2014-11-27, 23:33
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
Han menar att Messi slog 2 rekord på 3 dagar genom att göra hattrick i båda matcherna, det första rekordet han slog var flest mål i laliga någonsin, det andra rekordet han slog var flest mål i cl någonsin. Ja han är bäst genom tiderna.

Ok, då förstår jag.
Citera
2014-11-27, 23:34
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ja det är nog bara du. Kan inte förstå hur folk kan tycka att Ronaldo är en mer komplett fotbollsspelare, Ronaldo är en målgörare men inte mycket mer än så. Allt det som Ronaldo är bra på har med målgörande att göra så ja han är en näst intill komplett målgörare men absolut inte en mer komplett fotbollsspelare än Messi.

Klart Ronaldo är mer komplett än Messi.

Förövrigt håller jag Zidane och Ronaldo(brasilianska) högst.
Citera
2014-11-27, 23:36
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogrove
Messi är definitivt en av de bästa någonsin. Vem har annars varit så dominant så länge? Tror dock att han måste vinna en vmtitel för att få det breda erkännandet. Synd att han inte inte riktigt kommer till sin rätt att alla gånger i Argentina.

Ja, så är det. Vill han bli betraktad som den störste någonsin av sitt eget folk måste han föra Argentina till en VM-titel.

Annars kommer han alltid stå i skuggan av Maradona enligt argentinarna.

I Europa tror jag dock det är väldigt många som menar att han är den störste genom tiderna.
Citera
2014-11-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinckeln
Hahaha.. Men helt seriöst? För det första så hör väl sina fysiska gener till "talang"? Messi hade inte varit lika bra på att dribbla om han vore lika lång som crouch.. Allt har sina fördelar och nackdelar, och det är därför jag tycker Ronaldo är en mer komplett fotbollspelare..

Fysiska gener talang, eh va? Självklart så är det så att gener spelar in i vilken spelstil man har men du grundade din åsikt om att Ronaldo är mest komplett för att han är längre än Messi eller tolkade jag det fel?

Jag anser att Messi är en mer komplett fotbollsspelare då han har så många fler mångsidiga kvalitéer, hans passningar, speluppfattning och teknik är enastående vilket gör att han likagärna skulle kunna spela som offensiv mittfältare som Iniesta eller Modric men samtidigt så har en en bra skottfot samt näsa för mål. Inget snack om saken att Ronaldo är bättre just nu dock.
Citera
2014-11-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogrove
Messi är definitivt en av de bästa någonsin. Vem har annars varit så dominant så länge? Tror dock att han måste vinna en vmtitel för att få det breda erkännandet. Synd att han inte inte riktigt kommer till sin rätt att alla gånger i Argentina.

Du lyssnar för mycket på viasat sport "expert"kommentatorerna. Varför skulle han vara tvungen att vinna en vm titel? Så ditt krav för världens bästa spelare genom tiderna, allt faller på VM, nej skitsamma att Messi krossar rekord efter rekord, drar in 100 bollar per säsong, han måste ju vinna en Vm titel för att göra Retrogrove nöjd, gärna på egen hand också.

Jag uppskattar både Ronaldo och Messi, underbara fotbollsspelare, Messi är bäst genom tiderna och Ronaldo är näst bäst genom tiderna.

Att folk fortfarande inte släppt Maradona, Pele, TjockRonaldo eller Zidane alla var grymma fotbollsspelare, men det är en helt ny tid, fotbollen utvecklas och fotbollen som presteras runt om i världen blir bättre för var dag och Messi och Ronaldo presterar som aldrig förr. Njut av dessa två herrar istället för att leka allan ballan.
Citera
2014-11-27, 23:44
Medlem
Otroligs avatar
Ämnen sammanfogade.

/Mod
Citera
2014-11-27, 23:50
Medlem
Citat:
Fysiska gener talang, eh va? Självklart så är det så att gener spelar in i vilken spelstil man har men du grundade din åsikt om att Ronaldo är mest komplett för att han är längre än Messi eller tolkade jag det fel?

Jag anser att Messi är en mer komplett fotbollsspelare då han har så många fler mångsidiga kvalitéer, hans passningar, speluppfattning och teknik är enastående vilket gör att han likagärna skulle kunna spela som offensiv mittfältare som Iniesta eller Modric men samtidigt så har en en bra skottfot samt näsa för mål. Inget snack om saken att Ronaldo är bättre just nu dock.
Ungefär så du borde tolka det.. Jag har själv fått proffs kontrakt i utlandet och är 18-19 och kallas en stor talang enligt många… Jag kan själv erkänna att jag inte hade tagit mig hit utan min bastanta och stora kropp.. Det menar jag med att fysiken spelar enormt mycket roll och att det hör in i talang..
Jag personligen ser Ronaldo som en mer komplett spelare eftersom han hade kunnat spela mittback och kunnat göra ett bra jobb t.ex.
Citera
2014-11-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinckeln
Ungefär så du borde tolka det.. Jag har själv fått proffs kontrakt i utlandet och är 18-19 och kallas en stor talang enligt många… Jag kan själv erkänna att jag inte hade tagit mig hit utan min bastanta och stora kropp.. Det menar jag med att fysiken spelar enormt mycket roll och att det hör in i talang..
Jag personligen ser Ronaldo som en mer komplett spelare eftersom han hade kunnat spela mittback och kunnat göra ett bra jobb t.ex.

