citera
2014-12-06, 13:57
Medlem
Ree81s avatar
Hur får man dricks? Försöker vara trevlig, men djupt inuti är jag en bitter, bitter man. Fick 24kr dricks igår.
Citera
2014-12-06, 14:15
Medlem
Citat:
Hur får man dricks? Försöker vara trevlig, men djupt inuti är jag en bitter, bitter man. Fick 24kr dricks igår.
Så är det ibland. Förra fredag körde jag in 3700kr och hade 300kr i dricks, igår 5200kr inkört och 70kr i dricks
Citera
2014-12-06, 14:45
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Vart trevlig, ut och öppna dörren, kör bra, fråga inte kunden om vägen.

Men det är ju ett lotto. Det är liksom ingen ko man man välja själv hur mycket man vill mjölka.

Ibland kan man få 300kr ibland 30kr.
Citera
2014-12-06, 16:30
Medlem
Ree81s avatar
Tack för tipsen. <3

Det företag jag kör för har en öppningsavgift på 60kr som några kunder reagerade på. Är det mycket eller normalt?
Citera
2014-12-06, 16:32
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Det företag jag kör för har en öppningsavgift på 60kr som några kunder reagerade på. Är det mycket eller normalt?

Det är mycket. Startavgiften hos oss är 35 kr och för storbil (5-8 pers) är det 60kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in