Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
Vilken underbar helg jag haft!
Eftersom torsdagens kvällspass var ovanligt lugnt passade jag på att vårda bilden ordentligt. Varenda dammkorn i kupén skulle väck, mattorna skrubbas och lacken skina. 1,5 h senare var bilen som ny! Efter en tid med färdtjänst skulle jag åter ge mig ut i bland fyllbultar och fagra damer.
För att sammanfatta helgen:
Tio mil grusväg. (Varför råkar man alltid ut för detta när bilen är skinande ren??)
Idiot som klev in i bilen med en tänd cigarett och frågade om det var okej att röka.
Idiot som likt en gris började käka sin flottiga jävla superkebabsåspizza med sin bara händer.
Dödshot x2
Mongon som inte begriper att jag är en hederlig svennebanan som betalar skatt och inte kör svart. Åk med Machmoud alla akbar mohammedz gamla mazda om ni vill åka billigare. Check x36, 37? Jag tappade räkningen.
Förbannade träd som ligger över vägen.
Mongon. Hela tiden. Körning efter körning. En avbruten transport.
Roadkill.

En liten skogsmus på jakt efter mat fick sätta livet till.
Jag var visst lite avigt inställd till färdtjänst ett par sidor tillbaka.
Hoppas jag är förlåten.

Låter som en mycket hemsk helg men det positiva är att den nu är över

Jorå jag var också sur på all färdtjänst man fick när jag började, jag avskydde att få färdtjänst men nu så här i efterhand har jag insett hur bra dom är (om man bortser från summorna man får av dessa resor och tiderna man måste vänta på dom), på vilka sätt? jo:
1. Oftast exakt hämtningsadress plus lämningsadress
2. Tid att förbereda sig på lämplig färdväg.
3. Man får alltid upp rätt kund.
4. Man behöver mycket sällan ringa för att kunden skall komma.
5. Kunderna är oftast trevliga, har oftast förståelse om man kommer försent och väldigt sällan berusade, är dom det är dom ändå trevliga
6. Smitningar kan inte existera och aldrig strul med betalningen.
7. Man får körningar till lite ovanliga platser med lite taxibilar som kan generera nya körningar.
Citat:
Ursprungligen postat av DunderK
Håller med. Kundens inställning gentemot mig betyder mycket, om kunden hälsar artigt och ger mig ett leende blir jag glad, då gör jag mitt yttersta för att göra ett bra jobb!
Stämmer bra, det är synd att en del kunder inte kan förstå detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Nukka
Tror jag började läsa denna tråd för ca 3 år sedan, sjukt vad taggad man var då.
Igår hade jag kört taxi i 2½ år. Och gjorde mitt sista pass igår. FAN VAD SKÖÖÖNT!

Välkommen åter

Hoppas det sista passet gick kanon.