Förstår inte varför ditt proffskontrakt skulle höra hit överhuvudtaget, antar att du tror att du kan mer än mig pga det. Ronaldo skulle inte kunna spela mittback överhuvudtaget, han har inte tillräckligt bra speluppfattning, inte tillräckligt bra passningsfot och den största anledningen är nog att han är riktigt usel på att försvara. Jag skulle komma förbi Ronaldo.

Om vi säger såhär då, vem skulle göra bäst jobb som ytterback, defensiv M samt offensiv M?
Citera
2014-11-28, 00:03
Medlem
Smerchs avatar
Egentligen är väl även jag trött på såna här diskussioner men...

Hur relevant är det att ta in just mittbacksrollen? Visst, där skulle nog Ronaldo vara bättre än just Messi och han hade nog varit en bättre målvakt också pga sin längd. Men resten av positionerna? Messi är en mer komplett offensiv spelare än Ronaldo (båda är ganska kassa defensivt men Ronaldo har en fördel på två positioner enbart pga längd) eftersom han har överlägsen spelförståelse. Han kan dribbla, passa, skjuta och vara speluppläggare, medan man kan argumentera för att Ronaldo inte kan något av det. Han skjuter och dribblar och lyckas med det mest för att han är så bra fysiskt, men han är inte någon större fotbollsspelare i grunden. En jätteambitiös träningsprodukt som så klart lyckats med mycket och jag kan förstå att nån föredrar honom framför Messi, men att påstå att han är mer komplett ser jag som ett dumhetstecken. Han är väldigt bra på det han gör men är ganska enkelspårig.

Det hade varit kul att se båda ta över regista-rollen i sin klubb en säsong, se vem som lyckas bäst
Citera
2014-11-28, 00:04
Medlem
Citat:
Förstår inte varför ditt proffskontrakt skulle höra hit överhuvudtaget, antar att du tror att du kan mer än mig pga det. Ronaldo skulle inte kunna spela mittback överhuvudtaget, han har inte tillräckligt bra speluppfattning, inte tillräckligt bra passningsfot och den största anledningen är nog att han är riktigt usel på att försvara. Jag skulle komma förbi Ronaldo.

Om vi säger såhär då, vem skulle göra bäst jobb som ytterback, defensiv M samt offensiv M?
Du påstod att fysiken inte hörde in i talang så tog mig själv som exempel..
Det håller jag inte med om men ja.
Citera
2014-11-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Egentligen är väl även jag trött på såna här diskussioner men...

Hur relevant är det att ta in just mittbacksrollen? Visst, där skulle nog Ronaldo vara bättre än just Messi och han hade nog varit en bättre målvakt också pga sin längd. Men resten av positionerna? Messi är en mer komplett offensiv spelare än Ronaldo (båda är ganska kassa defensivt men Ronaldo har en fördel på två positioner enbart pga längd) eftersom han har överlägsen spelförståelse. Han kan dribbla, passa, skjuta och vara speluppläggare, medan man kan argumentera för att Ronaldo inte kan något av det. Han skjuter och dribblar och lyckas med det mest för att han är så bra fysiskt, men han är inte någon större fotbollsspelare i grunden. En jätteambitiös träningsprodukt som så klart lyckats med mycket och jag kan förstå att nån föredrar honom framför Messi, men att påstå att han är mer komplett ser jag som ett dumhetstecken. Han är väldigt bra på det han gör men är ganska enkelspårig.

Det hade varit kul att se båda ta över regista-rollen i sin klubb en säsong, se vem som lyckas bäst
Det är inte relevant.. Enda saken jag tog upp det var p.g.a. att jag skulle visa att ronaldo är mer komplett.. Men som sagt. Respekterar båda men kan rent ut sagt inte förstå hur folk kan tycka messi är en bättre fotbollspelare..
Citera
2014-11-28, 00:08
Medlem
Smerchs avatar
Ronaldo
Messi-Messi-Ronaldo-Messi
Messi
Messi-Messi
Messi-Messi-Ronaldo

Så hade jag nog ställt upp om jag haft obegränsat med Messis och Ronaldos att tillgå
Man kan argumentera för att ha två Ronaldo som mittbackar men annars vettefan, kanske en Ronaldo-ytterback också... Men nej, så hade jag ställt upp. Hade vart ordentligt störande med vänsterytter-Ronaldo många gånger, men han har ju sina fördelar trots allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in